Permalänk
Medlem

lång batteritid?

laptop, liten, ganska lätt , och billig?

Permalänk
Medlem

Det är en kombination som väl alla är ute efter... dessvärre får man ofta skippa åtminstone en av faktorerna. Vad är din prioritet? Batteritid, storlek/vikt eller pris?

För bra batteritid, leta efter en dator med 8- eller 9-cellsbatteri, lågvoltsprocessor och integrerad grafik (såsom Intel GMA X3100). Lågvoltsprocessorer är dock ofta dyrare än mer högpresterande dito (har jag för mig?). Med en sådan kombo kan du troligtvis få 8-9 timmars batteritid. Jag har dock inte sett någon sådan dator för under 12,000 kr. Andra kanske har bättre tips.

Permalänk

Liten = Väldigt Liten låter ju som en Asus EEE pc 900 kunde vara ett bra alternativ

annars, en laptop i 13"-14" segmentet med bra kvalitét och hyggligt pris kan du få av:
Dell m1330
Lenovo Thinkpad
Macbook

ett lite osäkert kort som jag tror har billiga bra bärbara är Lenovo

Permalänk
Medlem

Precis som onaka_the_kaka tycker jag de alternativen är värda att se över.

Dock hade det verkligen underlättat om du hade gett information om vad som är "lång batteritid", "liten" samt "billig" innebär just för dig.

Är 10 000:- billigt? eller är 5-6000:- billigt?
Är lång batteritid 3 timmar? eller kanske 6-8 timmar?
Är en liten dator en som du kan stoppa i fickan eller en som du kanske kan bära med dig mestadels av tiden i någon smidig väska?

Lite sådan specifik information underlättar verkligen om du vill ha bra hjälp.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)