S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

I'm game, så länge sparfilerna är intakta genom hela spelets gång. Blir att låna spelet igen! Stalker är verkligen något speciellt, mycket bra atmosfär i det. Även om jag har en sunken dator så såg det rätt fräscht ut.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nej, jag skulle inte vilja säga att det är ostabilt, visst kanske grafikkortsdrivrutinen kraschar någon gång pga stalker. Men inga sparfiler blir korrupta med senaste patchen och allt fungerar som det ska. Jag har däremot haft väldigt konstiga problem :S , Mestadels beror det på min hårddisk som skriver fel när den är tungt belastad. Jag gjorde ett test, slog på en torrent, defragmenterade hårddisken, rarade upp en 1.7GB mapp och lyssnade på musik.

Jag fick bluescreen =/

Vad har du för hårddisk?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Vad har du för hårddisk?

Samsung Spinpoint 250GB SATA, fyra veckor gammal nu.
Det är den sista Samsungdisken jag köpte för nu har jag gått över helt till WD, har typ köpt varannan samsung, varannan WD.

Men det kluriga är att när jag sen bootar datorn till DOS och letar efter trasiga filer och felaktigheter på disken hittar den inget, jag har bytt satakablar ect. Den bara kraschar när den ska skriva/läsa mycket samtidigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Samsung Spinpoint 250GB SATA, fyra veckor gammal nu.
Det är den sista Samsungdisken jag köpte för nu har jag gått över helt till WD, har typ köpt varannan samsung, varannan WD.

Men det kluriga är att när jag sen bootar datorn till DOS och letar efter trasiga filer och felaktigheter på disken hittar den inget, jag har bytt satakablar ect. Den bara kraschar när den ska skriva/läsa mycket samtidigt.

Det var ju skit, ska du inte lämna in den? Om det är den första hårddisken som gör så, då måste det vara nått fel på den.
Jag hade en seagate 80gb och hitachi 160gb innan, när min dator crashade så tänkte jag överföra all info från hitachin men det blev error till slut och jag var tvunget att använda ett program för att återvinna det.
Nu har jag seagate 500gb, har inte haft några problem med den förutom att den "krrrrrrrrrrrrrrrrrammar" för mycket. (vet inte det rätta uttrycket till det).

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Det var ju skit, ska du inte lämna in den? Om det är den första hårddisken som gör så, då måste det vara nått fel på den.
Jag hade en seagate 80gb och hitachi 160gb innan, när min dator crashade så tänkte jag överföra all info från hitachin men det blev error till slut och jag var tvunget att använda ett program för att återvinna det.
Nu har jag seagate 500gb, har inte haft några problem med den förutom att den "krrrrrrrrrrrrrrrrrammar" för mycket. (vet inte det rätta uttrycket till det).

Klustrar brukar jag kalla det , När läsarmen flyger fram och tillbaka och skriver små/läser små filer lite här och var. 500 gram bit, ja du, det var inte mycket det . Nej men jag ångrade köpet, kör nu på en gammal WD som systemdisk.

Men iaf, S.T.A.L.K.E.R går utmärkt nu.

Permalänk
Medlem

defrag ?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Klustrar brukar jag kalla det , När läsarmen flyger fram och tillbaka och skriver små/läser små filer lite här och var. 500 gram bit, ja du, det var inte mycket det . Nej men jag ångrade köpet, kör nu på en gammal WD som systemdisk.

Men iaf, S.T.A.L.K.E.R går utmärkt nu.

Det ska jag komma ihåg. Störigt är det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
defrag ?

Den är fräsh faktiskt, hade formaterat den i januari och installerat båda xp och vista (dualboot).

Borde kanske defragmentera den, tänkte på det förra veckan.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

ja det hjälper lite - speciellt direkt efter en nyinstallering och sedan med jämna mellanrum

nu har jag beställt en QuadCore - hoppas det flyter lite bättre än på min gamla Shuttle...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
ja det hjälper lite - speciellt direkt efter en nyinstallering och sedan med jämna mellanrum

nu har jag beställt en QuadCore - hoppas det flyter lite bättre än på min gamla Shuttle...

Ska testa det, men Vista kan vara en bitch ibland och använda hårddisken hela tiden vilket XP inte gör.

Vilken quad har du beställt? Vad har du för specs?

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Om Vista använder hårddisken hela tiden kan du stänga av servicen Superfetch.

Vista försöker preloada program som du använder ofta vilket gör att hdn trashar en hel del i "onödan" om man inte vill det.

/iby

Permalänk
Medlem

The Sweeper x

Jag kollade på din bugg - men det var inget som syntes på level-nivå utan det är nog ditlagt senare i spelet

det är en Q6600 som jag beställt (paket från komplett) - har inte mer pengar i dagsläget, men räknar med att kunna klocka den lite utan att frugan störs av fläktarna iallafall...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346269

ett paket + lika mycket minne till...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ibyffin
Om Vista använder hårddisken hela tiden kan du stänga av servicen Superfetch.

Vista försöker preloada program som du använder ofta vilket gör att hdn trashar en hel del i "onödan" om man inte vill det.

/iby

Precis. Hörde det där innan, nån annan som hade problem rmed att hårdisken jobbade hela tiden. Ska prova att stänga av det och se, man vill ju inte att datorn ska bli slöare du vet.

UndCon:

Du behöver inte oroa dig att datorn kommer att gå slött när du spelar. Speciellt när du har 9800GTX.
Jag har ju 8800GTS 320 och kan köra allting på fullt nästan.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

I dagsläget är min dator väldigt trött...

Mitt ATI X800pro ville sluta fungera och blev tillfälligt ersatt av ett lånat ATI 1650...(kasst)

Detta kortet inte alls bra och jag köpte ett HD3850 (AGP) men detta krockar med SATAkontakterna i min Shuttle (får inte rum) utan att modifiera dessa eller löda om en konding på grafikkortet... retur till butiken...

Detta var bara en nödlösning för att förlänga livet på en redan åldrad plattform (P4 S478) så det blev ett nytt paket istället....Shuttlen får bli en HTPC alt Backup istället...

Jag räknar med att kunna dra på en hel del i grafiken ja

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Nice. Själv hade jag haft Geforce FX5200 128 som första grafikkortet. Sen köpte jag 6600GT 128 som andra kort. Båda sög såklart, och GT'n kostade mig 1500 spänn, fy.
Nu har man köpt en 8800GTS som kostade 2500 spänn, lika mycket som 9800GTX kostar nu. Och den är mycket bättre! Suck.

Men med Q6600 blir man inte missnöjd med!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Precis inhandlat spelet.. finns det några mods att rekomendera?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
du kan spela i fler månader utan att fullfölja storyn med att göra sidequests - kolla stashes från lik osv...sälja all utrustning och köpa bättre osv...

Det tog mig en halv dag IRL att flytta allt från Agropom till Bar för att kunna sälja sakerna jag samlat på mig där...

Det är helt upp till dig hur lång tid du vill ta på dig - men kom ihåg att du inte kan gå tillbaka om du går för långt norrut...

Kör du inte med moden så du kan bära mer?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

nej det gjorde jag inte då - det var orginal...

på ex OLmod ändrade jag manuellt till 550Kg - då kunde jag bära med mig allt utan problem - men då tog alla traders pengar slut

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
nej det gjorde jag inte då - det var orginal...

på ex OLmod ändrade jag manuellt till 550Kg - då kunde jag bära med mig allt utan problem - men då tog alla traders pengar slut

OLmod den körde inte jag med den jag hade tog bara 150kg plus en radermod som gjorde att jag kunde köpa allt från början dock inte speciall vapnen som finns här o var! fan ska ta o spela igenom spelet igen! fan tänk om man vore arbetslös då kunde man spela hela dagarna!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Jag vet inte om det här kan vara av intresse för dom som spelar mycket stalker multiplayer: http://www.powergamer.se/2008/05/12/stalker-international-cha...

Visa signatur

Min spelblogg | Nicklas Ridewing

Permalänk

Coolt

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

STALKER cosplay inne i the exclusion zone:
http://www.webpark.ru/comments.php?id=35729

Riktiga vapen och apc etc.
Riktigt coolt!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
I dagsläget är min dator väldigt trött...

Mitt ATI X800pro ville sluta fungera och blev tillfälligt ersatt av ett lånat ATI 1650...(kasst)

Detta kortet inte alls bra och jag köpte ett HD3850 (AGP) men detta krockar med SATAkontakterna i min Shuttle (får inte rum) utan att modifiera dessa eller löda om en konding på grafikkortet... retur till butiken...

Detta var bara en nödlösning för att förlänga livet på en redan åldrad plattform (P4 S478) så det blev ett nytt paket istället....Shuttlen får bli en HTPC alt Backup istället...

Jag räknar med att kunna dra på en hel del i grafiken ja

Se till att ha mycket med ram! mina 4 gb räcker itne måste ha allt avstäng alltså inget stem skype sidebar etc. på annars får jag slut på minne!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
STALKER cosplay inne i the exclusion zone:
http://www.webpark.ru/comments.php?id=35729

Riktiga vapen och apc etc.
Riktigt coolt!

Nice med BTR90 där, och alla vapen!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Nån som vet om stalker har stöd för crossfire? sitter på jobbet så jag kan inte gå in på alla sidor och kolla!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

har skippat det där pågea att det skulle va buggit, hur e de nu med den där 1.0006, är det spelbart, kan man lägga en femtilapp på det liksom?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
har skippat det där pågea att det skulle va buggit, hur e de nu med den där 1.0006, är det spelbart, kan man lägga en femtilapp på det liksom?

S.T.A.L.K.E.R är lätt värt en femtiolapp imho.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Se till att ha mycket med ram! mina 4 gb räcker itne måste ha allt avstäng alltså inget stem skype sidebar etc. på annars får jag slut på minne!

2GiB räker väl till spelet, bara se till att inte onödigt mycket skit är i gång i datorn när man spelar.

Lättast att ha en "spel" profil i datorn som inget går på i bakgrunden på.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Inaktiv

Löser 1.6 buggarna som 1.5 gav? T ex spelet startade inte och sedan fungarade inte mina 1.4 saves.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
2GiB räker väl till spelet, bara se till att inte onödigt mycket skit är i gång i datorn när man spelar.

Lättast att ha en "spel" profil i datorn som inget går på i bakgrunden på.

Jag kör ett dedikerat OS enbart till spel...

i nuläget har jag på Quadcoren:

XP 64bit
Vista 64bit
Ubuntu 64bit

på Shuttle'n har jag

XP 32bit
XP 32bit

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
2GiB räker väl till spelet, bara se till att inte onödigt mycket skit är i gång i datorn när man spelar.

Lättast att ha en "spel" profil i datorn som inget går på i bakgrunden på.

Jo men jag har inget skit på i bakgrunden och har bara 400 mb i swap fil! ska köpa till mer minne så löser det sig nog!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin