Permalänk
Medlem

Jag fick min Dell 2408WFP igår. Jag har inte hunnit testa den särskilt mycket ännu.

Dock har jag provat spela lite. Det enda FPS som jag spelar är CS 1.6, bara fy_poolday. Det känns ju lite anorlunda med så stor och bred skärm, men jag kan inte påstå att jag märker av ghosting eller input lag. Jag är ju inget Q3- eller UT-proffs, men jag är ändå jäklgit grym på poolday.

Min tidigare skärm var en LG L1910B, med IPS-panel, som jag har varit mycket nöjd med.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Jag tror det får bli en Dell faktiskt. Jag kan nog stå ut med den det lilla jag spelar. Något som verkar omöjligt att hitta på Dells hemsida är hur lång garanti som man har på skärmen. Någon som vet eller har en länk dit? Har letat igenom sidan jättelänge men ser bara att de har en Premium pixel garanti och det spelar ju ingen roll om garantin är 1 dag.

Permalänk
Medlem

Tre års reklamationsrätt är det ju alltid iaf.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Ja det såklart. Hittade tillslut på deras PDF om skärmen: 3 Years Advanced Exchange and Limited Warranty. Knepigt att det skulle vara så svårt att skriva dit lite tydligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oyfr
Ja det såklart. Hittade tillslut på deras PDF om skärmen: 3 Years Advanced Exchange and Limited Warranty. Knepigt att det skulle vara så svårt att skriva dit lite tydligare.

Tycker det är svårare att hitta vad det är för paneler det sitter i skärmarna(alla märken inkluderade) kan det vara så svårt att skriva in TN,S-IPS,S-PVA,P-MVA ? bokstavs/tecken kombinationer upp till 5st...... märkligt ?

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
Tycker det är svårare att hitta vad det är för paneler det sitter i skärmarna(alla märken inkluderade) kan det vara så svårt att skriva in TN,S-IPS,S-PVA,P-MVA ? bokstavs/tecken kombinationer upp till 5st...... märkligt ?

Här har de endel skärmar med mycket info om:
http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=6&ma1=88&mo1=342&p1...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Ursäkta om man är lite seg med läsningen bakåt i tråden men tänkte bara fråga lite på måfå vilken skärm som rekommenderas för spel och dylikt (film etc.? Tänkte mig en prisklass runt 3000-4000 spänn. Något över 4 papp fungerar de också.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Ursäkta om man är lite seg med läsningen bakåt i tråden men tänkte bara fråga lite på måfå vilken skärm som rekommenderas för spel och dylikt (film etc.? Tänkte mig en prisklass runt 3000-4000 spänn. Något över 4 papp fungerar de också.

hp w2408h för lite över 4000kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Ursäkta om man är lite seg med läsningen bakåt i tråden men tänkte bara fråga lite på måfå vilken skärm som rekommenderas för spel och dylikt (film etc.? Tänkte mig en prisklass runt 3000-4000 spänn. Något över 4 papp fungerar de också.

Utan att sett en mer utförlig rewiev så skulle jag ändå spenderat mina pengar i den prisklassen på en Lenovo ThinkVision L220X

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=241408

22" P-MVA panel med 1900x1200

Verkar ruggigt prisvärd och jag väntar ivrigt på ted1001 och hans mini rewiev.

Ska du ha en 24" skulle jag satsat mina pengar på vilken panel som helst med S-PVA eller en med P-MVA..... kostar 1500-2500 mer men det är värt pengarna om man ska kolla på film bla.

Mvh. Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
Utan att sett en mer utförlig rewiev så skulle jag ändå spenderat mina pengar i den prisklassen på en Lenovo ThinkVision L220X

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=241408

22" P-MVA panel med 1900x1200

Ja, utan tvekan Lenovon.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite jag med. Har tänkt köpa ny skärm nu också och tycker en 24" är mer intressant än en 22".
För att ni ska förstå hur (o)kräsen jag är när det gäller ghosting och sådant så kan jag säga att jag inte märker av det när jag spelar på min 19" Samsung Syncmaster 940B (däremot blöder den något otroligt). Och jag spelar dessutom väldigt sällan!

Det jag gör är att kolla på film och bara sitta klicka runt i Windows
Kraven jag har är dessutom att det ska finnas HDMI-ingång (för den bärbara) och gärna komponent (för Wii:t). Gärna bra betraktingsvinklar också då jag tänkt kolla en del film på den tills jag köper en vettig tv.

Så, finns det någon under 5000:- som passar mig? (Eller finns det någon som kan övertyga mig om att punga upp med ungefär 6000:- för Dells 2408 skärm?)
Eller borde finns det någon motivering att gå ner på 22" för att det ska passa priset och mina krav?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
Utan att sett en mer utförlig rewiev så skulle jag ändå spenderat mina pengar i den prisklassen på en Lenovo ThinkVision L220X

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=241408

22" P-MVA panel med 1900x1200

Verkar ruggigt prisvärd och jag väntar ivrigt på ted1001 och hans mini rewiev.

Ska du ha en 24" skulle jag satsat mina pengar på vilken panel som helst med S-PVA eller en med P-MVA..... kostar 1500-2500 mer men det är värt pengarna om man ska kolla på film bla.

Mvh. Micke

okej! Helt grön på skärmar måste ja säga. Visst man är medveten om kvalité och man kan ju alltid kolla review's, men men.

Har ju råd med att lägga ut ganska mycket men vill ändå inte lägga ut för mer än ja verkligen behöver, (ja är inte superkräsen). Kör 206BW A-panel och ja klagar inte

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
okej! Helt grön på skärmar måste ja säga. Visst man är medveten om kvalité och man kan ju alltid kolla review's, men men.

Har ju råd med att lägga ut ganska mycket men vill ändå inte lägga ut för mer än ja verkligen behöver, (ja är inte superkräsen). Kör 206BW A-panel och ja klagar inte

Det som talar för denna skärmen "min högst personliga åsikt =)" är att man får en full hd skärm med en bra teknik i panelen för någon hundralapp över 4000 kr.... vilket är billigt.

Att det är den enda 22" som upfyller dom kraven gör att man endast kan jämföra den med 24" som har liknande panel exempelvis LG L245WP-BN

Hade varit intressant att få en jämförelse imellan dessa 2st skärmar eftersom jag tror dom kommer hamna likvärdigt i popularitet pga. dess vettiga prisnivå !

Kanske något för SWECLOCKERS att ta tag i

Mvh.Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk

LG'n ska ja titta närmare på. Sen vill ja helt enkelt inte ha en 22a utan 24 är det som gäller nu. Blivit lite hispig i och med en polares köp av en Acer P243W som gick på ynka 3000 spänn på onoff, den är ju inte helt hundra men han som brukar vara kräsen accepterar den till fullo, tänkte ju ta en ja med men ja antar att ja räddades från att köpa den med tanke på att lagersaldot i princip är noll överallt.

edit: 5500 för LG'n.. jiax!. Nä då blev de lite för mycket.

edit: Kollat en stund nu och ja börjar komma fram till att Acer AL2423W känns som en riktigt schyst modell. Många recensenter som rekommenderat den starkt och uttryckt sig med EXCELENT bland annat.

Nu har den dock inte HMDI och de får man väl se som riktigt synd men de känns lite skitsamma för mig trots allt.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak

edit: 5500 för LG'n.. jiax!. Nä då blev de lite för mycket.

Finns Mycket dyrare bildskärmar med samma paneler som i LG`n därför är den så populär.5560:-

Har varit lite skeptisk till Belinea skärmar ..... fast efter läst denna ganska genomgående rewieven så kanske man ska tänka om med tanke på priset ! 5 674:- speciellt när LG:N verkar försvinna =).... iofs bara 2 butiker som har denna skärm så den kanske är utgående den med ..... kanske är M240UW01 V0 som är utgående ?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=205007

Detta fick upp ögonen för mig
"We used numerous games to test the responsiveness of the Belinea 2485 S1W in practical tests. Even with fast-paced ego shooting games such as ´Counter-Strike Source´, the monitor demonstrated no streaking (coloured seams which are visible particularly at edges)."

http://www.prad.de/en/monitore/review/2007/review-belinea-248...

Sitter en P-MVA panel från ( Unipac Optronics (AUO)

samma som i :

Model- Response- Time Panel
BenQ FP241W- 6ms G2G- 24"WS AU Optronics P-MVA (M240UW01 V0)

LG L245WP- 8ms G2G- 24"WS AU Optronics P-MVA (M240UW01 V0)

LG L245WPM -8ms G2G -24"WS AU Optronics P-MVA (M240UW01 V0)

LG L246WP -8ms G2G -24"WS AU Optronics P-MVA (M240UW01 V0)

Belinea 2485 S1W -6ms G2G- 24"WS AU Optronics P-MVA

http://www.tftcentral.co.uk/panelsearch.htm

Lägg märke till dom olika benämningarna på LG:s skärm .... olika länder bara har jag för mig !

BenQ FP241W 7040:- men den har väl overdrive teknik osv ?
dom extra kr hamnar på att man här får med hdmi osv.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=131709

med ett färgkalibrerings verktyg tror jag båda dessa skärmar blir kanon i både hd films tittande och gaming !
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s16751832&o=produkt_pri...

Mvh:Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=241408

22" P-MVA panel med 1900x1200

Har den inte S-PVA panel? Står iaf så på flatpanels.dk.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Har den inte S-PVA panel? Står iaf så på flatpanels.dk.

Helt rätt........ ber så hemskt mycket om ursäkt .... sitter och läser om 6st skärmar samtidigt som jag har sweclockers uppe...... rörde ihop det där... naturligtvis rör det sej om en s-pva.

Har suttit veckovis nu i det sista eftersom jag bestämde mej för en LG genom att lägga fram det där med att det är så mycket bättre för (hälsan) =).. än att sitta framför en crt ! ..... så då blev jag tvungen att köpa en till lill killen samtidigt eftersom frugan tog mej på allvar (första gången det hänt =).... så nu snurrar det olika prisklasser, olika tum olika paneltyper i huvudet =).... samtidigt som det börjar krisa om man vill ha en nu i detta eftersom dom börjar ta slut ..... arrgh .... så mycket att läsa och så lite tid !

Verkar som det lutar åt en LG och en Lenovo

Mvh.Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk

LG har en ny skärm på G som förmodligen kommer vara väldigt vass kan jag tänka mig, tanke på hur L245WP är och har varit (läs Revision 2):
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=278042

EDIT: Sorry, var visst en 26".

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
LG har en ny skärm på G som förmodligen kommer vara väldigt vass kan jag tänka mig, tanke på hur L245WP är och har varit (läs Revision 2):
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=278042

EDIT: Sorry, var visst en 26".

Jag har faktiskt värkt lite på den skärmen .... fick nej av regeringen eftersom hon tyckte den var för dyr får ju två lenovo samt samt en spjälsäng på ikea för dom pengarna

Men något att hålla i minnet framigenom

Tycker om att s-ips finns allt mer igen från 26-30 tum

Tänk dej:
26" LG 1920x1200 Punktavstånd 0,2865 mm
24" LG 1900x1200 Punktavstånd 0,270 mm
22" Lenovo 1920X1200 Punktavstånd 0,247 mm

Är det något man kommer märka av från skärm till skärm bildmässigt att det blir klarare bild på en 22" än en 26" på grund av punktavståndet ?... eftersom det är samma upplösning 1920x1200 fast mer tätare på en 22" Är det räknat från cc pixel till pixel ? eller hur räknas det ?

Mvh.Micke

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micmoc
Jag har faktiskt värkt lite på den skärmen .... fick nej av regeringen eftersom hon tyckte den var för dyr får ju två lenovo samt samt en spjälsäng på ikea för dom pengarna

Men något att hålla i minnet framigenom

Tycker om att s-ips finns allt mer igen från 26-30 tum

Tänk dej:
26" LG 1920x1200 Punktavstånd 0,2865 mm
24" LG 1900x1200 Punktavstånd 0,270 mm
22" Lenovo 1920X1200 Punktavstånd 0,247 mm

Är det något man kommer märka av från skärm till skärm bildmässigt att det blir klarare bild på en 22" än en 26" på grund av punktavståndet ?... eftersom det är samma upplösning 1920x1200 fast mer tätare på en 22" Är det räknat från cc pixel till pixel ? eller hur räknas det ?

Mvh.Micke

Haha regeringen. Jo jag vet hur det kan vara.

Hm, jag vet faktiskt inte. Jag är inte alls duktig på detta med punktavstånd så om någon kan förklara (läs du?) så vore det super!

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Om jag inte märker av någon ghosting på min Samsung SyncMaster 940B nu när jag spelar CS eller BF2, tror ni då att jag skulle göra det med Dells 2408-skärm?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChRiiLLe
Om jag inte märker av någon ghosting på min Samsung SyncMaster 940B nu när jag spelar CS eller BF2, tror ni då att jag skulle göra det med Dells 2408-skärm?

Absolut inte!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Absolut inte!

Tackar! Är det så att Dellen är bättre än min gamla skärm på det området?

Om du orkar läsa min post lite högre upp på den här sidan, skulle du då säga att Dellen är skärmen jag borde köpa? (Har lite bråttom nu eftersom erbjudandet går ut på söndag )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChRiiLLe
Tackar! Är det så att Dellen är bättre än min gamla skärm på det området?

Om du orkar läsa min post lite högre upp på den här sidan, skulle du då säga att Dellen är skärmen jag borde köpa? (Har lite bråttom nu eftersom erbjudandet går ut på söndag )

Det skall nog inte vara några problem. Din skärm har ju några år på nacken och jag tyckte inte någon skärm var snabb på den tiden som jag provat. Nu vet jag inte om jag provat just din skärm men ta vilken TN panel som helst i princip som har en overdrive/RTA funktion som skall "snabba på" panelen lider ändå och oftast av input lag så märker du ingen skillnad idag med din befintliga skärm är jag tveksam på att du skulle märka med ovan skärm.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Har 940b/w overdrive? Står att den har 4ms.Iof är den några år.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Har 940b/w overdrive? Står att den har 4ms.Iof är den några år.

940b skall ha 5ms har jag för mig och BW versionen 4ms eller?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

nilsrock: Det hade vart super om du kunde dela med dig av dina tankar om skärmen efter att du använt den ett tag?

mvh

Permalänk
Medlem

Det lutar nog åt att det blir en 2408WFP då
En till fråga jag har, är det en blank skärm (glossy?) eller en matt som inte reflekterar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
940b skall ha 5ms har jag för mig och BW versionen 4ms eller?

Japp.
Såg precis att 940BWn har RTA. =/ Kan man inte avaktivera det?

Edit

Ser att man kan avaktivera det i OSDn men alla menyer är låsta.
Går de att låsa upp?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Okej, nu råka jag dyka på en annan skärm precis också.

För det jag tidigare skrev som mitt användningsområde, borde jag välja Dellen för 6200:- eller den ViewSonic VX2435WM som jag nu hittade för 5000:-?