En äldre Thomson TV som är barnlåst utan fjärrkontroll och manual, hjälp behövs.

Permalänk
Medlem

En äldre Thomson TV som är barnlåst utan fjärrkontroll och manual, hjälp behövs.

Hej, som rubriken lyder så gäller detta en gammal Thomson 28ws100 ( http://www.kelkoo.se/ps_13416476/127401.html ).

Jag var på dejt hos en tjej som hade den här TV'n, och jag skulle trixa med den och råka aktivera barnlåset, och det är så att hon saknar en fjärrkontroll till tv'n och manual...

På TV finns det fem fysiska knappar man kan trycka på (exklusiv strömbrytarn), känner någon till ifall det finns en kombination för att låsa upp barnlåset? Eller Ifall man kan återställa TV'n till fabrikinställningar eller dylikt? Trycker man på knapparna enskilt så står det bara "locked" och man kommer ingenstans, har provat leka runt med dem lite, men ej lyckats.

All hjälp skulle uppskattas,

Tack.

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem

Köp en universalfjärr (Finns för en 50-lapp) Är inte koden ändrad av henne sedan tidigare är koden 0000 alt 1234.

Visa signatur

Bonzo505

Permalänk

Hehe, lite OT men hur gick dejten efter det lilla missödet?

Permalänk
Medlem

provat att dra ut sladden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bonzo505
Köp en universalfjärr (Finns för en 50-lapp) Är inte koden ändrad av henne sedan tidigare är koden 0000 alt 1234.

Tack ska du ha, ska säga åt henne och köpa det.

Angående dejten så gick det inge vidare, hon har varit på mig non-stop om TV:n :P.

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Medlem

Bra plan, messa upp hennes tv så har du en anledning till att komma dit igen ju.......
I kärlek och krig är allt tillåtet

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!