ryssk radio i bakgrunden????

Permalänk
Medlem

ryssk radio i bakgrunden????

Okej nu har jag nog varit med om det mest mystiska av allt. jag hör rysk radio från centern helt utan anledning.. till och med när datorn är avstängd så kan jag höra en lågt ljud av att någon talar. slår jag på datorn så är det lika. jag har provat att koppla från mig från internät ( rycka ut sladden) Enda sättet jag kan få tyst på det GRYMT irriterande rysskan är genom att dra ut sladdarna från ljudkortet eller att slå av strömen på högtalarna.... volymen höjs och sänks ochså så det är väldigt irriternade... Kan någon berätta vad detta beror på så blir jag mycket tacksam för jag sj har inte den blekaste.

system
Fujitsu siemens
Scaleo x

| Core2Quad Q6600 || 3096MB || GeForce 8800GTS 640MB || 2*500GB|| 2 st 16*DVD+-RW DL || HP W2207H 22"||

Visa signatur

Black sheep

Permalänk
Medlem

För ett tag sen var det många logitech-högtalar som led av detta fenomen..

Vill minnas det har något med skärmingen i sladdarna att göra.. Tror det finns lite trådar om det. sök runt lite!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
För ett tag sen var det många logitech-högtalar som led av detta fenomen..

Vill minnas det har något med skärmingen i sladdarna att göra.. Tror det finns lite trådar om det. sök runt lite!

Exstremt dåligt från logitech funderar på att gå tillbaka till Onoff och lämna tillbaka dem....

Visa signatur

Black sheep

Permalänk
Medlem

Hände mig i alperna med min hemmabyggda boombox. Riktigt skumt. Har också för mig att det har med avskärmning att göra. Inte riktigt säkert på att det är kablarna dock

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog tippa på att det är kablarna som fungerar som antenner eftersom de inte är skärmade och att ljudet sedan blir högre i förstärkaren innan det går ut i högtalarna. Det är bara en vild gissning dock...

Permalänk

Hehe, alltid lika kul när dom här trådarna dyker upp med jämna mellanrum... Gå tillbaka och byt dom ä väl det enda ja kan rekommendera...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Hehe, alltid lika kul när dom här trådarna dyker upp med jämna mellanrum... Gå tillbaka och byt dom ä väl det enda ja kan rekommendera...

Ska kanske göra det. lyssnade på något engelskt program inatt(ofrivilligt) stängde av dem tillslut. Ändå lite små kul:P Men det som stör mig mest är "smällarna" som kommer då och då.....

Visa signatur

Black sheep

Permalänk
Medlem

Har samma grej i en gitarrförstärkare och det enda jag kan tänka mig är att de kör iväg sina signaler på en låg frekvens som gör att de kan gå så pass långt och sedan fångas upp här.

Och är det som några säger att sladdarna blir som antenner för att de inte är skärmade kanske det fungerar att bara köpa lite bättre sladdar?

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk

Problemet är väl att sladdarna sitter fastlödda i högtalarna på datorhögtalarsystem... Linda aluminiumfolie runt och se om det hjälper!

Visa signatur
Permalänk

Kan vara så att grannen är spion då det mig veterligen inte finns så många ryska sändningar i Sverige. Kan vara läge att sälja din rigg till Säpo...

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Kan vara så att grannen är spion då det mig veterligen inte finns så många ryska sändningar i Sverige. Kan vara läge att sälja din rigg till Säpo...

Haha ja men självklart:P

Visa signatur

Black sheep

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Kan vara så att grannen är spion då det mig veterligen inte finns så många ryska sändningar i Sverige. Kan vara läge att sälja din rigg till Säpo...

Nej, det finns inga ryska sändningar i Sverige, men i Ryssland. Rysk radio går att få in på din vanliga FM-radio via AM-bandet, så det är inte konstigt att ett oskärmat system snappar upp dom signalerna.

Visa signatur

╠ P180B ═ Cooltek CT 600 ═ P5WDG2-WS Pro ═ E6600@3,42GHz ═ Scythe Infinity ═ Corsair 3GB XMS2 ═ 3x Raptor ADFD 15OGB ═ 2x Matrox P650 ═ 2x 20,1" TFT ═ 1x 24" Widescreen TFT ╣

Permalänk
Medlem

Haha detta mystiska problem har ja en polare som lider av också o han har något 5.1 system från logitech, men det dyker nästan endast upp på kvällar/nätter. Det värsta är dock att nu har det börjat hemma hos mig med, fasst dock endast när ja sitter med mina hörlurar, kör ja utan dom har det aldrig inträffat. Hade vatt kul o veta varför detta sker?

Visa signatur

Dell xps gen3 | p4 3.6 GHz | 2gb ram | Ati PowerColor HD 4830 |

Permalänk
Vila i frid

Sluta gnäll för lite ryskt "brus", hackspetten däremot var VÅLDSAMT irriterande! Tacka Gorby för dess avvecklande.

Permalänk
Medlem

haha men det är nästan så man kan tro att dom börjat bruka "Woodpecker eller Duga-3 som det sändes ifrån" till o sända Rysk radio nu istället Fasst den slutade väll att märkas av på slutet av 80talet?

Visa signatur

Dell xps gen3 | p4 3.6 GHz | 2gb ram | Ati PowerColor HD 4830 |

Permalänk

Har också detta problem xD (Logitech X-530) Fungerar dock att höja volymen, ju närmare markören på volymratten är motte botten desto högre blir det. Så jag höjer på högtalarna och sänker på datorn för önskat ljud när detta händer:).

Visa signatur

You're damned if you do and you're damned if you don't

Permalänk
Medlem

För de som inte vet vad "Duga 3" är för nåt:

En över 100 meter hög och totalt 900m lång antenn/radar som användes mellan 76 och 89 för att störa ut ballistiska robotar mot bland annat Tjernobyl.

http://deputydog.wordpress.com/2007/08/27/the-duga-3-radar/

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt kanske. Förr bygge Logitech militärutrustning, innan dom bytte namn.

Skämt å sido, köp en rulle alu tejp, 99kr, och täck kablarna i det. Ev kan du behöva jorda skiten också. Det gör du enklast genom att koppla tejpen till datorchassit.
Vanlig alu folie i mammas kökslåda fungerar nog också.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

Rekordet i skum ljudavlyssning var nog när min kompis fick en leksakspistol i plast med lite olika ljud i, såna där laserljud. Han lyckades få in en lastbilschaufför i pistolen när han skulle skjuta. Så istället för Peeeoooowww hördes krzzz lasse här krzzzzzz...............

Visa signatur

OSX 10.7.2, GA-X58A-UD3R rev. 1.0, Intel 980X, Corsair Obsidian 800D, Corsair H100, Corsair Vengeance 4x4GB 1600MHz DDR3, Corsair 750TX, ASUS HD6870, Corsair Force GT + Mekanisk disk = ca 4 TB
2x24" skärm