Sommarlagret Factory outlet

Permalänk
Medlem

En butik borde inte vara rädd för att inte få några pengar, har man en butik i seriöst syfte så erbjuder man betalning mot faktura.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
En butik borde inte vara rädd för att inte få några pengar, har man en butik i seriöst syfte så erbjuder man betalning mot faktura.

Det har du nog rätt i, ingen som känner någon i sundsvall som kan kika förbi den butiken?

Permalänk
Medlem

En rolig tråd under utveckling!

Permalänk
Medlem

Jadu crsan, som du säkert vet lär ingen tro på dig eller några av de andra som reggat sig här samma dag som denna tråd kom och endast skriver i den. Sen att deras svenska är sämre än min gör det knappast bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Så du satt alltså oreggad på SweC och slö surfa om konsumenträtt, sen plötsligt ser du denna tråden, reggar dig och skriver 2 inlägg i samma tråd men inget annat? Bullshit....

Om du är läskunnig så kan du se att jag inte satt och slösurfade om konsumenträtt utan googlade specifikt på "sommarlagret outlet" och hamnade därefter direkt i denna tråd.

Det är väl bara att låta bli att handla där om du känner dig rädd. Jag tyckte i alla fall att det var väldigt fina möbler, även om jag fortfarande inte har fått något kvitto hemskickat.

När det gäller elektronikprylarna så har jag ingen aning eftersom min enda kontakt med företaget är möbelgruppen sofiero.

Med mina inlägg vill jag inte på något sätt säga att det här är ett "fair play"-företag, utan endast berätta om mitt köp och erfarenhet av företaget. Det var ju trots allt det trådskaparen efterfrågade!

Permalänk
Medlem

Kan inte en moderator bekräfta om de nyreggade har samma ip eller något i alla fall? Så slipper vi gnäll om att de är osjyssta och samma person och liknande.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mogge-78
Om du är läskunnig så kan du se att jag inte satt och slösurfade om konsumenträtt utan googlade specifikt på "sommarlagret outlet" och hamnade därefter direkt i denna tråd.

Det är väl bara att låta bli att handla där om du känner dig rädd. Jag tyckte i alla fall att det var väldigt fina möbler, även om jag fortfarande inte har fått något kvitto hemskickat.

När det gäller elektronikprylarna så har jag ingen aning eftersom min enda kontakt med företaget är möbelgruppen sofiero.

Med mina inlägg vill jag inte på något sätt säga att det här är ett "fair play"-företag, utan endast berätta om mitt köp och erfarenhet av företaget. Det var ju trots allt det trådskaparen efterfrågade!

I en endit som jag inte ens har sett. Fortfrande, skulle vara väldigt skeptisk till ett företag som säljer för bra priser, stavar som kebaber, och ny reggat folk. Att dom därimot tar på faktura mot bevisar lite, men där finns säkerligen nått sätt att blåsa folk med faktura ochså.

Permalänk
Inaktiv

Här säljer dom en XPS 1710 för 6995 :-
http://www.blocket.se/vi/15342564.htm?ca=1_7_s

På Dell:s hemsida kostar den 11995 :-

Verkar lite skumt att dom kan ha så låga priser om produkten är ny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
I en endit som jag inte ens har sett. Fortfrande, skulle vara väldigt skeptisk till ett företag som säljer för bra priser, stavar som kebaber, och ny reggat folk. Att dom därimot tar på faktura mot bevisar lite, men där finns säkerligen nått sätt att blåsa folk med faktura ochså.

Ok, mitt inlägg var i alla fall ovanför ditt så du gjorde det bra som missade det. Men hursomhelst så ska jag inte hålla på att tjafsa om det för då kommer vi från ämnet. Det skulle vara intressant att höra hur det går för den som har beställt en i-phone eftersom jag känner andra som funderar på att beställa en sådan.

Du Dvärgen, har givetvis rätt i att det låter skumt med så låga priser, men om man tänker på att dom kan plocka bort hyra för central lokal, marknadsföring (förutom blocket) samt köper in stora partier med billiga varor så kan det dock finnas en chans att det är möjligt.

Jag ska till Sundsvall den 29e och funderar på att svänga förbi stället då och kolla på varorna. Det kanske blir ett iphone-köp då eftersom min nalle har börjat strula och då ska jag delge er minsta detalj om det köpet:)

Permalänk
Medlem

Jo den iphonen vill man säkert ta i. Antar att det inte finns svensk meny på den. Då kan du likaväl köpa en på ebay hoppas på att tullen inte tar den och flasha den. Blir ju ännu billigare och säkerligen säkrare då det faktiskt kommer dyka upp en produkt Om jag hade varit sugen på en iphone hade jag väntat tills den kommer till sverige, dock vet jag inte vad den kommer hamna på i pris. Jag snackade med en försäljare på mediamarkt som sa ungefär runt 5000 men kunde inte garantera något.

Visa signatur

Pentium D 2.66 @ 3.9 Ghz, Voltmoddat 7900 GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mogge-78
Ok, mitt inlägg var i alla fall ovanför ditt så du gjorde det bra som missade det. Men hursomhelst så ska jag inte hålla på att tjafsa om det för då kommer vi från ämnet. Det skulle vara intressant att höra hur det går för den som har beställt en i-phone eftersom jag känner andra som funderar på att beställa en sådan.

Du Dvärgen, har givetvis rätt i att det låter skumt med så låga priser, men om man tänker på att dom kan plocka bort hyra för central lokal, marknadsföring (förutom blocket) samt köper in stora partier med billiga varor så kan det dock finnas en chans att det är möjligt.

Jag ska till Sundsvall den 29e och funderar på att svänga förbi stället då och kolla på varorna. Det kanske blir ett iphone-köp då eftersom min nalle har börjat strula och då ska jag delge er minsta detalj om det köpet:)

Missa din editering genom att jag börja skriva ett svar men andra saker kom i mellan, och därför inte skrev klart det förens ett tag senare.

Permalänk
Medlem

Hej.. Visst har jag precis reggat mig på denna sida.. Men det är inte för att jag avgudar detta företag.. Jag skrev bara ner fakta som jag vet.. Jag skrev att jag har betsällt en dator, jag blev lovad att de skulle höra av sig efter 10 dagar.. Det har gått 2 veckor nu och jag har inte hört något ännu..

Jag känner nog som alla andra här att det verkar vara för bra priser på dessa saker, men jag har varit in i butiken och det verkar vara en helt seriös butik.. Efersom jag bor nära detta företag så kommer jag att hämta datorn själv, tänker inte ta någon chansning med faktura eller avbetalning.. Frågan är väll hur länge man orkar vänta på något som kanske aldrig kommer?

Kolla gärna upp min ip om ni tror att jag är någon som försöker hjälpa dem, får jag ingen dator, eller att det blir en massa skit så lovar jag att ni kommer få veta det!

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Här säljer dom en XPS 1710 för 6995 :-
http://www.blocket.se/vi/15342564.htm?ca=1_7_s

På Dell:s hemsida kostar den 11995 :-

Verkar lite skumt att dom kan ha så låga priser om produkten är ny.

Jag vet inte hur bra du är på att läsa men vart i texten står det att datorn är helt ny? och om man nu skullle vara lite kunnig då skulle man veta att det bara går att köpa ''helt nya'' dell datorer på dells hemsida .

datorerna som de har lagt ut på blocket är 1-2 år gammla bara att ringa de och fråga , varför ''hackar'' ni igentligen på de? är det någon här som har köpt och blivit lurad? NEEJ så sluta snacka skit.
Förstår inte varför ungefär alla här skriver dåligt om dem när ingen ens har handlat hos dem?

Permalänk
Medlem

Jag har också funderat på att köpa där. Men priserna är lite för bra för att vara sanna.

För en dell m1730 vill de ha 15000:- ny.
Då med C2D X7900, dual 8700gt, 4GB Ram, 200*2GB Raid 0, bluray.

En dator som kostar 25000 i USA med nuvarande dollar kurs. Jag är jävligt sugen men det måste vara för bra.

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Det hade ju faktiskt varit riktigt intressant å få veta om någon faktiskt har köpt någon elektroniksak från dem... tycker mest de massa tjat om vem som är nyreggad eller inte... =P

Visa signatur

[Athlon64 x2 3800+ @ 2.0GHz]~[Asus EN7900GT]~[Asus A8N-E nForce4 Ultra]~[Corsair Value Select 2x512Mb]

Permalänk
Medlem

Jag lovar att höra av mig när jag har fått mer kontakt med säljarna och hur köpet har gått. Jag väntar fortfarande på min iPhone och hoppas på att dom hör av sig i dagarna..

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av e-mad
Jag lovar att höra av mig när jag har fått mer kontakt med säljarna och hur köpet har gått. Jag väntar fortfarande på min iPhone och hoppas på att dom hör av sig i dagarna..

Låter spännande!

Visa signatur

[Athlon64 x2 3800+ @ 2.0GHz]~[Asus EN7900GT]~[Asus A8N-E nForce4 Ultra]~[Corsair Value Select 2x512Mb]

Permalänk
Medlem

Jag ringde han jag har haft kontakt med, och han sa att de förmodligen ska få telefonerna imorgon! Jag hoppas verkligen att det stämmer.

Visa signatur

🗄️ : NZXT H510 TG White . . . . . . . . . . . 🔌: Corsair RM750X White Series
🏬: MSI z370i Gaming Pro Carbon AC . 🎞️: Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15
🔲: Intel Core i7 8700K @4.1Ghz . . . . . ❄️: Corsair Hydro H115i
💾: M.2 Samsung 960 EVO 500 GB .. . . 💾: Samsung 860 EVO 1 TB
🏴: MSI GF GTX 1080 Ti GamingX . . . . 🖥️: AOC AG241QG 1440p 165Hz GS

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johros
Jag har också funderat på att köpa där. Men priserna är lite för bra för att vara sanna.

För en dell m1730 vill de ha 15000:- ny.
Då med C2D X7900, dual 8700gt, 4GB Ram, 200*2GB Raid 0, bluray.

En dator som kostar 25000 i USA med nuvarande dollar kurs. Jag är jävligt sugen men det måste vara för bra.

Ditt kötthuvud , fattar du inte ? , datorerna är inte helt NYA , dvs de är använda dvs folk som redan har använt datorerna = minst 1 år gamla ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Ditt kötthuvud , fattar du inte ? , datorerna är inte helt NYA , dvs de är använda dvs folk som redan har använt datorerna = minst 1 år gamla ,

Dom skriver att datorn kommer med 1års garanti , alltså måste den vara ny eftersom DELL har 1års garanti på sina datorer.

dessutom så fanns väl inte ens datorn med den konfigurationen för över ett år sedan...

Du är stark i ditt försvar till det här företaget...

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara så att det är USA-modeller som de köper i USA och säljer vidare.
Jag mailade och frågade om det var en svensk version av en PS3:a 80GB som normalt inte säljs här i Sverige.
Svaret jag fick var:
"Hej,
Jag har beställt/köpt den så
men jag vill inte lova för mkt.kontakta mig
på fre/lör skall du få svar på allt
du vill veta ,för då har jag både sett och provat

mvh.peder"

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Dom skriver att datorn kommer med 1års garanti , alltså måste den vara ny eftersom DELL har 1års garanti på sina datorer.

dessutom så fanns väl inte ens datorn med den konfigurationen för över ett år sedan...

Du är stark i ditt försvar till det här företaget...

Hur vet vi om de inte mernar att de ger 1 års garanti och inte dell , och det är kanske inte samma garanti regler i USA. det är inte så att jag litar på detta företag os v , men jag är förvånad över hur många det är som snackar skit när det inte är en enda person här som HAR KÖPT något ifrån dem ens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Hur vet vi om de inte mernar att de ger 1 års garanti och inte dell , och det är kanske inte samma garanti regler i USA. det är inte så att jag litar på detta företag os v , men jag är förvånad över hur många det är som snackar skit när det inte är en enda person här som HAR KÖPT något ifrån dem ens.

Ärligt talat så är det ett naivt påstående att datorerna är begagnade, när ett företag säljer en produkt utan att någonstans nämna "beg eller demoex" eller andra liknande termer så förutsätter man att datorn är ny.
Att inte nämna varans beskaffenhet vore minst sagt oetiskt och kanske rentav bedrägligt, så oavsett priset bör man förutsätta nya varor.

Nu vet vi att outlets brukar ha lägre priser så priset i sig (om än väldigt lågt) behöver inte betyda bedrägeri, däremot måste man tänka på att en dator från Dell sällan kan fyndas av företag som andra märkesdatorer.
Detta då Dell än så länge säljer direkt till konsument medan exempelvis HP säljer via reguljära säljkanaler, man kan således inte komma över en mängd oanvända Dell-datorer via uppköp av konkurslager.
Eller i vart fall inte i samma utsträckning, ett företag som precis köpt in 3 laptops för eget bruk och går i konkurs innan dessa används kan hända i teorin, men detta är extrema undantagsfall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Jag får känslan av att datorerna är begagnade när jag läser "I bästa skick, 1 års garanti kvar." http://www.blocket.se/vi/15345284.htm?ca=11_s

Permalänk
Medlem

Kan någon länka mig till vart detta "företag" är registrerat mm.? Skulle vilja se lite fakta om bakgrunden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crsan
Jag får känslan av att datorerna är begagnade när jag läser "I bästa skick, 1 års garanti kvar." http://www.blocket.se/vi/15345284.htm?ca=11_s

Dom är dock inte konsekventa då vissa ej har denna passus, men så kan ju iofs. vara fallet.
Dock hamnar vi på bedrägligt beteende IMO när man inte klart och tydligt anger varans beskaffenhet, en begagnad vara som säljs ska ej kunna antas vara något annat än just begagnad.
Det ska vara helt utan tvivel att annonserade varor inte är nya, genom att inte någonstans nämna begagnat uppstår tvivel.

Jag lägger det i samma kategori som de klassiska Ebay annonserna om Xbox360/PS3, när man spenderar 10.000 tecken på att beskriva specifikationer om konsolerna etc. och någonstans smyger in att man bjuder endast på kartongen...
Dessutom är ju skick något som brukar nämnas i outlets på olika varor, så just detta är inget som uppenbart talar för att en vara inte är ny.
Elektronik-outlets brukar ibland sälja varor med mindre skador, högtalare som är kantstötta eller "B-stock" där exempelvis lackering/ytkvalitet avviker från fullprisvaror.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem

Jag ringde dom och datorn som är med i annonsen finns inte att köpa. Men de hade nya ouppackade med samma spec. dock kostar dessa 15000:-

Ska man köpa en ny dell med den spec som dom har så får man pynta rejält med cash. Bluray, X7900, sli etc.

Visa signatur

3770K@4,5, Kingston hyperbeast 2133 Mhz, Gigabyte z77x - ud3h, Corsair H150i rgb, Corsair HX750i, Fractal Define-c.

"-Trying is the first step towards failure" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Det står ju eng. tangentbord, givetvis importerat då

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Jag tänker köpa samma iphone i veckan, men jag sa att jag bara är intresserad av avhämtning (som utan våldsbrott betyder att jag är säker).

Visa signatur

"Jag kastade en cykel på fet-ingvar" -Tobbe

Permalänk
Medlem

e-mad, hare kommit nåt eller ?

verkar ju vara otroliga priser..

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2