Permalänk
Medlem

Ostabil Netgearrouter.

Går rakt på sak här.
Har en netgear 624, 108mbit/s router.
Till den kör jag ett netgear wg311t.

Till problemet då, när jag maximerar linan vid nedladdning så tenderar denna router till att lägga av, jag får ingen anslutning till den längre och jag måste reboota den.
Kan någon ge mig en lösning på hur jag får den att klara av nedladdning så som den bör? Det är när jag tankar i en bit över 1mb/s som den säger stopp.

Tack på förhand /Mikael.

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att jag har samma problem. Dock lägger den inte av helt utan det går att komma åt webbkonfigurationen på den, även om det är VÄLDIGT segt. Tråkiga är att du inte kan reboota den via webbkonfigurationen heller, utan måste rycka sladden.

Har även märkt en tendens att den först har problem att öppna nya anslutningar (eller göra DNS-frågor?). Existerande anslutningar fungerar ett par minuter längre, även om de till sist dör ut också.

Problemet uppstår i första hand då man har många aktiva anslutningar, men inte enbart.

Har senaste firmware i min också som jag kunde hitta, antar det är bara att köpa en ny, något märke/modell som kan rekommenderas som är stabilare?

Permalänk
Medlem

Mm, blir väl till att köpa en ny, men det känns så surt då den jag har borde fylla mina krav.