Varning FÖr Tbh.se

Permalänk
Medlem

Varning FÖr Tbh.se

I söndags förra veckan (9/3) lade jag en order på två artiklar, nämligen en Ikari Laser och en Func Surface musmatta.
Jag fick paketet onsdagen den 12/3 och när jag kommer hem ser jag direkt att dom har skickat fel mus. Dvs dom har skickat den 215kr billigare optiska versionen.
Som konsument blir man självklart upprörd när man har suttit och väntat på sina produkter och så visar det sig att dom har klantat sig (eller försökt lura mig) och skickat fel.
Jag skrev ett mail till dom och dom svarade kort och gott:

"Hej!
Gör en returansökan via ditt konto.
Mvh
TBH.se"

Jag gör en returansökan på deras hemsida där jag skriver att jag har fått fel mus (Ja det framgick att jag var lite upprörd över det hela men detta ska absolut inte vara väsentligt i ett sådant här ärende).
Gissa på fan om dom inte NEKAR returansökan. Dom har skickat fel produkt och dom _NEKAR_ att byta ut den.

Så här såg det hela ut:

"Din beskrivning:
Jag fick paketet med mina produkter igår. Jag kommer hem, öppnar paketet och ser direkt att det är fel version utav musen. Jag fick den optiska versionen istället för laser versionen. Hur kan det vara så svårt att ta rätt mus? Tror ni att jag inte kan min sak och försöker ni lura mig eller?"

"TBH´s svar:
Hej Jimmy.

Vi avslår din returansökan och hoppas att du kan ha en trevligare ton om du gör en ny returansökan på din produkt.
Vi behöver inte ta otrevligheter från dig."

Vadå "inte ta otrevligheter från dig"? När man är kund och har lagt nära 1000kr har man väll all rätt i världen att vara arg. Är det konstigt att man blir upprörd när dom skickar fel produkter? Och rent otrevlig vill jag inte säga att jag var, bara ifrågasättande.

Har skapat en ny returansökan och hoppas nu att dom fixar det hela, annars är det reklamationsnämnden nästa.

Alltså, Varning för det här oseriösa företaget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

samma sak för mig, beställde ett P182 och fick ett P180 . . . gjorde ingen returanmälan utan jag bad om kompensation eftersom jag fått fel.. snälla som dom var så skickade dom 2 dvd filmer..

ON: svaret du fick av dem ser ju helt klart knasigt ut . . . men du hade å andra sidan inte behövt vara så spydig som du faktiskt var.

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag kan ha varit spydig. Men vem blir inte upprörd över en sådan här sak? Som sagt, väntar man på en produkt i 3 dagar så förväntar mig sig ju att sedan sitta där med sina korrekta varor.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Jag vet att jag kan ha varit spydig. Men vem blir inte upprörd över en sådan här sak? Som sagt, väntar man på en produkt i 3 dagar så förväntar mig sig ju att sedan sitta där med sina korrekta varor.

OH SHI...

3 dagar

episk tråd.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Var väll inte heller väntetiden som var utav största betydelse, utan vilket bemötande man får från företaget. Dustin har det aldrig varit några problem med. Man sitter med varan i handen dagen efter beställning oftast. Tyvärr kunde jag inte beställa från dustin vid det här tillfället men jag ångrar verkligen att jag köpte från det här företaget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

har aldrig haft problem me TBH alltid fått mina grejer rätt och jag har beställt en hel del därifrån lite sega på att skicka grejerna ibland iofs men :/ tog över en vecka att få min bärbara

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Haha, ÄGD!

Dagens

Permalänk
Medlem

Varför lyfter du bara inte på telefonen och ringer till dem och förklarar läget. Var trevlig mot dem fast de gjort fel, så ska det nog lösa sig ska du se.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X | ASUS ROG Ryujin II 360mm | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | WD Black SN850X 2TB Gen 4 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart | AOC CU34G2X 144Hz |

Permalänk
Medlem

Hahahaha! Rätt åt dig! Med den tonen i din returanmälan så ska du ha en skopa ovett o bli nekad.

Edit: För övrigt så är TBH.se ett bra företag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miXion
Varför lyfter du bara inte på telefonen och ringer till dem och förklarar läget. Var trevlig mot dem fast de gjort fel, så ska det nog lösa sig ska du se.

Klart jag skulle gjort det om dom hade haft vettiga telefontider:
"Telefontid: Vardagar: 09:30-12:00"

Edit: För er som tycker att jag hade en otrevlig ton i meddelandet, upprepar jag mig åter igen. Jag läste recensioner om företaget och det framgick ganska fort att det oftast är problem när man får fel produkter / ska reklamera en produkt hos detta företag (Det här kollade jag upp efter jag lagt ordern, vilket visade sig vara osmart). Detta fick mig att befara att jag just skulle få en felaktig produkt, jag befarade faktiskt att jag just skulle få den optiska versionen istället för laserversionen. När man sedan kommer hem och upptäcker att jag just fått fel version, blir det som salt i såren. Att dessutom veta att sådana här saker oftast tar riktigt lång tid gör ju inte saken bättre (De flesta här verkar dock aldrig ha reklamerat någonting). Efter ett antal reklamationer har jag upptäckt att ärendet oftast går fortare om man har en upprörd ton. Eller fortare och fortare, det tar den tid det egentligen ska ta.

Nu är det torsdag, imorgon fredag. Jag befarar att dom inte kommer göra något åt det imorrn heller och då har det gått en vecka utan att jag fått den produkt jag beställt. Jag tror ni fattar vart jag är på väg och det är just av detta skäl som man blir upprörd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Äntligen en butik som inte tar skiten i röven från kunden
Bra att folk insett att man inte ska acceptera vilken behandling som helst. Kunden har inte alltid rätt (att vara elak)

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Att det kan ta tid vid reklamatioenr det är nog dom flesta här medvetna om och mitt senaste ärende tog 1 1/2 mån men vadå jag satt inte i sjön utan jag mailade dom i trevlig ton och frågade vad som hände med min reklamation.

Tänk på att du har med människor att göra och dom kan göra fel och oftast är det inte medvetet utan A och O är en trevlig ton tills dom på förataget har visat att dom inte tänker göra något åt din reklamation för då kan man höja tonläget ett snäpp men inte förr.

Sen att dom vägrade din reklamation har dom inget juridiskt stöd för men jag förstår att dom reagerade som dom gjorde för jag skulle nog själv ha svårt att hålla tand för tunga även om jag försöker vara diplomatisk i en liknande situation.

Permalänk
Avstängd

är man otrevlig så förvänta dig inte nån service tillbaks. Enligt dom så hade du tydligen varit väldigt otrevlig enligt va dom hade skrivit i allfall. skriv en ny retur anmälan o va förguds skull inte sur o arg när du skriver den säg som det är du fick fel o är det så att dom inte byter den så ångrar du köpet du har trots allt 10 dagars öppet köp på varor. inte värt o tjafsa i onödan

edit: varför i helv. beställer du från ett ställe som folk ger dåligt betyg på , ja o sen ser du ner på det ännu mera. du får baske mig skylla sig skälv

lås tråden vi vill inte ha mer klagoo trådar

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Olirc, du har helt rätt. Har hur som helst skickat ett ursäktande mail. Däremot förstår jag inte hur du kan acceptera att ärendet tog 1 1/2 månad.

Det som fick mig att gå på krigsstigen var min senaste ärende där mitt moderkort gick sönder. Var hur trevlig som helst, men istället för att byta ut min felaktiga vara, fick jag svaret att det tar 6 veckor att få moderkortet skickat till Asus och reparerat. Detta var i mina ögon helt oacceptabelt och när jag inte kunde lösa det i vanlig ton fick jag ta till "sur-kund"-stilen. Då började dom erbjuda mig sämre begagnade kort. Till slut fick jag ett nytt moderkort av samma värde efter 2 veckor. Som de flesta vet sjunker datorprylar oerhört snabbt i värde, och detta är ju självklart oerhört frustrerande att beskåda när man inte kan använda sin dator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste nog backa företaget, är man spydig som kund så får man räkna med lite sämre respons från företaget som i detta fall vart helt klart rätt, gör en ny returanmälan och var trevligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Olirc, du har helt rätt. Har hur som helst skickat ett ursäktande mail. Däremot förstår jag inte hur du kan acceptera att ärendet tog 1 1/2 månad.

Det som fick mig att gå på krigsstigen var min senaste ärende där mitt moderkort gick sönder. Var hur trevlig som helst, men istället för att byta ut min felaktiga vara, fick jag svaret att det tar 6 veckor att få moderkortet skickat till Asus och reparerat. Detta var i mina ögon helt oacceptabelt och när jag inte kunde lösa det i vanlig ton fick jag ta till "sur-kund"-stilen. Då började dom erbjuda mig sämre begagnade kort. Till slut fick jag ett nytt moderkort av samma värde efter 2 veckor. Som de flesta vet sjunker datorprylar oerhört snabbt i värde, och detta är ju självklart oerhört frustrerande att beskåda när man inte kan använda sin dator.

Ok var det ju inte ett reklamationen tog sån tid, men eftersom jag inte var i nått stort behov av en fungerande vara så fick det vara denna gång plus att jag har flyttat.

6 veckor behöver man inte acceptera utan 3 4 veckor max så där gjorde du enligt mig rätt som höjde tonläget för annars blir man överkörd av säljare som ser att dom kan göra som dom vill med kunden tyvärr men så funkar många försäljare tvingade av föratagsledningen eller av egen snöd vinning för reklamationer tjänar dom inga pengar på.

Bra att du skickat nytt ursäktande mail för det visar att du har ångrat dig så du får nog snart en fungerande "rätt" vara ska du se.

Permalänk
Medlem

Tyckte han har all rätt å va lite spydig, kalla det vafan ni vill men det där var inte ens i närheten av otrevlig ton, tål dom inget eller ? Bråka över en sån skitsak och nu finns det en tråd att läsa för tusentals om en butik som bråkar om en sketen mus.. de kunde löst det så smidigt genom att be han skicka in musen bara inget mer med det. Sen att det är nu snart helg är ju lagom kul också jag hade reagerat precis likadant.

Permalänk
Medlem

Något jag inte har förstått, men har du betalat för den dyrare musen men fick den billigare istället. Och affären har inte betalat tillbaka 215 kronor till dig?

Permalänk
Medlem

Janeway, saken är att jag vill ha min lasermus, inte den optiska musen. Så det handlar inte om att företaget ska betala mellanskillnad, utan att dom helt enkelt ska förse mig med en korrekt vara, vilket dom hittils har nekat.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Janeway, saken är att jag vill ha min lasermus, inte den optiska musen. Så det handlar inte om att företaget ska betala mellanskillnad, utan att dom helt enkelt ska förse mig med en korrekt vara, vilket dom hittils har nekat.

Hur skulle du reagera om du jobbade på ett sånt ställe, och fick ett sånt meddelande?

Permalänk
Medlem

jag skulle ta det sakligt och fixa till det, självklart.. som support ska man inte ta mail personligt.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
jag skulle ta det sakligt och fixa till det, självklart.. som support ska man inte ta mail personligt.

Haha, vilket jävla skitsnack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Haha, vilket jävla skitsnack

Tja, har jobbat på internetsupport och har fått höra en hel del otrevligheter och ofta diskuterat högljutt med kunderna, men när kunden faktiskt hade rätt så bad man om ursäkt å företagets vägnar och kompenserade med nån gratismånad eller så. I det här fallet har de ju gjort fel och det är helt enkelt löjligt att ta åt sig av ett halvtorrt - om ens det - mail. Skicka rätt mus till killen för guds skull och bjud på gratis frakt eller nåt nästa gång som db-mannen hade gjort!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Haha, vilket jävla skitsnack

Du menar alltså att alla arga kunder ska bli behandlade på det här sättet?. Säljer jag en produkt så är det klart som fasen att jag fixar till det på en gång, oavsett kundens ton. I stundens hetta när jag packar upp och märker att det är fel vara, att påföljderna blir en veckas försenad mus, så kan det lätt bli så att man kan låta irriterad. Är man en normalfuntad person så borde man förstå detta.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Jag vet att jag kan ha varit spydig. Men vem blir inte upprörd över en sådan här sak? Som sagt, väntar man på en produkt i 3 dagar så förväntar mig sig ju att sedan sitta där med sina korrekta varor.

Spydig?
No shit Sherlock!

Skulle också nekat retur efter den returanmälan.
Jag trodde det var 2008 och inte 2108, och att det fortfarande jobbar människor i butiker...men tydligen somnade jag i en tidsmaskin igår och vaknade hundra år framåt...kul upplevelse.

Alltså, Errare humanum est.

3dagar?
Fick du vänta hela 3 dagar?
Skandalöst!!!
Du skulle ju fått beställningen i handen efter du tryckt på köpknappen.

Det är ju typ helt dåligt att de skickar beställningen med posten...orka!:rolleyes:

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Spydig?
No shit Sherlock!

Skulle också nekat retur efter den returanmälan.
Jag trodde det var 2008 och inte 2108, och att det fortfarande jobbar människor i butiker...men tydligen somnade jag i en tidsmaskin igår och vaknade hundra år framåt...kul upplevelse.

Alltså, Errare humanum est.

3dagar?
Fick du vänta hela 3 dagar?
Skandalöst!!!
Du skulle ju fått beställningen i handen efter du tryckt på köpknappen.

Det är ju typ helt dåligt att de skickar beställningen med posten...orka!:rolleyes:

Oj vad rolig du är, ha ha ha.
Titta på följderna istället. Du får vänta 3 dagar, du får fel vara. Du får inget returbesked förns nästa vecka. Du skickar musen på måndagen, det tar 2 - 3 dagar. Helt plötsligt är det onsdag, och TBH skickar ut den korrekta musen på torsdag. Helgen kommer. Posten arbetar inte. På måndag har jag äntligen den rätta musen med helt plötsligt har 2 veckor gått sen beställning. Nu var det inte så rolig väntetid längre eller hur? Om du inte kan inse detta så hoppas jag att du upplever samma sak som jag.

Visa signatur
Permalänk
Relik 📜

Kom igen nu grabbar, håll det här på en bra nivå, annars får vi låsa tråden.
Inga fler personangrepp och överdrivna spydigheter!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Känns som man bara hoppar på ett redan rullande tåg, men jag tycker faktiskt butiken gjorde, helt rätt.

Dom skrev ju till och med "hoppas att du kan ha en trevligare ton om du gör en ny returansökan på din produkt".
DVS hade du skrivit en ny på nytt och varigt lite trevlig hade det nog itne varigt något problem.

EDIT2:
Samt om trådskaparen hade tyckt (läs: HADE) detta var OK.
isåfall måste det vara OK att jag hade skrivit liknande trevliga saker om man hade nekat en retur från en kund, dvs efter nåt som inte omfattar garantin.
"Du har ju sabbat din "vara" själv. Försöker du lura oss eller? Tror du inte vi kan sånt här?"

EDIT: Kan förövrigt säga att jag har skickat kunder ut ur butiken som betett sig illa där jag jobbar med.
Bara för butiken/affären gjort fel betyder inte det att kunden har rätt att häva ur sig allt möjligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Oj vad rolig du är, ha ha ha.
Titta på följderna istället. Du får vänta 3 dagar, du får fel vara. Du får inget returbesked förns nästa vecka. Du skickar musen på måndagen, det tar 2 - 3 dagar. Helt plötsligt är det onsdag, och TBH skickar ut den korrekta musen på torsdag. Helgen kommer. Posten arbetar inte. På måndag har jag äntligen den rätta musen med helt plötsligt har 2 veckor gått sen beställning. Nu var det inte så rolig väntetid längre eller hur? Om du inte kan inse detta så hoppas jag att du upplever samma sak som jag.

Been there, done that!

Tror du att du är den första som någongång fått fel vara levererad?

För att citera Gordon Ramsey: "Fuck me!!!"

ALLA kan göra fel, det är inget du eller någon annan behöver vara spydig över på de som gjort fel.

Kom igen när du förstår det...

Det tål att sägas igen: Errare humanum est

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Hedersmedlem

Alla som tycker att det är ok att neka returer utifrån något speciellt tonläge i ansökan, bör absolut inte jobba i någon position där man möter kunder.

Företagets välgång väger tyngre än någon anställds klena självkänsla.

Att någon öht kan komma på idén att det skulle vara ok att neka en kund åtgärder för ett fel som butiken orsakat, är inget mindre än barockt.

Butiken har gått med på att sälja en vara till kunden, antagligen för att tjäna pengar på densamma. Att då helt plötsligt agera Gud (pga avvikande språkbruk) och ställa sig över lagen tyder på många tomtar på loftet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro