Permalänk
Robot

Serverbygge + HD ställ

Började bli trångt med diskar i grannens FTP så då beslöt vi för att hänga upp allt på väggen och offra ett förråd till servern ...Stället kommer ta 29 diskar.

Kommer även byggas på en ställning för 120mm fläktar på racket. Racket är 1,2m nu och har 12mm mellan diskarna.

Inte klart än uppdaterar eftersom vi kommer längre..

Jag och grannen har en liten dispyt som jag hoppas ni kan hjälpa mig lösa. Jag vill hänga en liten chassi låda på väggen så den ser ut som den hänger i luften och allt går stänga.
Han vill bygga en ställning för att fästa moderkortet och nätaggen i som sitter på väggen helt öppet
Vad tycker ni ?

Servern kommer det byggas ett ställ åt som kommer sitta bredvid HD racket på väggen..

Kommer mer bilder eftersom säg gärna till om det är något som ni vill att jag ska ta med

Besök albumet: Serverbygge + HD ställ av MorganKristensso

Permalänk
Medlem

Det ser ut som ni har mycket semesterfilm att förvara

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk

Ha ha japp...

Permalänk
Medlem

Jag vill verkligen se hur detta blir sedan ^^

Visa signatur

---

Permalänk

ojojoj vad långa kablar ni kommer behöva;P

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk

Japp men snyggt kommer det bli

Permalänk
Medlem

oj shit. detta ska lätt föjas

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk

Själv har ja då bara plats för 18 hehe.

Nämen de kan nog bli riktigt schyst bygge de där. Ser fram emot fortsatt härliga bilder.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Det sköna är att programmet är sparat i fräsen... Så tar det slut på plats är det bara lägga i 2 aluminium bitar igen simsalabim 29 disk till

Permalänk

Jägarn! det kan bli en del TB;)

Permalänk

Kul att ni gör det redigt. ska diskarna skruvas fast sedan elelr?

jag köpte mig 2m Profikskena TS15X5 Hålad för 25kr och klipte till så det passade i 19" chassi får plats med 16 diskar på en sådan här 2m skena får man plats med runt 35-40diskar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Nej dom kommer sitta på en "vagn" kommer bild på den

Permalänk

hur gör ni med kabeldragning?....jävligt grymt btw;)

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk

Dra den snyggt Tar det på vägen många ideer nu

Permalänk

Kopia?

Det där ser läskigt likt ut "vagnen" från en Antec Sonata 2. Var tvungen att plocka fram en för att jämföra med bilden och en irl

Permalänk

Alldeles riktigt... funkar ju bra så och smidigt att byta diska när man inte skruvar fast dom..

Permalänk
Medlem

Jag gillar sånna här lösningar, kommer med gläde följas. Synd för er att ni kommer behöva 20 meter sata / ide kabel per disk

Permalänk
Medlem

Jag blir lyrisk älskar server relaterade byggen Kämpa på.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

fyfan detta kommer bli grymt . hoppas jag

EDIT: hur många diskar har ni ? är det 29 eller är det stället som tar 29 st ? . tar diskarna i aluminiumet (stavning) ? asså har dom bra kontakt med det eller sitter vaggorna ivägen för det ? det skulle väl vara ganska bra kylning på samma gång om det skulle vara så ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hohoho, du kommer kunna ha ett PAR diskar i det racket ja! Ser ut som ett jäkligt tufft projekt

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Permalänk
Medlem

awsome=) nu börjar d rycka i fingrarna

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

fjortisN haha,

Permalänk

Vah?!? Nu blir jag lite chockad över att ni ska använda "slides". Den är ju gjuten i aluminium! Jag hade skruvat fast diskarna för bästa kylingsförmåga, men det blir ju lite jobbigare att byta diskar då.

Permalänk

Jo det blir struligare att byta diskar då.. Så vi bygger på en ställning för att sätta 120mm fläktar hela vägen :)..
Jag hoppas att dom blir i aluminium också men det är grannens plånbok som styr

Permalänk
Medlem

Ingen privatperson behöver mer än max. 4st hårddiskar med den storlek som finns idag om man har rent mjöl i påsen.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Snajsigt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Ingen privatperson behöver mer än max. 4st hårddiskar med den storlek som finns idag om man har rent mjöl i påsen.

Vissa behöver 4, andra behöver 29

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Ingen privatperson behöver mer än max. 4st hårddiskar med den storlek som finns idag om man har rent mjöl i påsen.

Haha, skogsvilden, hyffsad nojja.. Gå och hyr en spionfilm!

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Medlem

Ha ha vet inte vad jag ska säga.......
Jag har en massa semester bilder

Permalänk
Medlem

servern som var för liten har nu helt plötsligt blivit för stor