Trasigt grafikkort? XFX Geforce 8800 Ultra 612M (Grafikbuggar vid överklockad cpu)

Permalänk
Medlem

Trasigt grafikkort? XFX Geforce 8800 Ultra 612M (Grafikbuggar vid överklockad cpu)

Problemet började när jag mitt nätagg gick sönder.
Jag hade ett CoolerMaster Extreme power plus 650w som när jag en dag startade datorn la av helt och började lukta bränt.

Jag bytte ut det på garantin mot ett Corsair 620W
Det var nu problemen började.

I windows märks ingenting, allt funkar klockrent, men i spel blir det grafikflipp och datorn hänger sig, oftast innan jag ens hinner ens hinner börja spela över huvud taget.
Men 3Dmark 06 går att köra utan problem.

Detta händer när (endast) CPUn är överklockad, men verkar fungera perfekt när jag kör allt på default i BIOS.

Jag hade överklockat precis samma med det förra nätagget, och det var aldrig några problem med grafikkortet då, men kanske det kan vara så att det nya nätagget inte riktigt orkar med, iom att jag har ganska många hårddiskar också!? (Jag har satt in en 1TB disk strax efter det nya nätagget)

I samma veva som nätagget så gick det ena utav mina 2 minnen sönder, och jag undrar därför om grafikkortet också kan ha fått sig en kyss när nätagget gick sönder, eller möjligtvis moderkortet.

Tacksam för tankar och idéer...

Datorspec.

Grafik: XFX Geforce 8800 Ultra 612M
CPU: P4 core2quad 2.67 Ghz (q6700)
MB: Asus P5E3 Deluxe
Minnen: Corsair Dominator DDR3 1800MHz
Nätagg: Corsair 620W
Hårddisk: WD 74gb Raptor Sata
WD 320gb IDE
WD 200gb IDE
WD320gb Sata
Samsung 500gb Sata
Samsung 1TB Sata
Brännare: Samsung DVD brännare Sata