Billigaste laptopen? Acer AS4315-051G08Mi

Permalänk
Medlem

Min har stått fraktas sen åtminstone igår (kolla inte innan) och borde därför vara framme idag.
Men har inte fått något kolli-nr, då har jag en fråga det är ju många som beställt från phonehouse nu har ni fått något kolli-nr eller måste man ringa dem?

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Min har stått som "fraktas" några dagar nu. Antog att den skulle komma fram idag så jag ringde(man får inget kollinummer mailat,det vägrar de) för att få kollinummer.Han sade att det inte alls hade skickats och att det skulle gå iväg imorgon.
Så ring och hör med dem.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Kopplat in sladd till stärkaren och till datorn? Brukar funkar per automatik. Skulle köpt en kabel idag men glömde

/Rob

Har kopplat in sladden, men det fungerar inte.

Permalänk
Medlem

Tänke köpa
Corsair Value Select VS2GSDS667D2 2048MB SO-DIMM DDR2 PC2-5300 667MHz 314kr
från datorbutiken.com tänte passa på att köpa en HDD men osäker på viken. Åsikter ?

Datorn ska stå mestadels 24/7 som ström snål Filsurver Förutom de få tilfälena när jag behöver den ute
fundrar på följande

1 Seagate Momentus 5400.3 160GB 5400rpm 8MB 2.5" SATA 466kr Bilig
2 Seagate Momentus 7200.2 120GB 7200rpm 8MB 2.5" SATA2 596kr Snbb
3 Western Digital Scorpio WD2500BEVS 250GB 5400rpm 2,5" SATA 710kr Stor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Min har stått som "fraktas" några dagar nu. Antog att den skulle komma fram idag så jag ringde(man får inget kollinummer mailat,det vägrar de) för att få kollinummer.Han sade att det inte alls hade skickats och att det skulle gå iväg imorgon.
Så ring och hör med dem.

De "ska" skika sms med kollinummer till din mobil

jag ringde den 27 och fråga om min oder det visade sig att den redan kommit till posten den 17

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Nu har datorn varit igång exakt sex dygn, utan omstarter eller något och den har funkat ypperligt. Det trådlösa nätverket har inte någon gång tappat anslutningen och datorn blir inte seg som jag tycker att vissa kan blinär man har igång dem förlänge och startar en massa program och använder massa olika filer etc.

Kvalitetsmässigt tycker jag att denär över förväntan, tangentbordet är riktigt skönt och man kan inte tro att det rör sig om en budgetdator. Var även rädd för att ded vita/gråa plastdelarna snabbt skulle missfärgas, men icke! Lika fina som första dagen.

Enda plastiga är locket, men den funderar jag på att kanske måla eller fixa en sån där fin klisterlapp som förskönar datorn.

Den här datorn är utan tvekan bland de bästa köpen jag gjort.

Permalänk
Medlem

Min mammas tappar kontakten med det trådlösa hela tiden, på mindre avstånd än vad min dell har väldigt bra kontakt. Nån som vet om det går att återgärda?

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Ooh vad jag är nöjd med den här! Stoppade i 2GB ram (har 3gb nu) och allt flyter fint. 3gb i denna kanske är 1gb överflöd men kostade bara någon hundring mer..

Till min fråga! Jag undrar om man kan ställa in knappen empowering technology, den vänster om caps lock till att tex. öppna ett program eller en mapp?

och en extra fråga.. funderar på o börja med något onödigt mmorpg. tror ni guild wars flyter fint på denna? aldrig provat det så har ingen aning. misstänker att lagg i staden är att tolerera men när man går på monsterjakt blir det lagg då må tro?

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande en t2330 till salu eftersom köparen som jag hade drog sig ur. Kommer garanterat bli lite mer drag för den som uppgraderar med den.

http://processorfinder.intel.com/Details.aspx?sSpec=SLA4K

Skicka ett pm till mig om ni är intresserade.

Permalänk
Medlem

Något jag saknar i denna tråden är tips på vilka program man kan ta bort så datorn flyter snabbare. Jag har ingen aning om vad man får och inte får radera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlen

Till min fråga! Jag undrar om man kan ställa in knappen empowering technology, den vänster om caps lock till att tex. öppna ett program eller en mapp?

Ja det går alldelles utmärkt.. Om du har Launch Manager körandes nere i systemfältet kan du högerklicka på ikonen och välja konfigurering. Därefter väljer du "Lägg till". Sen är det bara välja sökväg du vill länka knappen till.

KLART!...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlen
Ooh vad jag är nöjd med den här! Stoppade i 2GB ram (har 3gb nu) och allt flyter fint. 3gb i denna kanske är 1gb överflöd men kostade bara någon hundring mer..

Till min fråga! Jag undrar om man kan ställa in knappen empowering technology, den vänster om caps lock till att tex. öppna ett program eller en mapp?

och en extra fråga.. funderar på o börja med något onödigt mmorpg. tror ni guild wars flyter fint på denna? aldrig provat det så har ingen aning. misstänker att lagg i staden är att tolerera men när man går på monsterjakt blir det lagg då må tro?

Jag tror nog att du ska kunna lira GW på den men räkna inte med att det flyter underbart :P, köper du processorn som säljs kan du ju räkna med en lite boost.

Kan nog inte fixa en lista av de program som ska tas bort men de jag tycker du kan ha kvar kan jag skriva, då jag inte har kvar de skräpiga.

Spara:
Launch manager, visar volym, wlan på/av osv

norton, i brist på annat atm, ska byta mot nod när jag har tid.

eMpowering technology launcher, så man kan binda e knappen till tex firefox(någon sa att det gjorde man i launchmanager, jag kan ha fel så ta bort skiten och se vad som händer)

NIT cd & dvd maker, duger och jag tycker det är enklare än nero

Intel matrix storage manager, ingen aning varför, vågar inte ta bort då det är från intel

Adobe flash, c++ runtime, synaptics touchpad saken, realtek hig definition audio~, adobe reader, Acer mobility center(vet ej varför), modemdrivisarna, intel graphics saken, de två MSXML.

Det var nog allt jag kunde hitta nu!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101

Kvalitetsmässigt tycker jag att denär över förväntan, tangentbordet är riktigt skönt och man kan inte tro att det rör sig om en budgetdator. Var även rädd för att ded vita/gråa plastdelarna snabbt skulle missfärgas, men icke! Lika fina som första dagen.

Enda plastiga är locket, men den funderar jag på att kanske måla eller fixa en sån där fin klisterlapp som förskönar datorn.

Den här datorn är utan tvekan bland de bästa köpen jag gjort.

Amen! Jag är meganöjd med datorn. Den funkar till allt som jag använder, iTunes, lite WC3 som flyter på som bara den, youtube och musik är allt.
Den ser lite plastig ut utvändigt, men den är något så enormt bra och kvalitetsmässigt över min förväntan. Trodde aldrig en dator för 3000 skulle kunna vara så välbyggd.

Jag rensa datorn det första jag gjorde, i med 2gb ram, drog in XP och installera alla nödvändiga drivrutiner. Datorn flyter på något så underbart och vilken dag som helst så kommer jag få hem min t5450 processor som ska slängas in.

Det enda negativa är strämadaptern som kommer bytas ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _IFKGBG_
Amen! Jag är meganöjd med datorn. Den funkar till allt som jag använder, iTunes, lite WC3 som flyter på som bara den, youtube och musik är allt.
Den ser lite plastig ut utvändigt, men den är något så enormt bra och kvalitetsmässigt över min förväntan. Trodde aldrig en dator för 3000 skulle kunna vara så välbyggd.

Jag rensa datorn det första jag gjorde, i med 2gb ram, drog in XP och installera alla nödvändiga drivrutiner. Datorn flyter på något så underbart och vilken dag som helst så kommer jag få hem min t5450 processor som ska slängas in.

Det enda negativa är strämadaptern som kommer bytas ut.

Kan du kolla på youtubeklipp i fullskärm? Det blir helt svart för mig...

Permalänk
Medlem

Svart för mig med! Provade lite olika också... både youtube o svt svart när jag vill ha helskärm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Kan du kolla på youtubeklipp i fullskärm? Det blir helt svart för mig...

Samma för mig..
tänkte att det hade att göra med att skärmen är widescreen, men så är det väl inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teknikarn
Samma för mig..
tänkte att det hade att göra med att skärmen är widescreen, men så är det väl inte?

Nej, min tv är widescreen och det funkar prima att köra min stationära via den o youtube på helskärm.

Tror det rör sig om codecs eller utsignal i grafik eller något sånt som spökar, s hoppas få svar på hur man löser detta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Nej, min tv är widescreen och det funkar prima att köra min stationära via den o youtube på helskärm.

Tror det rör sig om codecs eller utsignal i grafik eller något sånt som spökar, s hoppas få svar på hur man löser detta.

Jag lyckades lösa problemet av en slump... det har med inställningarna på adobe flash player att göra.

När du spelar upp en flashfilm > högerklicka > settings > under "display" kryssar man ur rutan "Enable hardware acceleration".. tryck close

Nu ska det gå fint att spela i helskärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teknikarn
Jag lyckades lösa problemet av en slump... det har med inställningarna på adobe flash player att göra.

När du spelar upp en flashfilm > högerklicka > settings > under "display" kryssar man ur rutan "Enable hardware acceleration".. tryck close

Nu ska det gå fint att spela i helskärm

Tack, nu funkar det finfint

Permalänk
Medlem

Har haft en sån här i nån vecka nu och är mycket nöjd.
Tänkte bara meddela att för de som är intresserade går det utmärkt att köra Mac OS X på den här datorn. Har gjort det sen jag köpte den. Det enda jag inte fick igång var det trådlösa nätverkskortet, men jag köpte ett nytt på Ebay för nån hundring.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har ett dassigt trådlöst nätverkskort? Det tappar kontakten 8-10m från APn, men min dell håller god kontakt på det avståndet!!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Min har stått fraktas sen åtminstone igår (kolla inte innan) och borde därför vara framme idag.
Men har inte fått något kolli-nr, då har jag en fråga det är ju många som beställt från phonehouse nu har ni fått något kolli-nr eller måste man ringa dem?

Jag ringde till dem idag och de hade inte ens skickat den än, fast den stått som fraktas sin minst i måndags. Verkar inte gå att lita på att det står fraktas.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimberly89
Är det någon mer än jag som har ett dassigt trådlöst nätverkskort? Det tappar kontakten 8-10m från APn, men min dell håller god kontakt på det avståndet!!

Ja, samma här. MKT störande!!!

Permalänk
Medlem

hur ställer jag om och ökar det delade minnet i grafik kortet och vad är max minne till grafik kortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Jag ringde till dem idag och de hade inte ens skickat den än, fast den stått som fraktas sin minst i måndags. Verkar inte gå att lita på att det står fraktas.

Ringde dem idag också och fick tackochlov kollinumret.
Dock är skiten inte skickad ännu trots att den som för dig stått som "fraktas" sedan i måndags.

=/

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Har sett i två inlägg att numret till OEM-Vista finns men var hittar man detta?

Permalänk
Medlem

var beställde ni era ifrån? verkar inte gå att beställa från phonehouse?

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snyft
var beställde ni era ifrån? verkar inte gå att beställa från phonehouse?

"Slut - Åter v 16"
Så du får vänta.

Permalänk
Medlem

Till er som beställt via www.phonehouse.se

Min stod som "fraktas" redan på torsdagen men skickades först på måndagen. Jag beställde den tisdagen då erbjudandet var på baksidan av Metro, och kunde hämta ut den tisdagen därpå.

Till er som har problem med TJUTANDE adapter:

Jag var i kontakt med Phonehouse först via mail, som sa att jag skulle lämna in den i en butik, så att den kunde skickas iväg till rep.

Då ringde jag Phonehouse å frågade om det inte fanns nån smidigare lösning för mig som kund, så att jag slapp vara utan adaptern (och därmed datorn) så länge. Hon kunde inte ge mig något annat besked, utan kopplade mig till Acers kundtjänst.
Där fick jag prata med en sur kille som INTE gav med sig när jag lirkade med honom, så det slutade med att han mailade en UPS-fraktlapp till mig i PDF-format, så jag fick vackert packa in adaptern, och ringa och boka en hämtning av det lilla paketet. Så igår vid 17-tiden, så kom UPS-killen för att hämta paketet, som nu ska till Tyskland.
Acer-killen trodde att det skulle ta 2 veckor. När jag reagerade på den långa tiden, så kläckte han ur sig: Det bör ta lite kortare tid, i och med att din dator är så ny. Vad???

Jaja. Nu sitter jag iaf här med min fina nya dator, som jag inte kan använda. Överväger att köpa en switchad nätadapter på Kjell & Co, men det känns lite bittert att lägga ut 549 kr för en sak som bara bli dublett sen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D – Corsair 860i – Corsair H100i - Intel 4770K– MSI -GD65 – MSI 1080 Gaming X - Corsair 16 GB
Samsung 840 PRO 256 GB – Samsung 840 EVO 500 GB – Steelseries APEX M750TKL – Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vitis
Har sett i två inlägg att numret till OEM-Vista finns men var hittar man detta?

Kolla under burken där e den i alla fall på min

Permalänk
Medlem

Någon som har numret till ACER supporten ni pratat med?

Jag hade inte märkt det tidigare, men visst fan tjuter min adapter nu. Har inte hört det tidigare, så det måste börjat nyligen. Låter riktigt jobbigt faktiskt - förstår er som är också drabbade.

Det enda jag hoppas på vid utbyte är att adaptern är lika "liten" som den man får med datorn, för det är precis så att det är portabelt på ett enkelt sätt; för mig iaf.

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]