Inwarehouse = Komplett.se?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Någon påstår att rabatten fungerar men jag kan då inte se den...
innan såg man alltid vilken rabatt man fick på varje artikel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som sagt...rabattsystemet är borta plus en hel del artiklar som jag brukar inhandla (HP produkter).
Som det är nu kör de samma produktdatabas som Komplett.

Hade även ett konto med Sweclockersrabatt och den h
existerar inte längre efter omläggningen.

Det här var det sämsta som kunde hända.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
Ska unga ta saker på kredit som de inte har råd med? Självklart inte. Jag tycker också hela iden med SMS-lån är farlig då man inte har någon riktig kontroll på personens betalningsförmåga och att allt det egentligen tar är ett SMS på några sekunder.

Men att dra all avbetalning över en kam är ganska löjlig. Jag vet inte hur gamla ni är men med jobb, barn etc. så kommer det alltid finns tillfällen när det är smidigare att välja att dela upp en större kostnad i mindre delar mot att behöva lägga upp allt på en gång.

Jag och min fru t ex tjänar bra men väljer ofta att dela upp betalningar av dyrare varor, t ex en TV, kylskåp/frys eller en bärbar dator, över en period. Det fungerar utmärkt och vi kan få en jämn utgiftsström över året istället för enstaka stora toppar. Skulle vi kunna spara ihop pengarna över 2-3 månader inför varje inköp, definitivt, ibland t om kortare. Men varför ska vi? Varför ska vi känna någon "skuld" för att vi väljer att dela upp en utgift?

På samma sätt som vi väljer att betala vår SVD-prenumeration månadsvis istället för halvårsvis eller vår vattenfallsräkning månadsvis istället för kvartalsvis väljer vi att dela upp större utgifter över ett år.

Den enda gången som det kan vara en fördel att dela upp en betalning är när det är något som man måste ha och inte kan vänta på att man får ihop pengar. Alla andra tillfällen är dumt. Spara en summa varje månad istället som du kan använda till att köpa dessa prylar. Inte bara sparar det in på den extra summa som du får betala genom att dela upp fakturan. Du får ju även ränta på dina pengar!:)

Men tycker man att det är kul att slänga bort pengar så är det klart en fördel med att köra på delbetalningar.

Att betala tidningen med månadsbetalningar blir ju ingen extra kostnad och blir då en fast avgift. Sparar du en tusenlapp eller två varje månad så blir ju även det en fast utgift och du sparar kanske 10% av vad TV'n kostar. Så har du en liten fond till dessa oförutsedda och förutsedda saker:)

Men de finns väl ingen anledning att hacka på någon som gillar att strö pengar:P

Och sen vet man ju aldrig vad som händer i livet. Allt kan gå i kras på en dag. Men de fasta kostnaderna ligger fortfarande kvar.

jaja jag är bakis nu men jag tycker att det ligger lite vett i min post ändå:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz

Och sen vet man ju aldrig vad som händer i livet. Allt kan gå i kras på en dag.

Exakt och just därför är det ibland bättre att köpa en produkt på avbetalning.
jag sparade ihop och köpte en dyr produkt för 22000kr en gång , 3 veckor efter jag köpt varan så blev det något fel på varmvattenberedaren och rören till denna. Rörmokaren tog 9000 för jobbet och den nya varmvattenberedaren kostade ytterliggare 14000kr. Då önskade jag bittert att jag köpt saken på avbetalning och haft pengarna kvar till det viktiga.

i 5 dagar var vi utan varmvatten medans jag skrapade ihop stålarna för att fixa skiten.

Permalänk
Medlem

Rätt kul att läsa detta, verkar finnas riktigt "medvetna" konsumenter annars på detta forum. Men när man kommer till avbetalningar så verkar det snarare vara tvärtom.

Det är ungefär samma sak som om du skulle jämföra olika butikers priser så kan du ju också jämföra vilka avbetalnings planer och vilkor det finns.

Det brukar allt som OFTAST vara så att man utan större kostnader kan dela en betalning på 3-6 mån. Men på vissa ställen kan det bli dyrt om man går över den gränsen.

Bara att jämföra olika villkor, men att påstå att någon skulle vara dum eller liknande är ju bara idiotiskt.

Jag kan ta mig själv som exempel , jag har alltid varit den sorten som vill ha det jag ser på stubinen, jag har haft åtskilliga avbetalningar och det hela har fungerat bra och jag har inte mycket kvar att betala på nu.
Jag har använt mestadels OnOff-kortet via Resurs vilket jag tycker fungerar ypperligt.(behöver ingen lektion om vilkoren eftersom jag dagligen går igenom dessa med kunder)

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Isf hejdå inwarehouse...
Undrar vad man skall vända sig till nu? Nån som har nåt bra förslag? DB?
Jävligt dåligt att de inte upplyser sina nuvarande kunder om detta med rabbater mm.

Kollat igenom historiken på inwarehouse och senaste årets inköp landade på strax över 100k

Visa signatur
Permalänk

Jag har nu mailat kundtjänst och frågat ang. SweC-rabatten. Uppgifterna på denna punkt verkar gå isär lite i denna tråd...

Återkommer med svar, har beställningar att lägga hos dem vilket jag kommer att avstå om rabatten inte går att räkna med.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk

Finns ju ingen anledning att beställa från Inwarehouse nu, man kan likabra ta det från Komplett, lär ju vara komplett som skickar ut det eftersom det ser ut som det är deras lagerstatus på produkterna.

Permalänk
Medlem

Ang avbetalning så vet ju alla som läst ekonomi att det är bättre att köpa på avbetalning om det är gratis, dvs avgift-/räntefritt. Skall man vara riktigt ekonomisk köper man alltid på faktura med 30 dagars betalningstid (så länge det inte kostar extra).

Till detta finns det många tillfällen då man kanske är i behov av en ny dator trots att man inte har pengarna för stunden, vinsten av att kunna köpa datorn nu väger kanske upp den extra kostnaden som räntor/avgifter utgör.

Summan av kardemumman är ju att det visst kan spela roll vad för avbetalningsplaner ett företag erbjuder sina kunder.

Ps. Till dem som säger att bara dumma människor handlar på Leasy och andra uthyrningsföretag så har ni fel där med. Det finns många tillfällen speciellt om man är egen företaget då det är mer lönsamt att hyra en dator på grund av exempelvis avskrivningsmöjligheter.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk

Har också mailat kundtjänst angående Sweclockersrabatten...
Synd att Inwarehouse och komplett är identiska nu

Visa signatur

HD6870 | Q9450 @ 3700 MHz | Scythe Ninja Copper | Asus Rampage Formula X48 | 4GB Mushkin redline 1000MHz |500GB Seagate Barracuda ES.2 7200rpm + 1TB Samsung Spinpoint F3| Creative Xtreme Gamer F4tality | Corsair 620W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o3w1

Ps. Till dem som säger att bara dumma människor handlar på Leasy och andra uthyrningsföretag så har ni fel där med. Det finns många tillfällen speciellt om man är egen företaget då det är mer lönsamt att hyra en dator på grund av exempelvis avskrivningsmöjligheter.

Som företagare kanske det lönar sig men som privatperson vill jag påstå att det lönar sig bättre att köpa varan på avbetalning istället hos nån av dom stora konkurrenterna.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet var man kan se status på sina serviceärenden på den nya hemsidan? Har surfat runt som tokig utan att hitta.

Måste även passa på att säga att inwarehouse har den utan tvekan sämsta servicen jag någonsin varit med om.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

dom har tilomed samma fyndvaror som komplett, gisar på exakt samma priser med?, så i fortsätningen är det skitsama om man beställer ifrån Inwarehouse elr komplett?, dom har samma lager o allt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Ännu inget svar på mitt mail här. Väntar även på att de ska stryka en produkt ur min order, men det är ytterligare ett par dagar sedan jag bad om det.

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Exakt och just därför är det ibland bättre att köpa en produkt på avbetalning.
jag sparade ihop och köpte en dyr produkt för 22000kr en gång , 3 veckor efter jag köpt varan så blev det något fel på varmvattenberedaren och rören till denna. Rörmokaren tog 9000 för jobbet och den nya varmvattenberedaren kostade ytterliggare 14000kr. Då önskade jag bittert att jag köpt saken på avbetalning och haft pengarna kvar till det viktiga.

i 5 dagar var vi utan varmvatten medans jag skrapade ihop stålarna för att fixa skiten.

Amen to that, har man en buffert vill man helst låta den vara om nåt oväntat skulle ske. Att byta växellåda på bilen är inte heller så roligt/billigt
Det optimala är dock att både ha en buffert för oväntade utgifter på säg 25-30tusen OCH ett sparande för prylar. Men det tar som sagt tid att få till ett sådant läge.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

inWarehouse svarar ang. rabatten:

Hej,

Vi håller på att jobba på detta, dock vet jag inte exakt när vi kommar att ha rabatten uppe på webben igen.

Men vi kommer att kommunicera detta ut till kunder när detta är klart.

Tack för ditt mail!

Mvh / Best Regards
Erik, KS/B2C
inWarehouse.se

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

en sak jag inte gillade var att dom tagit bort mitt account kan inte logga in eller få nytt lösenord eftersom min hotmail inte finns i "databasen".

nån mer som råkat ut för detta?

//korven

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk

Bäste kund!

Rabatten är tillfälligt inte tillgänglig, vi arbetar på en lösning och kommer förmedla den till Sweclockers när vi har den.

Med vänliga hälsningar
David Nyrén, Kundservice
inWarehouse.se

Den verkar inte vara borta för gott iaf

Visa signatur

HD6870 | Q9450 @ 3700 MHz | Scythe Ninja Copper | Asus Rampage Formula X48 | 4GB Mushkin redline 1000MHz |500GB Seagate Barracuda ES.2 7200rpm + 1TB Samsung Spinpoint F3| Creative Xtreme Gamer F4tality | Corsair 620W |

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Låter bra...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni har inte missat detta svamlet ifrån Inwarehouse ang rabatten ?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Sällan skådat skitsnack.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?