Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HubeRt
Väntar på en rec!

Har kopplat in den nu men kör på vga får dvi sladd i morgon.

Skarpare bild än min crt på vga inga döda pixlar vad jag upptäck ännu.

Finns det någt bra progg för att leta och även för att "bencha" skärmen?

Får lätt nackspärr av att vrida huvudet "wide".

Inbygda högtalarna låter ok om man inte vill ha bas

Testa att köra ej naitive upplösning funkad ganska bra.

Skall köra ett tag innan jag ger mina intryck.

Bör man leta drivers till skärmen,kör XP och std skärm 60hz.

Som jag läste innan så tycker även jag att den är "snyggare" i verkligheten.

Har skruvat ner den en del va väldigt ljusstark deafult.

Ett minus är betraktnings vinkeln,visst jag ser va det står i ganska vida vinklar men mer än ca 5grader upp ner lr sidled så "ändrar sig bilden"typ färgerna ändras några % men så kanske det är på alla tft.

Spelar ingen roll igentligen då man oftast sitter på ett och samma ställe och skulle jag stå upp så ser jag ju fortfarande men inte optimalt.

Men väldigt nöjd i dagsläget.

Saknar inte min crt 21" triniton.

Skall snart testa lite CS lr så.

Allt för nu.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Fin fint. Har själv en på G nu. Och polarn har 2st på G.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Jag hjälpte en släkting att beställa en sådan här skärm för någon månad sedan (kostade 1895 kr då). Den har fantastiskt bra bild, fina färger och bra kontrast och var prisvärd redan då. Maxupplösningen 1680*1050 fungerar galant, dock kör vi min släkting den i 1280*720. Vi bytte nämligen för att texten skulle bli större och lättare att läsa. Skärmen har både VGA och DVI men ingen DVI-kabel medföljer. Den har även inbyggda högtalare men de är inget vidare, fast så är det ju med alla skärmar som har inbyggda högtalare...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Ingen DVI-kabel?! O.o fasen, måste man åka och köpa det med. :/

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
Ingen DVI-kabel?! O.o fasen, måste man åka och köpa det med. :/

något sådant borde räcka?

http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE89887

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Gött, var inte så hemskt dyrt.
Blir nog en sån här skärm efter allt, vill inte spendera alltför mycket och den är 2" större än min förra så jag överlever nog.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Avstängd

Tjena, behövde också skriva av mig lite, köpte den här skärmen på Dustin Mässan och jag kan inte annat än säga att jag är super nöjd!
Mycket bättre än min gamla Philips 170s (som jag iof har tyckt varit en skit skärm) men jag måste säga att den här skärmen är den bästa jag har testat, iof inte testat många skärmar sen pappa slutade på Samsung, men måste säga att för det här priset så är det den bästa skärmen som finns på marknaden till det här priset om ni frågar mig!

Tycker att den här skärmen har kvaliteterna till detta märke

/fjortis_barn

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Jag hjälpte en släkting att beställa en sådan här skärm för någon månad sedan (kostade 1895 kr då). Den har fantastiskt bra bild, fina färger och bra kontrast och var prisvärd redan då. Maxupplösningen 1680*1050 fungerar galant, dock kör vi min släkting den i 1280*720. Vi bytte nämligen för att texten skulle bli större och lättare att läsa. Skärmen har både VGA och DVI men ingen DVI-kabel medföljer. Den har även inbyggda högtalare men de är inget vidare, fast så är det ju med alla skärmar som har inbyggda högtalare...

Är du medveten om att det finns inbyggda verktyg i win (borde finnas i andra OS också) för att ställa in ikon och textstorlek och typsnitt så det blir större och mer lättläst om man tycker det är smått från början!
Förefaller som en mycket bättre metod att förstora grejorna än att helt enkelt köra på en lägre upplösning och få en kass suddig bild istället, borde vara bättre för ögonen också som slipper försöka fokusera på suddet och är det något som gör text mer lättläst är det ju om den är skarp!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Avstängd

Re: 22&quot; 1595:- @ dustinhome

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teknikarn
Kanske dags att slå till?
http://www.dustinhome.se/pd_5010127399.aspx

produkt har utgått....

Permalänk
Medlem

Ni som säger att ni har pixelfel, har ni testat att "masera" den "döda pixeln" Det fungerade för mig, alla mina "döda pixlar" är zombies nu isf

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Är du medveten om att det finns inbyggda verktyg i win (borde finnas i andra OS också) för att ställa in ikon och textstorlek och typsnitt så det blir större och mer lättläst om man tycker det är smått från början!
Förefaller som en mycket bättre metod att förstora grejorna än att helt enkelt köra på en lägre upplösning och få en kass suddig bild istället, borde vara bättre för ögonen också som slipper försöka fokusera på suddet och är det något som gör text mer lättläst är det ju om den är skarp!

Jo, visst vet jag det. Vi har ställt in Windows Vista på att använda stor teckenstorlek (120 dpi) och extra stora ikoner på skrivbordet. Angående upplösningen så är det inte suddigt alls!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

så nu har man varit på Siba skall snart koppla in dvi.

vill bara testa med vga någon timme till och sedan byte för att se om det är någon skillnad.

fortfarande grymt nöjd med vga får se hur det blir med dvi

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
så nu har man varit på Siba skall snart koppla in dvi.

vill bara testa med vga någon timme till och sedan byte för att se om det är någon skillnad.

fortfarande grymt nöjd med vga får se hur det blir med dvi

När jag bytte från VGA till DVI märkte jag ingen skillnad, men när jag var tvungen att tillfälligt byta tillbaka, oj vilken skillnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraLord
När jag bytte från VGA till DVI märkte jag ingen skillnad, men när jag var tvungen att tillfälligt byta tillbaka, oj vilken skillnad!

Har bytt märker nget får väl se vad som händer om jag byter tillbaks

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk

Jaha, där gick man miste om den skärmen, f*n rent ut sagt att man inte slog till.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
Jaha, där gick man miste om den skärmen, f*n rent ut sagt att man inte slog till.

Det har kommit en annan modell nu!

Visserligen lite dyrare men fortfarande prisvärd och antagligen minst lika bra!

http://www.dustinhome.se/pd_5010126406.aspx

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Det har kommit en annan modell nu!

Visserligen lite dyrare men fortfarande prisvärd och antagligen minst lika bra!

http://www.dustinhome.se/pd_5010126406.aspx

Mvh Johan

Svart = snyggare dvi kabel ingår "värt 50kr" men den saknar 3 år, hämtservice

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Re: 22&quot; 1595:- @ dustinhome

Enligt prisjakt är den glossy. Det kan väl inte stämma!?

Permalänk

Hmm, yum. Gillar den designen mer.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Avstängd

Attans att man inte sett denna tråd tidigare, den skärmen hade suttit som hand i handske på grabbens rum.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkside666
Hmm, yum. Gillar den designen mer.

Den svarta färgen är grådassig på den skärmen så den är allt annat än snygg. Har sett den IRL.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Den svarta färgen är grådassig på den skärmen så den är allt annat än snygg. Har sett den IRL.

här är två "videorecensioner" på den svarta skärmen http://www.pricerunner.se/vr/25-1024410/Bildskaermar/Fujitsu-...
Ser väl inte så tokig ut i alla fall ?