Permalänk
Medlem

bra skärm till spel

Jag undrar vilken skärm som är bäst för spel ? alltså med färger och så typ 19 eller max 24 tum tror nog max 3000:- och jag vill att de inte ska vara för starkt ljus.
Jag köpte en "samsung 205bw" fast när jag läste till ex på Aftonbladet på kvällen när det var hel mörkt så tog texten i ögonen och typ de var väldigt ljust (hjälpte inte att sänka kontrasten då såg man inget i spelen) så vilka skärmar är BRA till Spel och Film och allt? har en Philips 190S som håller på att gå sönder (får konstiga färger då och då och så, inte fel på grafikkortet testat samsungen ju)

men 19'-24' max 3000kr så nöjd

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Geeks
Mediasäljare

Tjena:)

Jag har hört mycket gott om denna skärmen:

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAM931C

Har ingen sådan själv, men funderar på att köpa en. Den finns även i större storlek om du skulle vilja ha det.

Permalänk
Medlem

Samsung 226BW är en grymt bra skärm, rekommenderas!

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alpock
Tjena:)

Jag har hört mycket gott om denna skärmen:

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAM931C

Har ingen sådan själv, men funderar på att köpa en. Den finns även i större storlek om du skulle vilja ha det.

Lite onödigt att köpa en liten skärm som är flera år gammal.
Köp hellre en 226BW.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alpock
Tjena:)

Jag har hört mycket gott om denna skärmen:

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAM931C

Har ingen sådan själv, men funderar på att köpa en. Den finns även i större storlek om du skulle vilja ha det.

en kompis köpte en sån och färgerna går inte att fixa. Dem är helt fel oavsett vad man gör på hans 931c iallfall och den körs DVI

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk

Med 226w är det ett lotteri att få S-panelen. w2207h är orisvärd och mkt bra.

Permalänk
Medlem

tompanator vaddå S-Panelen? med 226w

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tompanator
Med 226w är det ett lotteri att få S-panelen. w2207h är orisvärd och mkt bra.

Haha,den hade jag helt glömt bort.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en 22" Samsung SyncMaster 226BW. Den är mycket snygg tycker jag och funkar bra för mig, jag spelar knappt. Men, den har lite ghosting-problem + att betraktningsvinkeln är riktigt dålig på den. Men så länge man sitter rakt framför skärmen så är det lugnt. Men annars har jag inget direkt att klaga på sådär, funkar som sagt bra för mig iaf.

Annars så är Eizo 24" riktigt trevligt också

/Mvh x_link

Visa signatur

Intel C2D E8400 @ 4.7GHz (Nuvarande Max) | Thermalright Ultra 120 Extreme + Noctua 120mm | Gigabyte GA-P35-DS4 rev 2.0 | Antec P182 G-M-B | GeForce 7600GT 256MB GDDR3 + Thermaltake Schooner | Corsair HX620 Watt | Samsung SpinPoint 250GB SATA2 16MB [Systemdisk] + 3x Samsung SpinPoint 500GB SATA2 16MB [Storage] | Crucial BallistiX 2x2GB DDR2 PC6400 4-4-4-8 Tracer Red | 22" Samsung SyncMaster 226BW | Logitech Z-2300 | Linux.