Hur installera certifikat i Vista 64?

Permalänk
Medlem

Hur installera certifikat i Vista 64?

Hej!

Har ny PC, se signatur, med Vista Home Premium 64 bitars svensk version och försöker installera certifikat till Skandiabanken utan att lyckas. Har följt Skandiabankens manual för Vista men det funkar inte. Hade tidigare en PC med Vista 32 och då funkade det utan problem.

Är detta ett allmänt känt problem i Vista 64?

Tar tacksamt emot hjälp att lösa detta!

Mvh Jonas

Visa signatur

HTPC: Asus Pundit P4-P5N9300, E5200 + Scythe Shuriken, 4GB Corsair XMS2 6400, 30GB OCZ Vertex SSD, picoPSU-120, Noctua NF-R8 80mm, Ubuntu + XBMC.

Permalänk
Medlem

Alla Vista 64 (och endast 64) kräver att dom är Validerade. något som är total skit och ett försök att låsa sina användare....

hör med Banken, för det är där problemet liger är inte ett cert godkännt av MS så kan du inte använda det. (GFG MS)

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Alla Vista 64 (och endast 64) kräver att dom är Validerade. något som är total skit och ett försök att låsa sina användare....

hör med Banken, för det är där problemet liger är inte ett cert godkännt av MS så kan du inte använda det. (GFG MS)

OK tack för svaret, skall höra med banken.

Visa signatur

HTPC: Asus Pundit P4-P5N9300, E5200 + Scythe Shuriken, 4GB Corsair XMS2 6400, 30GB OCZ Vertex SSD, picoPSU-120, Noctua NF-R8 80mm, Ubuntu + XBMC.

Permalänk
Medlem

jag har vista x64 och hade inga problem med att installera det det stog en gör så här lista och den fungerade perfekt.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Starta om datorn och nöt på F8 (om jag inte minns fel), då kommer du till en meny där du kan stänga av att certifikaten måste vara validerade av microsoft.

Permalänk

Jag har problem med Gmail certifikat. Vill ha det i sidebar men den kan inte logga in.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum