Permalänk

Det tar sig, sa mordbrännaren!
Ser bra ut. Väntar med poäng tills man får se lite till!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem

men vart är lufthålen?

Permalänk
Medlem

dem kommer...;)

Permalänk
Medlem

aha nu ser jag, antar att det är drygt att borra alla hålen:D

Permalänk
Medlem

Det Börjar se Fint ut nu hörrödu pilla vidare!

Visa signatur

Jforce - The Carrot In Your Eye

Firefox - Rediscover the web

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli ett trevligt bygge. Hur har du tänkt dig med fläktarna? Jag ser inte riktigt hur det kommer bli. Hur kylar du cpun? Hur kyler du psun?

Tänk också på att areanpå hålet/hålen för att blåsa ut luft måste vara lika stor som den area för hålet/hålen där du suger in luft, och/eller vice versa. En "tät" box med en fläkt som blåser ut eller in luft blåser ingen luft alls.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Hur ska du monterar ihop lådan ?

Undrar mest för jag funderar på något liknande fast som HTPC.

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Haft lite mkt i skolan men nu till helgen ska jag få mkt gjort...ska till elfa imorn å handla en del kontakter mm mm...

Varje sida monteras med fyra skruvar som fäst i aluminiumprofilen på insidan, men de kommer bilder under helgen på de...

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt. Röstar sen när du blir klar.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, väntar med spänning på det färdiga resultatet.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk

Riktigt fint. Som flera har sagt, tycker att det såg väldigt "dassigt" på första bilderna. Men nu ser det riktigt jävla fint ut! Riktigt bra jobbat!

Permalänk

Ey! hur isärmonterar man fläkten? har aldrig fattat hur man gör:D tacksam för hjälp, nån guide nån som vet? Asfint bygge btw 10p!

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Mucket snyggt och en fin bygglogg också. Men jag undrar vart ifrån du fått den perforerade aluplåten och den du gjorde skalet av. Och kanske framförallt hur du kunde få alla hål så symetriska och perfekta? Använde du enbart borrstativert som man ser på en av bilderna eller harde du någon annan annordning till hjälp som en fräs? Det är precis något sånt här som jag vill göra men jag har fler funderingar än smarta lösningar så du har hjälpt mig mycket på traven idag. Tack tack.

Permalänk
Medlem

Alle_lenhovda kolla in http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=75750...

Jojjee den perforerade aluplåten hittatde jag på Bauhaus och sedan var det bara fästa den bra i sido-plåten och börja borra ut hålen, gick väldigt lätt med det stativet då man bara behöver dra i en arm istället för försöka stå stadigt med maskinen löst:) Såg en kille som gjort likadant på Bit-tech så de va därifrån jag fick ideen...och det är endast de två fläkthålen som jag har gjort, alla chassi plåtarna har Fagge fräst ut med sin CNC-maskin Ska även borra ut över och undersidan med nått lite snyggt mönster av alla hål men får se om jag hinner med det idag...

Borrstativet kan du hitta på biltema för 89kr och borrmaskinen ca 99-150kr där också...

Permalänk
Medlem

Tack. Ja då får man väl fara till biltema och bauhaus då :p. Kanske man skulle ta och besöka den gamla gymnasieskolan också, har för mig att de har en fin uppsättning fräsar där

Permalänk
Medlem

vad ska du gör apå den för att spela lär du alldrig kunna göra

Permalänk
Medlem

Varför skulle han inte kunna sitta o lira på den ? jag sitter o lirar counter strike source på en Intel p4 3.0Ghz 1 gig ram och Geforce 6600.

+ han skriver att han spelar inget alls utan har datorn mest till surfa, film och nerladdning.

Permalänk

Ser riktigt kompakt och snyggt ut, en fråga bara vart hittade du frontpanelen med usb,firewire och ljudet på?,jag utgår ifrån att man kopplar dom usb o firewire direkt på moderkortet?
Ha det gott.

Visa signatur

Färdiga projekt The legacy of king Khufu.
https://www.sweclockers.com/galleri/2346-the-legacy-of-king-k...
Noctua ramkylare i aluminium: https://youtu.be/JmzCWlq3FKA
Chassie kylning: https://youtu.be/muxjWN7avwA

Permalänk

Riktigt snyggt gjort, lätt en 10a

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Jag har letat runt lite nu och hittat hålplåten och aluprofilerna men jag har inte hittat nåt som liknar matrealet som du gjorde själva chassit i. Jag har inte heller 100% förstått hur du fick fast moderkortet i plåten. Min lösning var att kapa av gängorna på några moderkortsdistanser och löda eller limma dit dem men om du har någon bättre lösning så är jag tacksam.

Permalänk
Medlem

Tapperswe: Frontpanelen med usb,audio, firewire finns på dustinhome för ca 100kr och allt kopplas till moderkortet...

Jojje: Chassiflåtarna är gjorda av natureloxerad aluminium som Fagge fräst ut med sin CNC-maskin=) Min lösning för att fästa moderkortet var att fästa det med skruv och mutter i plåten, fast har små plastbrickor på skruvarna mellan plåten och moderkortet så att det inte ligger emot och orsakar kortslutning...

Sitter just nu och pluggar till 2 omtentor =( men efter nästa helg kommer projektet gå mot sitt slut...

Permalänk
Medlem

En 10a direkt, det här ser ut att bli bra måste jag säga

Permalänk
Medlem

Äntligen en bygglogg som är intressant. Riktigt snyggt. En 9a

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem

Detta bygge var inte gjort på en fikarast. Ordentligt genomtänkt och tålmodigt samt noggrannt genomfört. Du får 10p från mig.
Blir bara mer och mer imponerad.

swebear

Permalänk
Medlem

Nån som vet vart man kan få tag i natureloxerad aluminium i dagvaruhandeln?

Permalänk
Medlem

följer denna bygglogg med störta spänning, försök bli klar så man kan se resultatet

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem

det finns inget annat projekt på sweclockers som är så här snyggt. det har gått lång tid nu och det vore väldigt kul att få se färdiga bilder på datorn

Visa signatur

CPU Intel core i9 9900K COOLING NZXT Kraken X62 RAM 32Gb Corsair 3200Mhz GPU Asus RTX 2070 STRIX SSDs Corsair Force GT 120GB | Samsung EVO 500GB PSU Corsair AX 1200W 80+ GOLD CASE Fractal Design R5

Permalänk
Medlem

jag vill se färdiga bilder!!! nu!!!

Visa signatur

CPU Intel core i9 9900K COOLING NZXT Kraken X62 RAM 32Gb Corsair 3200Mhz GPU Asus RTX 2070 STRIX SSDs Corsair Force GT 120GB | Samsung EVO 500GB PSU Corsair AX 1200W 80+ GOLD CASE Fractal Design R5

Permalänk

UPPDATERA!

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

resultatet??????

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa