De trådlösa nätverken jag hittar försvinner efter ett par minuter? Advent 1015 Nordic

Permalänk
Medlem

De trådlösa nätverken jag hittar försvinner efter ett par minuter? Advent 1015 Nordic

God afton!

Jag har ett mystiskt problem med min "nya" bärbara. Det är en Advent 1015 Nordic som levereras med Vista. Efter att ha letat upp nödvändiga drivrutiner till XP så installera jag det med detsamma, då Vista gick aningen segt med 1024mb ram.

Problemet är att när jag satt på den trådlösa enheten av USB-modell med kommandot "FN+F10" Så startar den upp utan problem. Datorn hittar de fem närliggande trådlösa nätverk som finns i min omgivning och allt är frid och fröjd.

Efter ett par minuter börjar det dock att spöka. Då går det inte att hitta några nätverk längre och man får starta om nätverkskortet med "FN+F10"-kommandot.
Det som är mest skumt med det hela är att det trådlösa kortet inte försvinner från enhetshanteraren m,m. när problemet uppstår. Det ser ut som allt funkar förutom att jag inte hittar några trådlösa nätverk.

Har de senaste drivrutinerna, har kollat så kortet inte stänger av sig för att spara ström och sökt som en tok på både Swec och google efter svar på mina problem.

Tyvärr har jag inget eget Wlan än att kolla med, då jag inte skaffat någon router till det. Men det känns ju inte som någon idé heller innan jag fått ordning på det här. För efter jag pillat på kompisar bärbara så har ju dom kunnat hitta nätverk hela tiden, även om dom inte varit anslutna till det.

Börjar bli förvivlad, deprimerad och förbannad på att det inte vill funka... alltid nått som skall krånga... Så vad skall jag ta mig till?

Permalänk
Medlem

jag har samma problem, har du hittat någon lösning?

Visa signatur

Asus G73SW-TZ134V + ett antal andra burkar :)
Systemvetare