Permalänk
Inaktiv

Saken är ju den att jag vill gärna köpa nytt för att det känns säkrare (man vet inte hur den tidigare ägaren har kört med bilen innan)

Permalänk
Medlem

så sant.

hm.. tips är väl rsb.se, där finns det många rc-nördar som mig..fast med andra bilar och svar och tips..

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Nå? Någon som börjat köra än?

Fixar nog bränsle nu när jag får lön denna månad. Blir antagligen så att vi blir lediga 1 vecka på jobbet då blir det köra

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Har kört ett par gånger redan, körde ett par gånger under "vintern" också, roligt

Grannen skaffade sig en E-Maxx, man kan dränka den bilen och fortsätta köra

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

jag har kört hela vintern med min bil.
varför vara rädd för snö och kyla? hehe

tänkte gasa lite tmaxx och zt2 igår, men tiden drog ut rätt bra hos mormor och morfar.

får se om man får hem en zk2 idag.

nya E-Maxxen är riktigt fräsig.
bra sugen på att uppgradera frugans till den nyare.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Nu på vintern har det mest blivit att man kört med sin Xray M18 inomhus men annars är det Raptor 50SE som gäller när vädret tillåter.
En liten videosnutt, precis börjat med lite 3d.

http://www.youtube.com/watch?v=A_oNY6T6fiE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pierre
Nu på vintern har det mest blivit att man kört med sin Xray M18 inomhus men annars är det Raptor 50SE som gäller när vädret tillåter.
En liten videosnutt, precis börjat med lite 3d.

http://www.youtube.com/watch?v=A_oNY6T6fiE

Hyfsat duktig på det där ser ja, keep it up

Jag kan knappt lyfta ordentligt med våran E-sky HoneyBee Lyckades också "landa" uppochner så plastbiten som håller rotorbladen på ovansidan gick sönder.

Någon som vet om det finns aluminiumdelar till den modellen, och ungefär pris då?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Det här är väl ganska off-topic egentligen, men det har åtminstone lite med "radio control" att göra...

Jag skulle behöva en enkel sändare och mottagare, där mottagaren kan skicka vidare 24v ström. Fyra st. "utgångar" från mottagaren är mer än tillräckligt.
Är det någon som vet var jag kan få tag på detta?
Jag fulbygger nämligen en robot, baserad på en enklare PLC. Jag vill gärna styra den trådlöst, känns lite småtråkigt att springa efter den med två meter kabel...
Pris och lätt att hantera är det viktigaste. Konfigurationsinställningar är helt oviktigt, jag vill bara ha fyra tryckknappar som kopplas till en sändare, som skickas via radio/likn. till en mottagare som sedan skickar ut inputen på fyra utgångar.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Eh... den enkla versionen är vridpotensiometrar, den lite mer lyxiga versionen är elektroniska fartreglage för el-flyg. Vanligt förekommande är "upp till" 12 celler, vilket borde göra att de tål 24v. du skriver inget om vilka effekt-uttag du är ute efter, men 24-30 AMP borde inte vara en orimlig nivå och i den klassen finns det ett flertal alternativ.

En fördel, eller nackdel i det hela är att du får steglös styrning. Vill du ha digitala resultat (till / från, 0/1) använd standard servon och 2 läges strömbrytare. Eller helt enkelt bygg en radiosändare, och en mottagarenhet, och programmera den för dina olika funktioner.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

-=Mr_B=- - Det låter onödigt krångligt måste jag säga. Du tror inte att det finns några färdiga grejer att koppla in?
Jag vet dessvärre inte vilken effekt som behövs, men då det bara är menat att använda som ingång på ett PLC lär effekten vara ganska låg.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

En eldriven bil i delar, väldigt gammal med plastchassi osv, ser ut som en jeep, men har inga bilder.

En kyosho sandmaster, med monstrtruck däck, metanoldriven, fungerar däremot inte, alla mina bilar äter upp gjöstiften av nån skum anledning.

Och till sist, min pärla med aluminium chassi, väldigt lättskött men går som ett spjut

Fast min e svert eftersom det är bränsle motor modellen.

Har inte kört på länge men man kanske ska väcka intresset till liv och köpa en liten trimpipa eller nåt
Blev sugen så ska ut o köra om en stund då glödtändaren e laddad

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
-=Mr_B=- - Det låter onödigt krångligt måste jag säga. Du tror inte att det finns några färdiga grejer att koppla in?

Inte bland RC grejerna i alla fall. Låter som om du i stort sett behöver en IR mottagare, och en programerbar telefon med IR-sändare (eller en multifjärr för TV med "kopiera" funktion)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag vet dessvärre inte vilken effekt som behövs, men då det bara är menat att använda som ingång på ett PLC lär effekten vara ganska låg.

Du behöver alltså bara styr / signalspänning. Tja, tyvärr fungerar inte radioapparaterna till våra hobby fordon efter den modellen du behöver, så jag tror du får titta på alternativa lösningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
metanoldriven, fungerar däremot inte, alla mina bilar äter upp gjöstiften av nån skum anledning.

Titta på stiftet efter körning. (innan det brunnit upp dock) Det ska vara blankt, lite fuktigt, inte torrt & grått, eller helt blött. Det brukar vara den vanligaste orsaken till att motorer äter stift. Andra orsaker kan vara för högt komp, vilket man lämpligast löser med ett eller två shims under toplocket (där ska alltid vara minnst ett.)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

lite sugen på en Traxxas Jato 3,3 någon som hört något bra/dåligt om dom?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
lite sugen på en Traxxas Jato 3,3 någon som hört något bra/dåligt om dom?

Mja... Polare har en. Jag har kört (sönder) den ett flertal gånger. Är absolut inte en grus / sandbil, utan avsedd för asfalt. Ett underlag som absolut inte lämpar sig för att hoppa runt på. I originalkonfigurationen med 4'a 1.5v celler i 'kofferten' är den baktung, lite taskigt balanserad i hoppet, och landar gärna så att karossen / vingen där bak tar skada (ordentligt) och även själva batterilådan får sig en törn. en rak 5'cells mottagar ack i den mitt monterade radiolådan ger en klart trevligare balans för att hoppa runt med den, och den landar inte fullt så illa (lika ofta)

Även om man köper sig ett par ordentliga grusdäck är den väldigt slirig i röven tack vara sin låga vikt, och bakhjulsdriften. Uppbyggnaden av det inre i bilen är mycket halvöppna lådor där skit kommer in, men inte gärna ut, och bärarmarna, speciellt bak, är väldigt klena. Skitkul, men dyr i drift på grus helt enkelt. Och jag kan rekommendera REVO dämparfjädrar och original oljan i JATO dämparna för en sjyst grundkonfiguration till gruskörning. Personlkigen kör jag hellre JATO än REVO, men jag är 1:8 buggy förare, så jag gillar välbalanserade maskiner med låg tyngdpunkt, och bra drag.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

hmm.. finns det någon annan bil med bra tryck i som tål hopp etc bättre?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

T-Maxxen, Revon och sen finns det en uppsjö av monstertruckar från andra fabrikat...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Finns det någon 4hjulsdriven stadiumtruck?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

en 4wd ST vete17m kanske TT`s SST isåfall.
fast jag tycker SS-bilarna håller riktigt dålig kvalité. :/

har en SSR själv, bror också en + en kompis har en SSB.
håller inte för något. :I

kolla på en Truggy kanske?
sägs vara ruskigt bra på om banor och lite ojämnare ställen.

men för mera hopp och bashing är det nog en MT som gäller endå.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Jag är självklart överdrivet negativ. (Nå, det är i alla fall vad alla säger till mig)

Jag har aldrig sett en ST som fungerar som utlovat. Det 'ska' vara en buggy med monstertruck komplex. Alltså, tillverkarna utannonserar dem som mer stryktåliga än buggy, och snabbare än monstertruckar för att de är lättare.
I verkligheten är det 1:10 buggy's med stora hjul som är den närmsta hållbarhets-jämförelsen man kan göra, det innebär att precis som JATO'n är dem inte speciellt hållbara, men visst går de hyfsat fort... Rakt fram.

Välj en buggy, eller monstertruck. Ska du ha ett mellanting, gör som Reason rekommenderar, skaffa en Truggy. Eller ännu hellre, skaffa en 1:8 buggy, och ett truggy conversion kit. (eller bara nya hjul, och hjuladaptrar)
Frågan är, var tänker du köra, och viktigare HUR tänker du köra?
När du kommit så långt är det nästan självklart vad du ska köra med, Monster, eller buggy. Självklart förutsatt att du inte ska köra på asfalt. Men det är inte lika kul, utan då handlar det i stort sett enbart om bankörning. (det går så fort, och kostar så mycket när man kör på en trottoar kant att man avhåller sig från att leka på gatan.)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Titta på stiftet efter körning. (innan det brunnit upp dock) Det ska vara blankt, lite fuktigt, inte torrt & grått, eller helt blött. Det brukar vara den vanligaste orsaken till att motorer äter stift. Andra orsaker kan vara för högt komp, vilket man lämpligast löser med ett eller två shims under toplocket (där ska alltid vara minnst ett.)
B!

Ok, min motor är original och jag har två varv på bränsleskruven, är det bra?
Jag försökte köra den lite snålare men då dog den hela tiden på tomgång vad kan vara fel?
den dog för övrigt ganska ofta när jag hade två varv också.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

http://www.blocket.se/vi/14688392.htm?ca=23_3_s

bra eller anus?

buggy kanske är vägen o gå då..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Ok, min motor är original och jag har två varv på bränsleskruven, är det bra?
Jag försökte köra den lite snålare men då dog den hela tiden på tomgång vad kan vara fel?
den dog för övrigt ganska ofta när jag hade två varv också.

Vill givetvis inte svära på något, men utan att ha sett, känt & hört på motorn, låter det nästan som om motorn helt enkelt är slut. (nå, sliten) Av med glödstiftet, och titta på det. Skriv här hur det ser ut. Medan stiftet är av, dra i dragsnöret som om du försökte starta den, och gör en uppskattning av hur många varv motorn går runt efter att du dragit. (tänk på att det kan stänka metanol, och olja ur motorn) Om motorn går runt flera varv och du har inget, eller nästan inget motstånd när du drar i snöret är ditt problem sannolikt att motorn är så sliten att du måste köra den väldigt snålt för att den ska gå över huvudtaget, vilket i sin tur leder till ökat slitage, och brända stift. Det finns en gratis metod för att försöka rädda det i så fall, men räkna med foder, kolv, och vevstake som reservdelar till nästa år som senast om det är så illa. Eventuellt billigare med ny motor. Synd att du inte skrev något om hur stiftet ser ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
bra eller anus?

Säkert inget större fel på den buggyn. De flesta är mer eller mindre likvärdiga. Kyosho är dyra på reservdelar, annars är de lika bra elller dåliga som alla andra de med. Jag har inte hört speciellt mycket om just den här tillverkaren, eller om modellen buggy så... Antagligen precis lika bra som allt annat. Dock:
"Bazooka en härligt 1:8 Buggy från HSP med en hastighet på minst 70 km/h "
70km/h ? Right. Inte en chans. Fast, det visste du förstås redan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
buggy kanske är vägen o gå då..

Tja, JAG föredrar buggy, men det beror självklart på eget intresse, och var man tänker köra. (jag har 2 1:8 buggy, 1 1:8 rally, 1 1:10 el buggy, 1 1:8 Monster, och 1 båt, skala okänd.)
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Samma säljare har fler, bättre, och billigare alternativ i sin webshop.
Framföralt skulle jag undvika Kyoshon, för priset på reservdelar. Jag har kört Protechs förra buggy i ett par år, den fungerar bra. Yada som den nya heter, ska vara bättre. Både buggy, och truggy versionerna finns hos säljaren.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Vill givetvis inte svära på något, men utan att ha sett, känt & hört på motorn, låter det nästan som om motorn helt enkelt är slut. (nå, sliten) Av med glödstiftet, och titta på det. Skriv här hur det ser ut. Medan stiftet är av, dra i dragsnöret som om du försökte starta den, och gör en uppskattning av hur många varv motorn går runt efter att du dragit. (tänk på att det kan stänka metanol, och olja ur motorn) Om motorn går runt flera varv och du har inget, eller nästan inget motstånd när du drar i snöret är ditt problem sannolikt att motorn är så sliten att du måste köra den väldigt snålt för att den ska gå över huvudtaget, vilket i sin tur leder till ökat slitage, och brända stift. Det finns en gratis metod för att försöka rädda det i så fall, men räkna med foder, kolv, och vevstake som reservdelar till nästa år som senast om det är så illa. Eventuellt billigare med ny motor. Synd att du inte skrev något om hur stiftet ser ut.

Min bil är inte körd mycket alls
jag köpte en 5liters dunk bränsle när jag köpte den och har fortfarande inte kört slut på den, kan en motor ta slut så snabbt!?

när jag tar loss tändstiftet och drar så är det i alla fall lite motstånd men mycket mer när det är i, jag tror inte att det är nåt fel på kompet men jag ska fixa lite med den och dra alla skruvar snart

Jag har aldrig haft konserverings-ojla i cylindern när jag har ställt undan den, kan det vara felet?

bilen är nog 4 eller 5 år gammal

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
http://www.blocket.se/vi/15365780.htm?ca=23_3_s

en sån då?

saftig motor iaf..

där har du en Truggy-liknande bil.
vad jag har hört om motorn så är den ingen höjdare.

pålitlig motor från start så är det (enligt mig och många fler) ThunderTigers grejer som gäller.

kolla på deras ST-1.

portade min OS.30 i söndags.
vart bra mycket piggare nu.
hoppas man kan dra ut och testa den mer nu i veckan bara.

för med frugans asfaltsdäck, så spann det konstant.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
jag köpte en 5liters dunk bränsle när jag köpte den och har fortfarande inte kört slut på den, kan en motor ta slut så snabbt!?

Du kan köra slut motorn på en kvart, och 1 tank, genom att ställa den för snålt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
när jag tar loss tändstiftet och drar så är det i alla fall lite motstånd men mycket mer när det är i, jag tror inte att det är nåt fel på kompet men jag ska fixa lite med den och dra alla skruvar snart

Det låter som om motorn är frisk i alla fall, då är det bara frågan om hur stiftet ser ut kvar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Jag har aldrig haft konserverings-ojla i cylindern när jag har ställt undan den, kan det vara felet?

Inte troligt. Konserveringsolja häller man i mortorn för att inte lager och vevaxel ska rosta, vilket mycket sällan inträffar sålänge man kör någorlunda regelbundet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
bilen är nog 4 eller 5 år gammal

Och du har inte lyckats tanka upp 5 liter? Jag gör av med 0.5-1.5 liter varje gång jag är ute, och jag är ute minst en gång i veckan sommarhalvåret.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
där har du en Truggy-liknande bil.

Liknande? det är en truggy. Kyoshos version.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
vad jag har hört om motorn så är den ingen höjdare.

Standard Kyosho motorkvalite antar jag. Lite trött, lite taskigt komp, väldigt lättmeckad, och lättinställd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
pålitlig motor från start så är det (enligt mig och många fler) ThunderTigers grejer som gäller.

Hobao, TT, och Protech skickar med motorer som fungerar bra från min erfaranhet. Hobao's är den vassaste standardmotorn, men den var också svårast att ställa in så den gick bra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
kolla på deras ST-1.

Den finns på länken jag skicka med tidigare ;- ) Ska jag vara ärlig hade jag valt mellan Protech och Hobao, men det är föt att jag var flygare för 15 år sedan, TT's motorer var rena skräpet då. Det har blivit bättre, men det känns bättre med ett annat märke på något sätt än.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ¤Reason¤
portade min OS.30 i söndags.
vart bra mycket piggare nu.
hoppas man kan dra ut och testa den mer nu i veckan bara.

Låter kul. men... Frågan är om du portade, eller flödesoptimerade. Ytbehandlingen i fodrena är så känslig för mekanisk bearbetning att stora trimfirmor inte portar, utan allt effekthöjande jobb görs via flödesoptimeringar. Oavsett, bilder bilder bilder.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cookie_monster
http://www.blocket.se/vi/12753565.htm?ca=23_3_s sån då.

Det var ju märkligt vad du envisas med att jaga på blocket. Ja, det är säkert en minst lika bra bil, det är en Protech Yada. Den är även ett par hundra billigare än vad den är i shopen jag länkade till.... Shoppen som låg bakom din första blocket länk. Gissa var den här länken tar vägen? Jepp. Till butiken som ligger bakom annonsen på blocket. Köp från shoppen, då det ger dig bättre rättigheter som köpare när det gäller reklamationer osv. Ska du köpa utan rättigheter, ska det vara ordentligt billigare än shopen.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-

Låter kul. men... Frågan är om du portade, eller flödesoptimerade. Ytbehandlingen i fodrena är så känslig för mekanisk bearbetning att stora trimfirmor inte portar, utan allt effekthöjande jobb görs via flödesoptimeringar. Oavsett, bilder bilder bilder.
B!

tja, jag kallar det för portning när man fixar till portarna lite större och så blir det väl flödesoptimering också i samma veva.

"portade" min gamla .21a som satt i MTAn från början.
och den vart också piggare och gladare.

har inga bilder på mitt jobb, frugan snodde med sig kameran när hon åkte hem i söndags.

men jag kan länka från rsb.se, för Mayday har portat som jag har.
så jag lånar hans bilder.
min är dock inte lika hårt "portad".

Visa signatur

Haha.. Se på fan..