Gran Turismo 5 Prologue-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Jag har äntligen lyckats få guld på time attacken med Cappuccinon!!!
1:38:555 körde jag banan på :D:D

Hemligheten heter Manuell växellåda

Respekt!

Anade att automatlådan inte var top notch...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Nu håller jag dock på med Honda Integra racet då man ska ta position 1..
snabbast jag lyckats med är 041 hundradelar efter 1an...
Denna jävla mini cooper!

Edit:
JAAAA!
äntligen! klarade vann med 102 hundradelar
Nu har jag alla guld på C över till B då

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Usch, kör du med automat?

Alltid manuell! Alltid!

Har inte riktigt försökt få guild på Suzuki Cap. Fick Silver på första försöket (usch, vilket hemskt chassi/bottenplatta, vinglar som satan).

Ska testa den sen igen

Permalänk
Medlem

Nu måste jag bara klaga lite på S racen där straffen är liiite överdrivna.. sitter och tragglar S-7 och det enda jag får är strafftid och det är när deras bilar kör in i mig tex om dom kör av banan och kör in i sidan på mig när dom kör ut, jag får straff, är vi många i en kurva alla kör sakta någon knuffar mig i baken jag får straff eller om någon snurrar med bresida mitt på banan jag hinner inte bromsa helt och åker in i denna, jag får straff vad fan är detta?!
Sen verkar det inte som att dom får något straff, dom knuffas osv men bara kör vidare. Hoppas det kommer någon patch!

Edit: behöver biltips på S-7

Edit igen: klarade den, sänkte vikten och minskade lite HK och ökade aerodynamiken.

Edit ännu en gång: Vet någon om man kommer kunna ändra rattutslag i hela spelet när det kommer? Som det är nu måste man ju vri av sig armarna för att häva en sladd hur liten den än må vara.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Har kvar de tävlingarna på A-nivån som kräver 300+ på både japanska och amerikanska bilar. Vilka bilar är snabbast där?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Jag klarade flera banor på S med Lancer Evo tuned (den nyare för 80 lök) utan större problem. Den är riktigt grym måste jag säga, inte bästa hastighet men väghållning, bromsar och accelerationen är grymt bra på den. Sen att den redan har låg vikt och att den går att trimma fint är ingen nackdel. Glöm inte att ändra slutväxeln på dina bilar, den gör mycket tillsammans med lite mer kräm i motorerna.

Fredag: Efter klass A så låses tuningdelen upp och du kan även köra C, B och A med tunade bilar vilket är skoj!

Har 5 events kvar på Class S sen kan jag börja spara till Ferrari F1 bilen. Testade Lancer Evo och nej den var inte snabb men bra väghållning hade den utan tvekan. Vad menar du med att ändra slutväxeln?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endpage
Har 5 events kvar på Class S sen kan jag börja spara till Ferrari F1 bilen. Testade Lancer Evo och nej den var inte snabb men bra väghållning hade den utan tvekan. Vad menar du med att ändra slutväxeln?

Som du kanske ser i tuningdelens undre hälft så kan du ändra alla växlar individuellt eller ändra slutväxeln det är den sista längst ner. Ändrar du den så ändras hastigheten på alla växlar.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Har kvar de tävlingarna på A-nivån som kräver 300+ på både japanska och amerikanska bilar. Vilka bilar är snabbast där?

Jag köpte Honda NSX Type-R (eller något sånt), inte bästa väghållningen, men den funkar bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Som du kanske ser i tuningdelens undre hälft så kan du ändra alla växlar individuellt eller ändra slutväxeln det är den sista längst ner. Ändrar du den så ändras hastigheten på alla växlar.

Jaha, du menar så.. Aight!

Permalänk
Medlem

Hur kan man spela mot folk i vänner listan?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Jag köpte Honda NSX Type-R (eller något sånt), inte bästa väghållningen, men den funkar bra

Tack!

Har klarat spelet nu, eftertexterna kom ju efter A-klassen!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Hedersmedlem

kan man inte spela offline? går ju inte att starta spelet utan att vara inloggad verkar det som.

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Så, då va S-klassen färdig. Man fick en ny bil och F1 är upplåst, så nu är det bara att få ihop 2 mille hehe..

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^
kan man inte spela offline? går ju inte att starta spelet utan att vara inloggad verkar det som.

mjo om du köpt det på PSN så måste du tydligen vara online.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/album/?id=2377
köpte G25 i går Sat*n va skoj det är med ratt å grejer (Kör självklart Manuel vexel)

mycket lättare att ta baner med många svängar nu

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
http://www.sweclockers.com/album/?id=2377
köpte G25 i går Sat*n va skoj det är med ratt å grejer (Kör självklart Manuel vexel)

mycket lättare att ta baner med många svängar nu

Trevligt
Själv ska jag bygga mig ett litet bord/ställning till min G25:a. Så de dröjer nog ett tag innan jag börjar lira med ratt =/

Edit: Funkar de bra att spela med G25:an i GT5P? Har nämligen inte kunnat testa ännu.

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

Jag testade bara G25:an snabbt så jag han inte testa. Men är det någon som vet ifall man kan få igång paddelshiftarna bakom ratten? När jag testade med Nissan GT-R'n så funkade det inte. Sen fanns inte G25 med i inställningar för ratten (vilket suger) så jag kunde inte ställa in något. Men dom kanske bara funkar i sånna bilar som har paddelshifters? Som F1:an?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KarlssoN 4.5
Trevligt
Själv ska jag bygga mig ett litet bord/ställning till min G25:a. Så de dröjer nog ett tag innan jag börjar lira med ratt =/

Edit: Funkar de bra att spela med G25:an i GT5P? Har nämligen inte kunnat testa ännu.

ok, jag funderar på att bygga om en fotölj vi har här hemma så man kan fästa G25 grejorna på den

jo G25 fungerar Suveränt till GT5, dock använder man inte kopplingen där.
kan inte bli bätre
riktigt nöjd med mitt köp

EDIT där kör jag med min G25
http://www.youtube.com/watch?v=OFtI1F1NF30

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

fz provkör och ger ett relativt dåligt betyg, förstår inte hur dom resornerar, tycker forza (som jag för övrigt även gillar) känns som ett arkadspel i jämförelse. Har aldrig kört ett bilspel med så verklig körkänsla. Även en kompis till mig som är en duktig amatörracerförare var väldigt imponerad. Han tyckte att känslan var extremt verklig och att bilarna betedde sig så man kunde förvänta sig av en riktig bil.
Avsaknaden på innehåll tycker jag har sin charm, det magra innehållet gör att man istället lägger tid på att finslipa sin körteknik till perfektion. Det kan låta som en efterkonstruktion,jag försvarar det inte, men det leder i alla fall till det. Systemet med rekordvarv och enkelheten att ladda ner andra spelares varv är extremt välgjort och smidigt.

http://www.fz.se/artiklar/?id=1335

Permalänk
Medlem

mmm snart är F1 min.. ge mig 30 minuter till bara så kan jag kolla om paddlarna fungerar i den.. hehe

Edit: HAHAHAHA.. helt jävla sanslös bil! Ja paddlar fungerar utmärkt!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KarlssoN 4.5
Trevligt
Själv ska jag bygga mig ett litet bord/ställning till min G25:a. Så de dröjer nog ett tag innan jag börjar lira med ratt =/

Edit: Funkar de bra att spela med G25:an i GT5P? Har nämligen inte kunnat testa ännu.

dröjer? wtf? en timme, mer tar det inte att veva ihop en ställning.

bara börja

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
mmm snart är F1 min.. ge mig 30 minuter till bara så kan jag kolla om paddlarna fungerar i den.. hehe

Edit: HAHAHAHA.. helt jävla sanslös bil! Ja paddlar fungerar utmärkt!

Grattis!

Jag är ferrariröd av avundsjuka. Kan inte du komma hit och klara ut S-klassen åt mig, hahaha!

Men ärligt talat, kan du dra ut den på ringen eller fujirakan och kolla upp topphastigheten?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Grattis!

Jag är ferrariröd av avundsjuka. Kan inte du komma hit och klara ut S-klassen åt mig, hahaha!

Men ärligt talat, kan du dra ut den på ringen eller fujirakan och kolla upp topphastigheten?

Bilen gör ca:347km/h orginal utan att ligga bakom någon annan och bakom någon annan så kommer man en bit högre, prestandan är helt sjuk. 7 växlar finns det och det går inte att trimma eller ändra viken. Växlar däremot går att ändra samt lite annat. Den har 687hk och väger 545kg samt 957 performance points. Accelerationen är inte av denna värld och bromsar är helt sjuka.

Edit: En annan sak, för er med rattar, håll hårt i ratten med F1an hehe...

Edit igen: Bilen går endast att köra i pro läge eller ja den är låst på det. Bilens helt sjuka väghållning gör att ja det man ser på tv när dom tar kurvor i helt sjuka hastigheter det är även möjligt här.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
Så, då va S-klassen färdig. Man fick en ny bil och F1 är upplåst, så nu är det bara att få ihop 2 mille hehe..

Har 3 events kvar på Class S nu. Vilken bil använde du för S-7 (700 points limit)?

Permalänk
Medlem

OT: ska till ringen med några polare nu i april. Kommer köra med en skyline och en m5a, kommer bli så jääävla fett ska även åka ringentaxin haha, ett måste ju

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

Alltså är det jag som suger eller går vissa events inte att klara med sämre bil? Jag har spelat några timmar bara, är amatör men ändå, känns omöjligt att komma 1a med en golf gti tex eller mini.

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endpage
Har 3 events kvar på Class S nu. Vilken bil använde du för S-7 (700 points limit)?

Jag är lite osäker faktiskt, men jag tror jag använde Lancer Evo tuned eller Mines BNR34 Skyline.

Edit: En sak jag såg när jag hade skrapat ihop 2 mille va att där va gränsen, alltså max 2 mille kan man ha.

Edit igen: Här sitter jag och fiser: http://www.pici.se/239436/ lägg märke till dekalerna på F1an, AMD mumma!

Edit igen: Kollade vad man får om man säljer F1an och det va väl inte så trevligt, 500k

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Jag har äntligen lyckats få guld på time attacken med Cappuccinon!!!
1:38:555 körde jag banan på :D:D

Hemligheten heter Manuell växellåda

Imponerande typ min bästa tid är något på 1:42 eller något över 41 - äkligt svårt är det >.<

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

För att använda paddlar: Sekvensväxling.

Tryck triangel för att sätta på kopplingen.

Angående FZs recension, hur kan de ens ge åsikter om fysiken när de inte ens spelade med en ratt? Jävla idioter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
För att använda paddlar: Sekvensväxling.

Tryck triangel för att sätta på kopplingen.

Angående FZs recension, hur kan de ens ge åsikter om fysiken när de inte ens spelade med en ratt? Jävla idioter.

Ähh.. de kanske inte gillar bilspel och isåfall borde nog inte recensera spel överhuvudtaget. Inget att bry sig om. Sluta läs bara.

Så man kan få igång koppling till G25 genom att trycka på triangel på handkontrollen?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy