Permalänk
Medlem

Bra DVB-T uppspelare

Har ett pinnaclekort men deras medföljande programvara kan vara bland den skräpigaste skit jag sett. Dessutom vill de att man ska köpa till de funktioner den saknar. Vadihelvete?! Jag har ju precis köpt ert nedrans tv-kort!

Så... jag vill ha en bättre uppspelare. Helst fri programvara om det finns. Tips tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VRMS
Har ett pinnaclekort men deras medföljande programvara kan vara bland den skräpigaste skit jag sett.

jag kan inte annat än att hålla med, i somras förra året så köpte jag ett pinnacle usb tv kort och sämre skit får man ju leta efter. Jag köpte efter ett par veckor istället ett internet leadtek dtv1000t och jag tycker att deras programvara är bra mycket bättre. Tyvärr så har jag inget hittat något fritt alternativ till windows (dock så fungerar det hur fint som helst till Kaffeine i kubuntu men det är ju inte windows).

Mitt råd är att du först tittar runt bland de fria programvarorna (exempelvis Mediaportal) tills du hittar ett program du är nöjd med och sedan utifrån det hittar ett kort som fungerar och tillhörande reviews. Ett nyckelord i sammanhanget är BDA-drivers.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Mediaportal är inte riktigt vad jag är ute efter. Vill hellre ha något av samma typ som pinnacles programvara. Men med lite minde sugighet.

Permalänk
Medlem

DVBViewer!

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

DVBViewer verkar ju vara allt annat än fritt... kostar ju tom pengar!

Permalänk
Medlem

Kanske är ute på hal is, men har ni testat Dscaler?
http://deinterlace.sourceforge.net/

Visa signatur

"A train station is where a train stops. A bus station is where a bus stops. On my desk I have a workstation..."

Permalänk
Medlem