Permalänk
Medlem

Hackar i intervaller

Tjo!
Jag har ett lite knepigt problem som jag alltid har haft med den här datorn sen jag köpte den i höstas. Jag har installerat om den ett par gånger, med olika drivrutiner & operativsystem så felet borde ligga i hårdvaran tycker jag.

I en del, till exempel Need for speed prostreet, Serious Sam 2, Call of Duty 4 mm. så börjar det hacka som fan med jämna mellanrum, ungefär 1 gång per minut. FPS går ner till ca 1fps under ca 5sek. Otroligt irriterande. Det blir inte såhär i alla spel, bara nyare spel nycker jag.

Vad kan det vara som är fel?

Datorspecifikation:

- AMD 6000+
- Asus M2N-X
- 4gb ddr2 800mhz ram
- Geforce 8800gts 320mb
- LC Power LC6420G, Gigant Silent 420W
- 250GB sata2 disk

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem, och försöker länsa internet för att hitta lösningen. No luck so far.

Permalänk
Medlem

har du samma grafikkort som mig eller? funderar på om de kan va det.

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

Nej, men exakt samma CPU, kanske är något med den?

Kan även säga att så här ser det ut i Process Explorer.
Finns inget som tar CPU, det är bara systemets vänteprocess som sänks till 50% utan att något annat tar CPU.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/skitcpu2.JPG

Permalänk
Medlem

aaaah. fan va lurigt... jag har en annan dator påväg hem som jag ska testa flytta över lite delar ifrån & se om de blir nån skillnad. typ grafikkort, processor, minne & shit.

EDIT: Jag tror jag har hittat felet nu! Klockar jag ner processorn ett steg (till 2800mhz) så slutar hackandet. Kan de bero på att nätagget är för klent? Eller är det bara AMD's budgetprocessorer som är kass?

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

Inte en jekla aning, för mig fungerade det att defragmentera hårddisken. Nu är dock problemet tillbaka för mig igen, kom idag. Och jag kan inte ens klocka min processor så. Kan vara så att det är någon "bugg" i prollen som gör det, fläkten går ju på högvarv när jag spelar så något fel är det ju.

Permalänk
Medlem

jag vet faktiskt inte. egentligen borde man fan sälja skiten & skaffa nytt så att man slipper problemen xD

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

Haha jo, men jag är så nöjd över denna prollen annars, så jag vill helst fortsätta vara tålmodig med den. Väntar bara på att det ska gå över nu. Går bara i intervaller ibland numera, vet inte varför.