Saitek Cyborg Keyboard

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrymmeMannen
det där med att wsad tangenterna är förstärkta med alleminium verkar fjantigt, har haft mitt tangentbord i mer än ett år och kan förtfarande inte se att wsadtangenterna skulle vara mer slitna
kollade riktigt noga

Och är det dessutom bara kromfärgad plast är det ju bara tragiskt.

Permalänk

G15 V1 FTW!!!

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

la kräka

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som en ny upplaga av Atari ST datorn. men jag har nog fel

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Crap crap crap. Hade Eclipse v1, v2. Dög inte till något..

G15 v2 ftw!

Kommer aldrig köpa något av märket Saitek igen ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk

Ser ut som en kontroll till ett rymdskepp ungefär, dessa lampor och styles.

Bra recension dock.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Traumklang
Tycker det ser ut som en ny upplaga av Atari ST datorn. men jag har nog fel

Tycker inte den har egentligen någon designaspekt gemensam med ST:n?
http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_ST

Möjligen det finns några avlägsna spår till Atari 800xl?
http://en.wikipedia.org/wiki/Atari_8-bit_family
... men det känns även det lite långsökt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrymmeMannen

det där med att wsad tangenterna är förstärkta med alleminium verkar fjantigt, har haft mitt tangentbord i mer än ett år och kan förtfarande inte se att wsadtangenterna skulle vara mer slitna
kollade riktigt noga

Köp dig ett saitek eclipse (v1) så ska du få se på slitna knappar efter cirkus en månad. Sämre kvalitet får man leta efter, nä nu har jag mitt G15 och snacka om salvation, helt underbart tgb som har varit vid min sida i snart 2 år och aldrig svikit. <3

Visa signatur

Syns man inte, så finns man inte^.

Permalänk
Medlem

Vadå 80 tals design? Är väll snarare 2000+ design. Dvs fult som stryk.
Älskar dock gamla Ibm och Victor tangentbord, då jag ledigt kan köra bilen över dom. Men 5 polig din är inte gångbart längre :(.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Jag har detta tangentbord, jag har också ett eclipse II och har spelat en del med eclipse I. Jag anser att det tangentbord som har bäst balans mellan utseende, funktionalitet och bekvämligthet är tvåan. det finns många sköna grejer med cyborg keyboard men inget man verkligen behöver eller tjänar på.

Men så är det ju alltid, man behöver fan inget mer en ett helt vanligt slätt tangentbord, man TJÄNAR inget på alla flashiga detaljer, det finns ingen prestanda-ökning precis.. däremot tycker jag om leksaker och att testa så kallade "high-end" prylar, och om man är nyfiken som mig så kan man nog bli glatt överaskad av denna leksak.. Jag ska just iväg och hämta cyborgmusen på komplett för att byta ut min mx518 och min atech lasermus, båda är bra men jag vill testa något nytt.

Och angående utseendet, det är ju så osmakligt att det är underbart! man måste beundra en tillverkare som kan göra ett tangentbord som är så groteskt och ändå marknadsföra det som ett high-end monster ^^

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Men 5 polig din är inte gångbart längre :(.

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main.aspx?catalog...

Permalänk
Medlem

Vet det.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrymmeMannen
Men endel av klagomålen spelar ju igentligen mindre roll

Ja menar, vem sitter och stör sig på att man inte kan skriva alla bokstäver sammtidigt som man håller inne båda skifttangenterna

Och vad menar dom med "Dessa tester brukar ge en god ledtråd om hur bra tangentbordet är överlag"

Vadå överlag, holler tangentbord med hörge score på tangenttester generelt en högre kvalitet eller responstid. Det skulle inte gå att lita på.

dom flesta köper väl tangentbord antinge för att dom är snygga och "sköna" eller billiga.

det där med att wsad tangenterna är förstärkta med alleminium verkar fjantigt, har haft mitt tangentbord i mer än ett år och kan förtfarande inte se att wsadtangenterna skulle vara mer slitna
kollade riktigt noga

Att kolla ifall båda shift tangenterna kan vara nertryckta när man skriver alfabetet är ett någorlunda bra test på kontrollkortet på tangentbordet.

Finns inget värre än att vara omedveten om varför vissa tangentkombinationer inte fungerar. I en vild strid i ett fps så märker man inte det heller man märker bara att man dör.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

G15 V2 <3

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bengen
saitek eclipse (1) är i min synpunkt de bästa som gjorts

Håller med

Synd bara att det den röda modellen är så ovanlig

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Håller med

Synd bara att det den röda modellen är så ovanlig

Köpte nyss ett nytt Saitek Eclipse 1 för 99kr efter att jag slagit sönder mitt gamla (475kr) >_<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Älskar dock gamla Ibm och Victor tangentbord, då jag ledigt kan köra bilen över dom. Men 5 polig din är inte gångbart längre :(.

Finns ju adaptrar till ps/2:
http://www.inet.se/kablar/ps-2/adapter-ps-2-till-din-ho-ha/86...
http://www.inet.se/kablar/ps-2/adapter-din-till-ps-2-ho-ha/86...

*edit* oj ursäkta - nån annan hann före

...

En sak som ofta missas i tgbrecensioner är hur glappa/sladdriga tangenterna är för rörelser i andra ledder än djupled - något jag tycker är en rätt viktigt faktor för kvalitetskänslan i ett tangentbord, och som jag misstänker spelar rätt stor roll för hur bekvämligheten och precisionen i långa loppet.
Denna faktor är ju delvis kopplad till slaglängden: med kort slaglängd finns det inte mycket utrymme för glapp.

Denna sladdrighet är det som får mig att undvika G15 tex: de G15 jag pillat med har gett ett ganska billigt och ofokuserat intryck när man pillat med tangenterna.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Alltså, det här tangentbordet var inte snyggt på något sätt, men jag är jävligt svag för metall. Ge mig.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

Saitek = skit, för dom som inte redan lisstat ut det. Skulle bli förvånad dom dom nånsin gjorde nåt som facktiskt inte var överprisat och tom var bra.

Vet av egen erfarenhet.

Permalänk
Avstängd

ja gillar det kanske bilr ett sånt vid nästa köp

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

aaah.... själv kör man på vanlig saitek eclipse

Visa signatur

''Building the future and keeping the past alive are one and the same thing.''

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Saitek = skit, för dom som inte redan lisstat ut det. Skulle bli förvånad dom dom nånsin gjorde nåt som facktiskt inte var överprisat och tom var bra.

Vet av egen erfarenhet.

hmm jag har handkontroller från saitek å dom funkar bra aldrig krånglat eller nånting Plug N play baby

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

Nice att knapparna som används mest i spel är metallpläterade

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

Kanske lite nickel-allergi varning angående dom plätterade knapparna.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Provade Passmark keyboardtest på mitt G15 rev1 nu.
Det klarade alla prov.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
hmm jag har handkontroller från saitek å dom funkar bra aldrig krånglat eller nånting Plug N play baby

Hum. jag har ägt en å farsan har ägt en. Båda ågrade vi köpet på. hans slutade jostcken fungera på. Min dog medföljande batteripackarna på efter 2 dagar och dom går inte å öpa sepparat

Vissade sig vara ganska vanligt fel (google) så mja jag VET att dom gör skit det är mer eller mindre ett facktum. Bara kolla runt lite på nätet så ser du. Hela namnet och deras uberplastiga könsla på allt osar det skit om.

Permalänk
Avstängd

ja håller med att dom e plastiga ^^ men ja gillar dom

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

vaaa jag älskar utseendet på det t-bordet.. så skön 80-tals sci-fi med en hel drös star trek, helt enkelt för smaklöst för att man ska kunna tycka illa om det!
fast är väldigt tveksam till att det blir ett sånt då man hänger med ett delat av microsoft natural serien.. bästa som finns imho

Permalänk
Medlem

Sidoknapparna liknar morsans gamla video på 80-talet

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Usch det va det gräsligaste jag sett på länge... G15 FTW !

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900