Permalänk

Borde väl funka relativt bra att ta av kylflänsen helt, egentligen. Kanske inte med en Socket 7-processor, men kanske en P4 Northwood/Willamette. Eller P3 800.

Visa signatur

Luxman!
Senast redigerad av Freezer7Pro, 2009-07-15 klockan 19:32

Permalänk

Jag kan meddela att efter att ha haft igång datorn i några dygn i en stängd media-bänk så var temperaturen uppe i stabila 80C "brännhett chassi". Testade att sätta 1st pappsfläkt blåsandes på chassit och tempen sjönk till ca 60C. För att slippa denna fläkt så har jag beställt en
Innovatek Konvekt-O-Matic MAXI som jag hade tänkt sätta på utsidan-gaveln av min mediabänk.

Återkommer med mer info och bilder när jag fått denna passiva radiator.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nu blev man ruggigt sugen... funderar lite på en sak, om man skulle lyckas kyla oljan så att den låg på stabila låga temps.... skulle detta då innebära en dator där var ända brygga och krets är ordentligt kyld = klockningsvänligt utav bara sjutton?

Frågan är om saker o ting håller i olja, och det blir onekligen lite småkladdigt att öppna den för att justera något

Visa signatur

:D :D :D :D :D :D

Permalänk
Medlem

Nice dator

Visa signatur

- Det är inte lätt när det är svårt...
- Jag har alla stall inne hos hästarna!
- Stenar är hårda men när man tar på dem så spänner de sig.

Permalänk

Häfftigt, första gången jag ser något liknande.

Permalänk
Medlem

trevligt projekt

Permalänk
Medlem

jag gjorde det också

en fläkt slutade fungera då gummit inne i den svälde upp

där gick den PSU'n från livet

sen kom två kondensatorer lös från ett av mina graffekort...

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk

nåt nytt fungerar fortfarande systemet??

Permalänk

Jag är lika nyfiken som donic på hur dator mår i dagsläget?? Funkar allt som det ska eller är det ngt som du hade gjort annorlunda nu i efterhand?

Annars sjukt fräckt bygge 8:a !

Permalänk
Medlem

Du sänker ner en pump och kopplar till en "vatten"kylningsslinga som vanligt, som kyler t.ex. cpu och gpu (med block). Men tanken är ditt chassi och mediet är oljan. Du pumpar alltså runt oljan inom tanken på ett sätt. Borde inte detta medföra bättre egenskaper eller åtminstone hjälpa till med cirkulationen. Sen är det bara att ställa skiten utomhus och njuta

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jetblack
Du sänker ner en pump och kopplar till en "vatten"kylningsslinga som vanligt, som kyler t.ex. cpu och gpu (med block). Men tanken är ditt chassi och mediet är oljan. Du pumpar alltså runt oljan inom tanken på ett sätt. Borde inte detta medföra bättre egenskaper eller åtminstone hjälpa till med cirkulationen. Sen är det bara att ställa skiten utomhus och njuta

ett nice sätt vore att sätta två hål i chassit och göra gängor... sen drar man några meter tub... och byter ut ett fönster mot en träbit med två hål i... så har man en fläns på utsidan av huset sitter snyggt på vintern och sommarkvällarna...

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk

Systemet har vart nere sedan ett bra tag.

Pos:
TOTAL tystnad
Sjukt roligt

Neg:
Plaster torkas ut och vissa plaster sväller!
Några kondensatorer svällde såpas att komponentbenen smälde av.
Osmidigt om man vill fixa med hårdvaran.

Datorn fungerar fortfarande men körs inte i oljan. Nätagget pajja men det har 2st av samma dodell gjort innan utan att få smaka olja.

Visa signatur