Ny liten mobil (behövs 3G?)

Permalänk
Medlem

Ny liten mobil (behövs 3G?)

Hej. Min flickväns mobil har börjat strula rejält nu så hon behöver ny.
Hon har tidigare haft en samsung z500 om hon varit nöjd med.

Kravet på den nya mobilen är att den ska vara liten, ungefär som den gamla eller mindre. Den gamla hade måtten 89 x 44 x 24.5 mm (höjd/bredd/djup).

Några speciella funktioner behövs knappt. Det är dock några. Den ska ha svenska menyer och svensk t9. Får gärna ha kamera, men behöver inte vara någon bra (hennes 1,3 som sög va fullt tillräcklig trots att den va halvt paj).

Sen funderar jag på om 3G är något man måste ha? Hon använder aldrig videosamtal eller att surfa, så känns onödigt? Skickar heller aldrig bilder.
Enda jag kan tänka mig är om man får bättre mottagning när man ringer...?

Pris: Inte alltför mycket, max 2500. Mobilen ska iaf va hyfsad. Den ska inte suga o gå sönder efter ett halvår.

Kom med förslag!

Tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Glöm inte att med 3g så får man mycket sämre batteritid också

Permalänk

Ursäkta men jag hoppar också in i denna tråd:
Jag är ute efter en party ooch -smidighetstelefon. Den ska vara tunnare än 10mm och helst inte så bred/lång. Kort och gott en liten telefon. OCH ska ha bluetooth! Tyvärr så är inte VK2000 aktuell då. Kollade på en Samsung vikmodell som är riktigt tunn men den var rätt så bred. Men den är det närmsta jag har kommit.
Så förslag?
Enda kravet är bluetooth, allt annat är bonus!
Tack på förhand!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

3G är nyttigt när man surfar, mailar stora filer (foton...) eller pratar videosamtal. Har man sin telefon till att ringa med är GSM precis lika bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Ursäkta men jag hoppar också in i denna tråd:
Jag är ute efter en party ooch -smidighetstelefon. Den ska vara tunnare än 10mm och helst inte så bred/lång. Kort och gott en liten telefon. OCH ska ha bluetooth! Tyvärr så är inte VK2000 aktuell då. Kollade på en Samsung vikmodell som är riktigt tunn men den var rätt så bred. Men den är det närmsta jag har kommit.
Så förslag?
Enda kravet är bluetooth, allt annat är bonus!
Tack på förhand!

Inga problem, vi letar ju efter samma... Verkar inte finnas många som är små åt alla håll. Det skulle möjligtvis va de äldre samsungarna, men de verkar dåliga...

Permalänk
Avstängd

SE K800i bör ju hamna i den prisklassen, väldigt nöjd med min... det är väl samma mått på den tror jag.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

SE K610i är liten och har "allt".
3G, BT, mp3-spelare, kamera.

I jämförelse med K800i är den mycket mindre, dock är den inte platt och inte så snygg heller och börjar bli lite gammal.

Permalänk
Medlem

Ja 3G behövs, fast inte jämt. När jag är hos frugan så måste jag ha 3G, comviq 2G finns ingen motagning. telefonen måste ligga vid rutan annars. synd att comviq inte lyssnar på sina klagomål.

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
SE K800i bör ju hamna i den prisklassen, väldigt nöjd med min... det är väl samma mått på den tror jag.

Har själv k800 och är grymt nöjd, men den var alldeles för stor. Mycket större än den gamla samsungen...
Det blev dock en samsung m300 som var grymt liten och fin. Den har dock fått dålig kritik, men det mesta där är allmäna samsungproblem eller grejor som inte påverkar det som den ska användas till. Det tråkigaste är VGA-kameran samt brist på minne... Men den dög till priset.

Permalänk
Medlem

Nokia 5310 ExpressMusic är ganska trevlig.
Ok batteritid och kamera. Smidigt med vanligt hörlursuttag. Små yttermått.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Jag har en se k530i har det man behöver e smidig att ha med sej och köper man ett minne på 1 gb finns upp till 8 gb har bt ja enkel och bra kostar under 2000 kr e snygg med