Permalänk
Medlem

Ingen portning till PC är gjort ännu. All information om detta är tomt prat. Tidigare har det dröjt ungefär 6 månader mellan konsollrelease och PC-release, och det är sannolikt fallet denna gången också.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem

Lär nog dröja ännu längre, minst 1 år tippar jag.

Permalänk
Medlem

Ett år skulle förvåna mig tror mer på 6 månander.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

6 månader, 1 år... hursomhelst är jag glad att jag köpte Xbox 360.
Har nyss klarat GTA IV, vilket spel... sådan känsla i spel får man leta efter.

Nu blir det online för hela slanten, låsa upp lite clothes.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Snarare:

"Den som väntar på något till PC väntar alltid för länge".

Tänker inte läsa mer här nu så jag inte råkar läsa några spoilers.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ac3R
Ett år skulle förvåna mig tror mer på 6 månander.

Rockstar verkar gilla sommar tider så jag chansar på nästa sommar samma som VC och SA om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Lär nog dröja ännu längre, minst 1 år tippar jag.

Allt pekar nu på november. Orkar inte länka finns överallt på nätet.
Så då blir det ungefär 6 mån.

Permalänk

Enligt Game i Uppsala kommer GTA IV släppas till PC tre månader efter den släppts till 360 och PS3. Jag frågade han som äger stället.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Enligt Game i Uppsala kommer GTA IV släppas till PC tre månader efter den släppts till 360 och PS3. Jag frågade han som äger stället.

Bullshit.

Permalänk

Nja, 3 månader låter lite väl lite/tidigt.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

Tror inte att dom hinner fixa de på 3 månader... tyvärr :/

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk

Och om de gör det så kommer det antagligen vara en piss-port, hellre lite längre tid och ordentligt än snabbt och slaffsigt.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Avstängd

Efter att jag kört en stund på polarens Xbox360 så är det inte aktuellt med köp av spelet om det ens kommer till PC, han sålde spelet dagen efter han köpte den.

Skit skit och ännu mer skit, nej tack

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Spelet finns redan att förbeställa: Bör nog inte tas på allvar dock
http://www.citydisc.ch/games/detail.cfm?art_nr=9483014&lang=d...

PS3 vs Xbox 360 HD Quality
http://www.youtube.com/watch?v=mhq5NUjYdl4

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spectre86
Spelet finns redan att förbeställa: Bör nog inte tas på allvar dock
http://www.citydisc.ch/games/detail.cfm?art_nr=9483014&lang=d...

PS3 vs Xbox 360 HD Quality
http://www.youtube.com/watch?v=mhq5NUjYdl4

Står 30:e Oktober där iaf.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Efter att jag kört en stund på polarens Xbox360 så är det inte aktuellt med köp av spelet om det ens kommer till PC, han sålde spelet dagen efter han köpte den.

Skit skit och ännu mer skit, nej tack

Det är dig det är fel på, inte GTA.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Står 30:e Oktober där iaf.

30 Oktober ligger 6 mån efter konsoll releasen, så den skulle ju passa bra. Men det står även nere på sidan: Snabbt babelfishat:

The play GTA 4 for PC is not yet confirmed of the Publisher Take 2.
Release date still openly

Visa signatur

6550@3,6 | DFI LP UT P35-T2R | 2x2GB G.Skill F2-8000CL5 | 8800GTS 640 | Tagan 530w |

DDC-1+ w. EK X-Top | D-Tek Fusion | MCW60 | EK Res150 | BIP3 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Det är dig det är fel på, inte GTA.

Ta dig där solen vägrar skina, om det vore fel på mig så skulle jag tycka att resten av GTA spelen är också skit eller?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ta dig där solen vägrar skina, om det vore fel på mig så skulle jag tycka att resten av GTA spelen är också skit eller?

Skulle vara intressant att veta vad det är som gör att det får ett dåligt betyg av dig. Många spel som man underligt nog får ett väldigt dåligt intryck av första gången, speciellt som man gått och väntat på en längre tid, behöver en andra chans.
Ett exempel är det senaste Mario Kart som både jag och en vän väntat på i evigheter, det var totalt värdelöst när vi satte igång, kändes som att de hade bantat ner 64-versionen, men efter ett andra och tredje försök så har spelet vuxit från skräp till briljant.

Enligt vad jag har sett så skiljer sig själva händelserikedomen inte så mycket från tidigare GTA-spel. Däremot är dess utförande mycket mer finslipat, milsvis mer realistiskt och framför allt dynamiskt i 4:an.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Tycker det är lite dåligt att jämföra GTA IV med San Andreas, enligt mig så är GTA IV en uppgradering från GTA 3, San Andreas var bara ett sidospår så "missing features" tycker jag inte det finns.
(sett på många andra forum där GTA IV ska vara en stor besvikelse enligt en del)
Även om man vill klippa sig och bli musklig samt modda bilarna och flyga plan kan man spela detta, i början blev jag lite besviken på det (saknar transfenders, lacka bilarna svart ^.^), men det gick snabbt över.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Ta dig där solen vägrar skina, om det vore fel på mig så skulle jag tycka att resten av GTA spelen är också skit eller?

Det finns det inget som säger. Bara det att GTA 4, UPPENBARLIGEN, är ett sjukt bra spel eftersom alla gillar det i stort sett. Det är absolut inte ett tråkigt spel som man slutar spela efter tre dagar, om du tycker det är det uppenbarligen något med dig som avviker ifrån normen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spectre86
Spelet finns redan att förbeställa: Bör nog inte tas på allvar dock
http://www.citydisc.ch/games/detail.cfm?art_nr=9483014&lang=d...

PS3 vs Xbox 360 HD Quality
http://www.youtube.com/watch?v=mhq5NUjYdl4

Hm, uppladdad i HD, visas i youtube-kvalité, suxxor.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
något med dig som avviker ifrån normen.

Tråkigt att du behöver känna dig och tycka att alla som ska vara 'normen'. Säger mer om dig än om honom.

Permalänk
Medlem

Jag Har 360 versionen men sitter bara och önskar en pcversion.
Kommer inte ihåg sist jag lirade nått i så lågt som 720p utan AA med så taskig FPS på min PC.
Gief nao

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Tråkigt att du behöver känna dig och tycka att alla som ska vara 'normen'. Säger mer om dig än om honom.

ett exempel kan vara att alla gillar glass, om de då finns en person som inte gör det så är man ju lite udda , inget fel med det , men det ska nog tas i beräkning om denne person gör en recension

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Jag Har 360 versionen men sitter bara och önskar en pcversion.
Kommer inte ihåg sist jag lirade nått i så lågt som 720p utan AA med så taskig FPS på min PC.
Gief nao

Önskar jag med men av andra anledningar.
Kamervinkeln och aimen blir mysig på PC.

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majorkraft
http://whatifgaming.com/gta-iv-for-pc-very-doubtful
Har detta gått er förbi?

Aj, nu gjorde det lite ont i hjärtat.. och i plånboken, en 360 här näst alltså.

Gör er röst hörd: http://www.ipetitions.com/petition/GTAtoPC/

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Äh, klart att de säger att de inte kommer släppa det till PC - de vill ju att alla ska köpa det till konsoll nu och inte börja vänta sex månader. Dessutom har de nog ganska bra kickback från Sony och MS för nysålda konsoler.

Jag väntar till jul innan jag får panik och köper en PS3:a.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Så jävla hjärndött isånnafall, dom tjänade ju sjuka mängder pengar på pc versionerna av dom tidigare spelen..

Lägg en autograf på den här sidan: http://www.ipetitions.com/petition/GTAtoPC/

EDIT: jag laggar lite idag, länken till ipetions fanns visst redan