Xbox 360 visar framtiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nightdriver
Nu är det trots allt inte SÅ många som har sin Xbox chippad. När min sambos elever i 3-5 klass pratade om vilka spel dom önskade sig till jul osv råkade hon nämna att jag hade dom spelen. Gissa om det blev fart på ungarna! Men när hon berättade att dom inte kunde låna dom eftersom jag hade mina spel på hårddisken så fattade dom ingetting. Av ca 15 elever killar i klassen hade nästan alla Xbox men ingen hade någon som var chippad! En visste vad det handlade om. Så där finns många föräldrar som handlar spel till sina ungar för 500-700 kr styck, utan att ifrågasätta priset. Klart MS inte vill sänka några priser.....

elever i 3-5 klass
precis... då är det mamma/pappa som handlar...
Skulle man ta folk från 16-25 så stiger nog siffran på andelen chippade maskiner en
hel del skulle jag chansa på...;)

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
sorry, vad är dev igen??

de kan ju vara en aning lättare iofs..

finns det något forum med mera intressant läsning om dessa chips etc?

development eller developer.
Har du ens vetat det innan? Ser inte hur man glömmer det...

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Dumheter

jag har inte läst allting och orkar inte riktigt.

jag ser hur folk diskuterar fram och tilbaka men jag vill nu säga mitt.

att microsoftgörsom dom gör just nu förstår jag inte. Xbox sålde som dengjorde på grund av att den kunde modifieras.. visserligen en del av det var piratkopieringen. men en annan del var att man kunde modda den till en mini pc.. köra linux på den. vad man nu ville om man orkade. jag är övertygad om att xbox skulle ha floppat rejäält om det inte var för detta. i kort. xbox överlevde på en stor grund av piratkopieringen. för så hemskt många superba spel fanns /finns det inte tycker jag som gör det värt att köpa konsolen i sin orignala skick.

dessutom är det väl därför data världen har utvecklats sp snabbt.. jag tror inte att media bolagen förstår årecis hur mycket priatkopieringen egentligen gör.. det är i stort sett reklam. om inte det hade funnits så hade mindre folk fått se bra spel och features.. (för att man kan ju inte direkt säga att det är med bra demos och filmer på spel var vanligt för ett par år sen). om folk inte kan se och ta på saker så tänker dom inte på det. hade det inte hänt så ahde försälningen av dator komponenter inom data världen minksat eftersom mindre folk hade haft råd för att dom köpte alla spel... eller kanske inte skulle ha råd med hårdvaru upgraderingen och spelen(ingen köper tusentals kornor hårdvara för ett spel som dom kanske inte gillar).. och hade inte försäljningen varit så himla hög. så hade det inte lönat sig att utveckla hårdvaru som kunde pusha spelen snabbare. vilket i sin tur hade sett till att spel utveklignen skulle ha tagitlängre och komma till den nivå den är på idag.

och en till sak.. vissa spel är inte bra.. om dom inte fanns piratkopierade så skulle knapptnågon spela dem. nu förtiden så har dom en bra sakför att skydda mot piratkopiering.. och et är internet. där man måste ha en key eller liknande för att få uppdaterinar och nyheter till spelet. i like that.. hats intelligent. låt folk få support när dom lägger sina dyra pengar på ett spel.

och till sist.. prsierna på spelen är i stort sett orimliga. vad man betalar för nu är ju dels spelet.. men ochså transport.. och reklam för spelet som ska göras för att den skanå ut på marknanden. sen är det ju så att även om det finns piratkopiering så spenderar ju folk mer och mer och mer på dator entertainment.. marknaden går faktikst framåt. det här med att piratkopiering gör ont tror jag inte help på. det är en ursäkt att sätta skulden på andra fölratt kunna själva ta mer pengar av folk.. just look at microsoft.. nu ska vi inte kunna importera spel som VI vill spela som finns.. utan bara dom som de som säljertycker lönar sig. så vi kanske aldrig får dom spelen som vi längtar efter....

spel tillverkas inte längre för nöjet av konsumenten.. nöjet av konsumenten är bara någonting som inkluderas för att annars får dom inte in pengarna. dom som bygger spelen kanske älskar det. men jag tror i dom flesta fall så försvinner många slantar som skulle kunna gå till ett super spel till andra saker. ...

jag kanske är lite anti tillverkare just nu.. men jag skulle allvarligt vilja se hur deras ekonomi böcker ser ut.. och vad dom lägger pengarna på. etc etc. till exempel. sluta spendera pengar på all shipping hela tiden. och sälj billigare via internet. låt oss bara ladda ner om vi har köpt och fått nykeln till spelet. det finns så många smarta sätt att göra sånt här på. man måste bara tänka lite.

bah..

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Jag har ett xbox (chip) en ps2a (chip) och ett gamecube. Till cuben har jag köpt kanske 10 spel, till de andra, stort sett samma. Ja, jag laddar ner spel som fan. Men spelar jag dom? Nej, hur fan skulle jag hinna med det? Spelar kanske igenom 1% av det jag laddar hem... Så varför? För att kolla nya teknologier och spelsystem kanske... Hade jag köpt desa spel annars? Nej, såklart inte. Jag har i hela mitt liv spenderat 100.000-tals kronor på spel och nöjes industrin och piratkopirering har alltid funnits sålänge jag har levt iallafall (började spela typ 1980). I lådan till c64an hade man 1000 tals spel... spelade man dom? kanske ett 20-30 tal... Sen kom nes o alla de andra, köpte man alla spel? Nej, man lånade o bytte med vännerna istället... same shit.. Sen kom alla seckond handställen, går pengarna från de spelen till tillverkarna? Nepp...
Spel o film o musik osv bör inte födas ur incitamentet pengar utan i en skaparglädje...
Jag är själv lågavlönad men har turen att få syssla med någonting som känns meningsfullt, det är en plåga att se all denna talang ute i världen förstöras av den nerpissade girighet som råder..

Lägg av med att göra spel överhuvudtaget då om det känns så fattigt

Open source = mänsklighetens räddning. Pengarnas makt har, förhoppningsvis, snart spelat ut sin roll ändån...

Herb

Visa signatur

"All those moments will be lost in time.. like tears in rain.."

Permalänk
Medlem

Herbman: väldigt vakert sagt En riktig 10 poängare

Permalänk
Medlem

Till att börja med så vill jag ha en moddad xbox.

Men det jag vill ha sagt är att 99,9% av alla butiker som säljer spel och konsoller inte tjänar ett rött öre på själva konsollen utan på spelen och detsamma gäller nog MS och sony osv.

Visa signatur

Dont hate the player, Hate the game..

Permalänk
Medlem

Microsoft=usch!!!

Permalänk

Låter misslyckat efterssom det redan finns ett sätt att spela olaglit på en 360

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk
Medlem

Men när denna nyheten kom hade inte ens 360 kommit ut?

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
Men när denna nyheten kom hade inte ens 360 kommit ut?

Juste.

Dom skriver ju att de inte kommer finnas något sätt som fungerar på alla konsoler. Flashing fungerar på ALLA. Lite olika sätt beronde på vilken tillverkare det är på dvd driven. Enda nackdelen är väl att live inte fungerar men det kan man ju leva utan

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk
Medlem

meningsfullt att börja skriva i en 3 år gammal tråd?