Permalänk
Avstängd

Jag funderar på att helt ta bort beskrivningarna på varje dator, d.v.s. texten jag skrivit. Alltså har jag bara kvar specifikationerna. Vad tror ni om det?

Dessutom funderar jag på att bara ha två datorkategorier, hemdatorer och speldatorer. Kommentarer?

Permalänk
Medlem

det tycker jag för att om du inte har tänkt att specialicera dig på vissa datorer så e det nog bara tidskrävande att skriva dom små raderna varje gång

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppe_85
det tycker jag för att om du inte har tänkt att specialicera dig på vissa datorer så e det nog bara tidskrävande att skriva dom små raderna varje gång

Precis, jag tror ändå att folk bara är intresserade av specifikationerna.

Jag håller på att göra om hemsidan och har sänkt priserna på vissa datorer flera tusen. Jag ska dessutom lägga in datorer med AMD-processorer.

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut! Dock har AMD Value-Home hamnat under Intel-baserade!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

kanske skall sälja lite tillbehör också??

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk

En stilistisk grej.. jag skulle välja annan färg på "rutan" ovanför produkterna till någon annan färg än den som används i "menyraden" högst upp. Jag skulle också vilja flytta menyalternativen till vänstercentrering vilket är praxis och det finns en kognitiv förklaring till varför den placering är mer lämplig (ögonrörelser tenderar att fokusera i övre vänsterhörnet när ny information presenteras). Sen kanske du borde ta fram typ 3-4 fäger som används på sajten och som fungerar bra tillsammans. Svart och blått är väl egentligen ingen höjdare.. kanske du kan ta hjälp av någon som har koll eller låna inspiration av mer etablerade sajter. Jag skulle nog inte visa så många produkter på förstasidan heller, max två rader typ. I övrigt tycker jag du har lyckats bra!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

han har en poäng faktiskt... kolla över färgerna så det blir lite skönare för lilla ÖGAT

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Medlem

Det är jätteviktigt att du fixar till det här med clockfrekvenserna.
En idé vore kanske att låta en grafiker/webbdesigner kika på hemsidan, lite mer färg och grafik skulle göra den lite mer tilltalande. Personligen tycker jag om när det står information om produkterna, Fast 1066MHz minnen säger inget för den vanliga konsumenten. Men ha med specifikationerna ska du, och en liten beskrivande text som du håller lite luddig och som inte utlovar någonting som du inte kan stå till svars för och hålla.
Jag blir rörd när jag ser sådan här verksamhet, att bedriva företag i Sverige är verkligen inte en enkel sak, så du har min fulla respekt! Lycka till med ditt fina projekt/Företag.

MVH

Visa signatur

Syns man inte, så finns man inte^.

Permalänk
Avstängd

lbs129: Tack, ska fixa det på en gång

poppe85: Jag ska sälja tillbehör så fort jag blivit kund hos grossisterna. Just nu köper jag ju in allt till marknadspriserna och då kan ju folk likagärna köpa från en annan internetbutik. Jag har dock sålt bildskärmar till 50% av alla mina kunder eftersom de frågat. Folk verkar tycka om att kunna köpa allt på samma ställe, oavsett om det är lite dyrare.

superboss: Jag ska se över designen på sidan direkt. Jag har inte ändrat den sedan jag skapade e-handeln, men det finns en flik "Design" på administrationssidan som jag ska kolla på. Jag måste ha med blått eftersom min logga är blå och jag kan inte ändra färgen på den eftersom den loggan finns på alla mina reklamprodukter. Så blått måste vara med!

flax.se: Jag har fixat klockfrekvenserna på de flesta datorer, men jag kanske har missat någon, ska kolla upp det.

Jätteschysst av er att hjälpa mig och ge tips!

EDIT:

Nu är alla priser uppdaterade och jag har pressat dem så lågt det bara går! Jag ska fortsätta med att lägga upp AMD-baserade datorer.

Ändrade även designen lite, men jag vet inte om det blev så mycket bättre. Ska fortsätta experimentera.

E-handeln har tyvärr ingen funktion för att vensterjustera i den övre menyraden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Jag funderar på att helt ta bort beskrivningarna på varje dator, d.v.s. texten jag skrivit. Alltså har jag bara kvar specifikationerna. Vad tror ni om det?

Dessutom funderar jag på att bara ha två datorkategorier, hemdatorer och speldatorer. Kommentarer?

Skriv gärna några rader om datorerna. Alla har inte så stor koll på vad alla siffror och namn betyder.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Skriv gärna några rader om datorerna. Alla har inte så stor koll på vad alla siffror och namn betyder.

Ja, det kanske inte är en så dum idé. Blir så mycket jobb bara...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Ja, det kanske inte är en så dum idé. Blir så mycket jobb bara...

Haha ja det kommer du nog inte undan.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

Nu är hemsidan väldigt uppdaterad. Nya köpvillkor, nya produkter, nya varugrupper, nya (låga) priser m.m.

Ta gärna en titt och kommentera.

Designen håller jag fortfarande på och experimenterar med...

Permalänk
Medlem

det ser ju bra ut men kollade du det med färgen??

ett kontakt formulär e nog bäst att ha på sidan vid kundtjänst

och du skall nog skaffa dig kortbetalnings funktion

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Medlem

Måste säga att hemsidans design verkligen tilltalar mig. Den är tydlig och snabbnavigerad.
Några synpunkter på förbättringar av själva sidan:
* Skriv till i sidfoten att priserna är inklusive moms. Visserligen står det ju det under köpvilkor, men i alla fall jag är alltid lite misstänksam om sånt när det gäller mindre företag.
* När man klickar på någon av rubrikerna för kategorierna, t.ex Speldatorer, Operativsystem eller Windows Vista, så får man bara se en tom vit sida utan några produkter eller något alls på. Det vore bättre om man t.ex fick se produkterna i kategorien eller att man bara kunde klicka på de mer specifika produktlänkarna.
* Fixa så att man i adressfältet hela tiden ser ditt domännamn eknefelts.se, ser lika proffsigt ut med eknefelts.123ehandel.se.

Tycker texten om support är väldigt otydlig. Först står det att ni erbjuder ett års support, sen står det att ni äger rätt att hänvisa till respektive tillverkare, och sen står det att ni måste lämna support på datorer med Windows färdiginstallerat. Vilken support ger ni egentligen? Vad gäller för datorer, måste man kontakta tillverkaren av enskilda komponenter om något krånglar?

När det gäller plombering av datorlådan tycker jag att det är helt ok. Det blir en trygghet både för dig och för kunden.

Tycker absolut att du också ska erbjuda färdiga datorpaket med skärm, mus, tangentbord osv.
En idé jag fick var att om man köper en dator av dig får man en gnutta rabatt på valfri skärm, mus, tangentbord osv, dvs det sånt som brukar finnas i datorpaket. Vet inte om det är ekonomiskt rimligt men tycker det vore trevligt.

Visa signatur

I am Thon, eat my spread!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xellofan
Måste säga att hemsidans design verkligen tilltalar mig. Den är tydlig och snabbnavigerad.
Några synpunkter på förbättringar av själva sidan:
* Skriv till i sidfoten att priserna är inklusive moms. Visserligen står det ju det under köpvilkor, men i alla fall jag är alltid lite misstänksam om sånt när det gäller mindre företag.
* När man klickar på någon av rubrikerna för kategorierna, t.ex Speldatorer, Operativsystem eller Windows Vista, så får man bara se en tom vit sida utan några produkter eller något alls på. Det vore bättre om man t.ex fick se produkterna i kategorien eller att man bara kunde klicka på de mer specifika produktlänkarna.
* Fixa så att man i adressfältet hela tiden ser ditt domännamn eknefelts.se, ser lika proffsigt ut med eknefelts.123ehandel.se.

Tycker texten om support är väldigt otydlig. Först står det att ni erbjuder ett års support, sen står det att ni äger rätt att hänvisa till respektive tillverkare, och sen står det att ni måste lämna support på datorer med Windows färdiginstallerat. Vilken support ger ni egentligen? Vad gäller för datorer, måste man kontakta tillverkaren av enskilda komponenter om något krånglar?

När det gäller plombering av datorlådan tycker jag att det är helt ok. Det blir en trygghet både för dig och för kunden.

Tycker absolut att du också ska erbjuda färdiga datorpaket med skärm, mus, tangentbord osv.
En idé jag fick var att om man köper en dator av dig får man en gnutta rabatt på valfri skärm, mus, tangentbord osv, dvs det sånt som brukar finnas i datorpaket. Vet inte om det är ekonomiskt rimligt men tycker det vore trevligt.

Kul att du tycker om designen!

Du har rätt i att jag borde skriva att priserna är inkl. moms, ska fixa det.

Jag har märkt att det bara blir en vit sida om man trycker på huvudkategorin istället för på underkategorierna, ska försöka fixa så att det är ungefär som på Inet (www.inet.se).

Jag har nu köpt Stöd för egen butiksadress på www.123ehandel.se och ska kontakta www.one.com för att flytta min domän.

Jag ska börja sälja färdiga datorpaket med skärm, mus, tangentbord m.m. så fort jag blivit kund hos någon grossist. Jag har precis beställt ett registreringsbevis från bolagsverket eftersom man behöver det för att grossisterna ska acceptera mig som kund. Det tar 5 dagar att få det stod det. Sedan ska jag skicka en en ÅF-ansökan, så det tar väl ett tag innan allt är klart.

EDIT: Ska kolla över texten för support....

EDIT2:

Domänen är nu flyttad!

Jag har redigerat support-texten.

EDIT3:

Fixat så att det inte är tomt när man går in i vissa kategorier.

EDIT4: Ska kolla om det är möjligt med kortbetalningsfunktion och dessutom om det går att ha ett formulär istället.

EDIT5: Lagt till "Priser inkl. moms" längst ner

Det fanns tyvärr ingen funktion att ändra det som står där ner på sidan, men jag kom på att eftersom min e-post visas längst ner kan jag ju skriva att min e-postadress är:

"datorer@eknefelts.se | Priser inkl. moms "

Visserligen blir alltihop en länk för att maila, men jag tycket det funkar ändå.

www.eknefelts.se

Permalänk
Medlem

ett formulär e inte alls svårt att lägga in... det kan du ju göra själv

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Medlem

Och så nu går du in på https://shipit.ubuntu.com/ beställer ett gäng CD:s och börjar erbjuda datorer med ubuntu förinstallerat

Visa signatur

Desktop: Q6600@3.2Ghz 1.6GHz FSB | GA-P35-DS4 | XMS2 6400 4096MB | 8800GT | Samsung F1 | Sonata III
HTPC: Asus AT3IonT-I Deluxe | Corsair XMS3 DDR3 2048MB | Corsair Extreme Series X32 32GB | Samsung EcoGreen F2 1.5TB | Fractal Design Array

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netnop
Och så nu går du in på https://shipit.ubuntu.com/ beställer ett gäng CD:s och börjar erbjuda datorer med ubuntu förinstallerat

Varför inte ladda ner själv och bränna på skivor? Man kan väl inte beställa hur många som helst gratis?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppe_85
ett formulär e inte alls svårt att lägga in... det kan du ju göra själv

Jag har aldrig gjort ett formulär och jag kan inte html. Du kanske kan visa vad jag ska ha för kod?

Permalänk
Medlem

Registrera dig hos http://www.webbtjanster.se/

Där kan du skapa gratis kontaktformulär, gästböcker mm.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Registrera dig hos http://www.webbtjanster.se/

Där kan du skapa gratis kontaktformulär, gästböcker mm.

Testade det, men jag tyckte inte alls om det. De sätter dessutom reklam vid formuläret.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Testade det, men jag tyckte inte alls om det. De sätter dessutom reklam vid formuläret.

I så fall rekommenderar jag http://www.jojoxx.net

Där kan du styra ditt forumlär mer noggrant, men du behöver kunna lite HTML för att få det att fungera.

Exempel på ett formulär från Jojoxx:

<form action="http://www.jojoxx.net/services/formmail.plx" method="post"> <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.doman.se/HIT_SKICKAS_MAN.htm <input type="hidden" name="account" value="REGISTRERAD_EPOST"> Ämne:<br> <input type="text" name="subject" value=""><br> E-post:<br> <input type="text" name="replyto" value="" /><br> Meddelande:<br> <textarea cols="30" rows="8" name="message"></textarea><br> <input type="submit" value="Skicka"> </form>

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
I så fall rekommenderar jag http://www.jojoxx.net

Där kan du styra ditt forumlär mer noggrant, men du behöver kunna lite HTML för att få det att fungera.

Exempel på ett formulär från Jojoxx:

<form action="http://www.jojoxx.net/services/formmail.plx" method="post"> <input type="hidden" name="redirect" value="http://www.doman.se/HIT_SKICKAS_MAN.htm <input type="hidden" name="account" value="REGISTRERAD_EPOST"> Ämne:<br> <input type="text" name="subject" value=""><br> E-post:<br> <input type="text" name="replyto" value="" /><br> Meddelande:<br> <textarea cols="30" rows="8" name="message"></textarea><br> <input type="submit" value="Skicka"> </form>

Mvh Johan

Jag testade att göra ett formulär i BlueVoda, ett program jag amvänt väldigt mycket.

Ni kan ju se vad ni tycker, gå in på kundtjänst och tryck "kontakta oss via formulär"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Jag testade att göra ett formulär i BlueVoda, ett program jag amvänt väldigt mycket.

Ni kan ju se vad ni tycker, gå in på kundtjänst och tryck "kontakta oss via formulär"

Sidan hittades inte. Testa själv!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Sidan hittades inte. Testa själv!

Va? Det funkar utmärkt för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Varför inte ladda ner själv och bränna på skivor? Man kan väl inte beställa hur många som helst gratis?

Dock ger det mer seriöst intryck för mig som kund om jag får med en tryckt ubuntu-cd istället för en utbränd.. Tycker att beställt OS _alltid_ skall skickas med på cd. Skulle något hända och man behöver formatera om kan man inte utgå från att kunden har tillgång till internet. Så, skicka alltid med ursprungs-os..

Edit:

ditt formulär ser ut som följande:

Citat:

Sidan du efterfrågade finns inte!

Fortsätt genom att gå till vår hemsida.
Följande information har skickats till webmaster:

Din webbläsare: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; sv-SE; rv:1.8.1.14) Gecko/20080404 Firefox/2.0.0.14
Din IP-adress: xxx.xx.xxx.xxx

Server: eknefelts.123ehandel.se
Serverport: 80
Efterfrågad URI: /kontakt_f.htm
Query sträng:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
Dock ger det mer seriöst intryck för mig somk und om jag får med en tryckt ubuntu-cd istället för en utbränd.. Tycker att beställt OS _alltid_ skall skickas med på cd. Skulle något hända och man behöver formatera om kan man inte utgå från att kunden har tillgång till internet. Så, skicka alltid med ursprungs-os..

Står att det kan ta 6-10 veckor att få skivan. Men kanske om man köper blanka cd-r skivor och en lightscribe-brännare. Eller en skrivare som kan skriva på skivor. Det blir så mycket enklare om jag kan ladda ner Ubuntu och sedan bränna det på skivor och skicka med en skiva till varje dator som säljs med operativsystemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Står att det kan ta 6-10 veckor att få skivan. Men kanske om man köper blanka cd-r skivor och en lightscribe-brännare. Eller en skrivare som kan skriva på skivor. Det blir så mycket enklare om jag kan ladda ner Ubuntu och sedan bränna det på skivor och skicka med en skiva till varje dator som säljs med operativsystemet.

Om du nu ska lägga massa pengar på lightscribe cd:s så kan du lika gärna köpa skivorna från https://shop.canonical.com/ och få en snygg förpackning också.

Visa signatur

Desktop: Q6600@3.2Ghz 1.6GHz FSB | GA-P35-DS4 | XMS2 6400 4096MB | 8800GT | Samsung F1 | Sonata III
HTPC: Asus AT3IonT-I Deluxe | Corsair XMS3 DDR3 2048MB | Corsair Extreme Series X32 32GB | Samsung EcoGreen F2 1.5TB | Fractal Design Array

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netnop
Om du nu ska lägga massa pengar på lightscribe cd:s så kan du lika gärna köpa skivorna från https://shop.canonical.com/ och få en snygg förpackning också.

Det har du rätt i, ska tänka på saken.

Nu har jag ett nytt problem. Nu har jag ju flyttat domänen så att man hamnar direkt i min e-handel när man går in på www.eknefelts.se, så nu kan jag inte komma åt mina filer på webbhotellet, förutom via ftp.

Det är därför inte formuläret funkar. Jag kan ju inte länka till en FTP-server eftersom man måste skriva in lösenord för att komma åt filerna. Måste jag köpa en domän till för att kuna länka till filerna på webbhotellet via HTTP?

EDIT:

Har nu fixat så http://www.eknefelts.se går till e-handeln och http://eknefelts.se går till webbhotellet. Dessutom ligger det en index.htm som skickar vidare till e-handeln så man kommer dit hur man än gör, men nu kan jag länka till filerna på webbhotellet. På min dator fungerar formuläret nu, ni får gärna testa också.

PS. Ni får gärna skicka ett tomt meddelande eller liknande bara för att se hur det blir efteråt m.m. Jag raderar bara dom meddelandena sen.

EDIT2:

Suck, nej nu funkar det inte...

EDIT3: Nu ska det funka. Kontaktformuläret funkar i alla fall för mig nu. Dessutom så har jag fixat så att titeln på sidan stämmer. Däremot så står det butikens namn jag använde när jag köpte e-handeln längst fram vilket ser väldigt dumt ut, men jag mailat och frågat om det går att fixa.

Permalänk

Jag är imponerad. Det behövs fler unga entreprenörer i det här landet, jag hoppas att du inspirerar andra i din ålder att starta eget. Lycka till med din rörelse!