Permalänk
Medlem

Köpa 1530 nu eller vänta?

Hej!

Funderar på att köpa en av dessa omtalade 1530. Men jag undrar om det finns någon poäng med att vänta på att de ska komma med penrynprocessorer? Det borde väl ske snart, eftersom de finns i andra bärbara hos Dell? Är det något som vet om det finns några stora fördelar med penryn?

Tack!

Permalänk
Inaktiv

Fördelarna som finns med penryn är att de dels inte blir lika varma samt att de drar mindre ström.

Permalänk
Medlem

Det är ju ganska stora fördelar. Det är således värt att vänta - det borde ju inte dröja allt för länge innan de kommer?

Permalänk
Medlem

varför vänta´? bara å ringa in och beställa, finns att få via telen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jaha! Okej. Jag såg bara att den inte fanns via hemsidan, så jag tänkte att det inte var lanserat för 1530. Men då ska jag ringa dit!

Permalänk
Medlem

Ja ring in.
Men kolla på hemsidan hur det är med väntetider. Nu när dom kör med 15+5% rabatt så kanske det blir många beställningar. Men det kanske är obetydligt då man får en fin dator till en fin peng.

Permalänk
Medlem

funkar penryn med XP ?

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk

Tjena, jag beställde en 1530 idag. Hur lång tid tog leveransen?

Visa signatur

In God We Trust

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stassse
funkar penryn med XP ?

Japp, det talades om hr tidigare. Men det är något strull med kyllar-Fan, de snurrar inte för fullt eller någor liknande. Men annars inget att oroa sig för

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knightstreet
Tjena, jag beställde en 1530 idag. Hur lång tid tog leveransen?

Samma här, fast de tog inte emot min betallning än, för hoppas att det går imorgon. Lite konstigt med min nya bank-kort. Men men, vi får hoppas på morgondagen

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem

ska man beställa en m1330 eller en m1530? är det bra upplösning på m1330? eller är det lite för lite?

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stassse
ska man beställa en m1330 eller en m1530? är det bra upplösning på m1330? eller är det lite för lite?

Beror främst på hur stor dator du vill ha. Vill du ha en liten och smidig eller en större med mer kräm i? Tycker att min 1330 duger för mig. Visst är skärmen ganska liten, men ändå fullt tillräcklig för att surfa och spela en del mindre spel på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik1
Beror främst på hur stor dator du vill ha. Vill du ha en liten och smidig eller en större med mer kräm i? Tycker att min 1330 duger för mig. Visst är skärmen ganska liten, men ändå fullt tillräcklig för att surfa och spela en del mindre spel på.

låter ju smidigt. känns som det är ett lotteri med skärmarna till 1530 är det lika dant på m1330?

nu till den ständiga frågan. hur är batteri tiden på en m1330 om man kör xp och har 9-cells batteri? klarar den 4 timmar surf?

EDIT sorry lite of topic.

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk

Hej.

Jag undrar om en Dell xps M1530 med intel core 2 duo 2.1ghz - 3gig ram - 8600m gt 256mb klar crysis, call of duty bra? Skulle gärna vilja veta vad den kommer klara för inställningar om någon vet.

MvH AFFE

Permalänk
Avstängd

en Xps 1530 med ett singel 8800M GTX skulle va något. (tycker 8600M gt är lite för klent, missförstå mig inte, det är fortfarande ett bra kort, men saknar den där sista lilla "knuffen")

och eftersom det inte verkar komma något 8700M eller 8800M till Xps 1530 så skulle jag köpa den. det verkar va en mycket fin dator, snygg är den också.

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eeehh~jaså
en Xps 1530 med ett singel 8800M GTX skulle va något. (tycker 8600M gt är lite för klent, missförstå mig inte, det är fortfarande ett bra kort, men saknar den där sista lilla "knuffen")

och eftersom det inte verkar komma något 8700M eller 8800M till Xps 1530 så skulle jag köpa den. det verkar va en mycket fin dator, snygg är den också.
http://img141.imageshack.us/img141/5636/ativsnvzx5.gif

men tror du den funkar fint typ på de flesta source spel? typ cs 1.6 - css - hl2 - portal - Tf2.. Och typ tror du den funkar bra på call of duty 4?:D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AFFE 1994
men tror du den funkar fint typ på de flesta source spel? typ cs 1.6 - css - hl2 - portal - Tf2.. Och typ tror du den funkar bra på call of duty 4?:D

ja herregud. CS & HL2 funkar bra med ett go7600 eller ett Ati x1600

ja menar mer spel som Bioshock, Crysis, etc........ (där behövs det kraftiga kort för att kunna ha på allt ögongodis)

Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eeehh~jaså
ja herregud. CS & HL2 funkar bra med ett go7600 eller ett Ati x1600

ja menar mer spel som Bioshock, Crysis, etc........ (där behövs det kraftiga kort för att kunna ha på allt ögongodis)

Hehe ok gött:D ska juh mest ha datorn för min fotografering men ändå också lite spel:D typ cs och dom så då behöver jag inte oroa mig mer.

Tack för hjälpen MvH AFFE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stassse
låter ju smidigt. känns som det är ett lotteri med skärmarna till 1530 är det lika dant på m1330?

nu till den ständiga frågan. hur är batteri tiden på en m1330 om man kör xp och har 9-cells batteri? klarar den 4 timmar surf?

EDIT sorry lite of topic.

Har bara hört bra saker om LED-skärmen, vet inte hur de andra skärmarna är, inte hört något speciellt dåligt om de heller, men antar de flesta tar LED-skärmen.

Med 6-cell batteri får jag strax över 4 timmar idle med WLAN och halva ljusstyrkan på skärmen. Borde utan problem klara 4 timmars surfande med 9-cell.