Bärbar Alienware bjuder på extrem prestanda

Permalänk
Melding Plague

Bärbar Alienware bjuder på extrem prestanda

Alienware är kända för att släppa datorer med rejält tilltagna specifikationer. Det lär därför inte förvåna någon att företaget nyligen lanserat en bärbar dator som kan köra över de flesta stationära system i ren prestanda.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ta mig baklänges!

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ Black Edition | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | Inno3d Geforce 8800GT | CORSAIR 2GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME | 1TB HDD | Windows XP Pro sp2

Permalänk

WOW =D

CRYSIS!!!

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med bärbar om den inte går att bära med sig? Datorn ser ju stor och klumpig ut.

Visa signatur

E2160 @ 2,9 ghz | GA-P35-DS3 | Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 | mm.

Permalänk
Avstängd

oh herregud du götapetter... Denna laptop välter ju även de flesta stationära datorerna!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Vad är meningen med bärbar om den inte går att bära med sig? Datorn ser ju stor och klumpig ut.

Ser syftet inom gaming men efterfrågan bör ju inte vara allt för stor..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
oh herregud du götapetter... Denna laptop välter ju även de flesta stationära datorerna!

Ja klart, men ta en stationär för 30.000 kr, då får du något mycket bättre..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Vad är meningen med bärbar om den inte går att bära med sig? Datorn ser ju stor och klumpig ut.

Om man har råd att lägga upp de pengarna kanske man har råd att anställa någon som kan bära datorn åt en också.

Undrar hur varm den blir efter några timmars spelande?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pie
Vad är meningen med bärbar om den inte går att bära med sig? Datorn ser ju stor och klumpig ut.

Som lan datorn? Om man tänker som du så borde ju alla datorer mer större skärm än 12 inte räknas som bärbara.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wounds
Om man har råd att lägga upp de pengarna kanske man har råd att anställa någon som kan bära datorn åt en också.

Undrar hur varm den blir efter några timmars spelande?

Ja, det är väl ständigt bärbar prestandas främstas akilleshäl. Om de inte lyckats ändra på fysikens lagar så lär den där lilla lådan få svårt att hålla komponenterna under kokpunkten...

Du behöver nog inte gå upp till 30 000 för att få en stationär med samma prestanda, skulle nog tippa på att det hamnar under 20 000 (grov uppskattning).

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Medlem

batteritiden är nog inge vidare på den.

Visa signatur

Asus M51Sn | Intel core duo T8300 2.40 GHz | ramminne 3071mb | nvidia 9500 GS

Permalänk

Vad hände med externa graikkort för bärbara?
Känns som om det hade varit en bra lösning då man kan lämna grafikkorten hemma om man inte tänkt spela...

Permalänk
Avstängd

saknar verkligen användningsområde på denna. Lär vara både stor och rung och ha väldigt kort batteritid, så den blir nog inte vidare bärbar, mer en bärbar stationär. Som LAN-burk är den för dyr, då är det bättre med en Shuttle-låda och en 1/7"-skärm.

Penisförlängare på nörd-events? förmodligen.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlstrand
Ja klart, men ta en stationär för 30.000 kr, då får du något mycket bättre..

Men då är den inte bärbar längre? Blanda inte ihop äpplen o päron!

Dock var denna extremt dyr och endast något för rikemansfolket.

Permalänk
Medlem

Den väger ca 4,7 kg. Enligt alienwares sida.

Det går ju att bära ändå.. Man får ju lite träning samtidigt. Nytta med nöje!

Permalänk
Medlem

Ser ju lovande ut lite för högt pris för min smak dock...

Permalänk
Medlem

4,7 kg är ju inget ändå. En såndär vore fin och ha faktisk men skulle nog lägga 33 tusen på annat än den där laptopen.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Njae det här är ingen nyhet direkt, Dell har haft sin 8800m GTX SLI laptop ute ett bra tag nu. Jag har själv en sådan i min signatur. Men helt klart är det imponerande laptops.

Dell var först ut med 8800m GTX SLI sen kom Clevo/Sager och nu lite väl sent tycker jag Alienware som dessutom Dell har köpt upp:)

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv på en bärbar med b ä t t r e prestanda och som kostade 26000.

Alienware släpper en något sämre och dyrare dator ett halvår e f t e r andra tillverkare. Det borde inte bli en succé..

Permalänk
Inaktiv

Inse betydelsen i ordet BÄRBAR. Det är klart man kan bära med sig den där.
Sen om det är en dator man drar fram på bussen är ju en annan fråga.

Är rätt skeptisk till sånna där bärbara datorer. Okej om man är en stenrik 14åring som har tid att springa på lan osv. Annars känns den rätt meningslös.
Vill man game'a så är ju en stationär dator mycket trevligare samt billigare och snabbare.

Även andrahandsvärdet är katastrofalt, när nästa generations gpu'er släpps lär värdet ha sjunkit till typ 20%.

Permalänk
Medlem

vetetusan om stationära svenne gamerdatorer e så snabbare då den där piskar många system idag! då stock maskiner!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var är skillnaden mellan dell xps 1730 och denna då? Förutom att dellen är mycket billigare.

Visst designen skiljer.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Alltid roligt när de släpper nytt och stoltserar med att det är det snabbaste de släppt hittills. Ve den dagen när de släppter nytt och dyrt dom är SÄMRE än det gamla

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus72
Njae det här är ingen nyhet direkt, Dell har haft sin 8800m GTX SLI laptop ute ett bra tag nu. Jag har själv en sådan i min signatur. Men helt klart är det imponerande laptops.

Dell var först ut med 8800m GTX SLI sen kom Clevo/Sager och nu lite väl sent tycker jag Alienware som dessutom Dell har köpt upp:)

Den här nyheten är jättegammal. Jag gick in på Alienware's sida för ett antal månader sedan och då hade de 8800m GTX SLI. Alienware var först ut med SLI i en bärbar men inte med 8800m GTX i SLI. Dell fixade först SLI i bärbara efter de hade köpt Alienware. Till och med Toshiba var före Dell när det gäller SLI i bärbara. De har dock bara 8600gt i SLI.

Dell M1730 är ju lika mycket märkesdator som Alienware. När den var ny tog de runt 4000 sek för att uppgradera från 2 gb ram till 4 gb. Dell XPS och Alienware är som att köpa Prada byxor för 10000, fullständigt onödigt till de priserna.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

33 lax - Alienware, here I come.... not.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

det enda som är nytt och inte har funnits i ett halvår är X9000 processorn, RockDirects Xtreme SL8 har ju funnits ett bra tag med 2x8800m GTX 512MB SLI, X6800 @ 2.93 GHZ osv.

Alienware är efter... Tydligen SweClockers med. För det är grafikkorten som är flaskhalsen i dessa datorer så mer extrem processor gör att det bara ser bättre ut på papper, men marginella skillnader i spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H_Bozz
Inse betydelsen i ordet BÄRBAR. Det är klart man kan bära med sig den där.
Sen om det är en dator man drar fram på bussen är ju en annan fråga.

Är rätt skeptisk till sånna där bärbara datorer. Okej om man är en stenrik 14åring som har tid att springa på lan osv. Annars känns den rätt meningslös.
Vill man game'a så är ju en stationär dator mycket trevligare samt billigare och snabbare.

Även andrahandsvärdet är katastrofalt, när nästa generations gpu'er släpps lär värdet ha sjunkit till typ 20%.

Så du menar att denna laptop för 33000kr blir värd ca 6600kr när nästa generations gpu släpps? Med tanke på hur snabbt nya gpu-generationer släpps så är det lite väl magstarkt. Det är klart att den mer än halveras i pris men inte till en femtedel av ursprungspriset.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

batteri tiden borde inte vara den längsta men vad vet jag..

Permalänk
Medlem

Aka. Släpbar dator

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

33.000??

Jag gav för min xps m1530 ca 16.000 med följande:

X9000 Cpu
4gb ram ddr2 800
200 gb 7200 varvs disk (snart mtron 64gb pro ssd)
blu-ray brännare
intel turbomemory
WSXGA+ 1680x1050 truelife
w-lan N
Blåtand 365
8600 gt
vista ultimate x64 RETAIL
3 års på platsen garanti

När jag fått ssd disken kommer jag att ha gett ca 19.000 för min, med allt och kommer piska den aileinware laptopen stort, i allt UTOM spel.

SPELAR gör jag inte, hade jag gjort det hade jag köpt en stationär!

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Så du menar att denna laptop för 33000kr blir värd ca 6600kr när nästa generations gpu släpps? Med tanke på hur snabbt nya gpu-generationer släpps så är det lite väl magstarkt. Det är klart att den mer än halveras i pris men inte till en femtedel av ursprungspriset.

Det släpps fan inte nya generationer till bärbara så ofta. Dock är det tyvärr så för stationära.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u