Ny MP3spelare till ljudkonnässör ;)

Permalänk
Medlem

Ny MP3spelare till ljudkonnässör ;)

Har för tillfället en tegelsten vid namn Cowon iAudio M3.

Jag är mycket nöjd med ljudklarhet och strömstyrka. De enda lurar den inte klarat att driva har hittills varit min Beyer Dynamic DT770 (vilka är tunga som tusan)
Den har dock börjat gistna och lider av en irriterande glappkontakt vid hörlursuttaget, den är även lite väl stor att bära på sig i det stundande sommarvädret, så jag vill byta ut den.

Jag hoppas därför att någon av er kan ge mig lite tips. Gärna flera utav er, så att man får mer än en åsikt.

Listar ett par punkter som är viktiga

1. Absolut största vikten ligger vid ljudkvalitet. Ingen kompromiss här. De av er som hört M3an kan kanske peka mig i rätt riktning vad gäller märke.

2. Flashminne på helst 8GB. Eventuellt mindre, men plats för minneskort (då helst SD)

3. Inbyggd usbkontakt. Jag vill inte behöva fippla med adaptrar och så. Funkar även med en standard mini-usb. Inga adaptrar och liknande dock.

4. BT + WLAN för filöverföring. om trådlös kommunikation ingår är ovanstående punkt kompromissbar.

5. Litet format. Behöver inte vara den minsta i världen, men gärna ett platt format så att man kan ha den i byxfickan.

6. sist men absolut inte minst _INGA_ specialprogram för att föra över filer till den... Sånna konstruktioner går bort på en gång...

Permalänk
Medlem

Iriver Clix 2 eller iAudio 7. Iriver och iAudio är bra på ljudkvalité. Små flashbaserade spelare. Har själv en Clix 2 8GB och är helnöjd!
Den ända av dina punkter som saknas är trådlös kommunikation, men är inte det rätt ovanligt?

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Gillar du iAudio-ljudet föreslår jag precis som föregående talare iAudio 7. Den passar inte på de flesta av dina "krav".

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!