Permalänk
Medlem

Cs Lan hjälp!

Tja, Några killar och ja (vi är 6st) hade tänkt att lana. Men Jag har trådlöst internet (ni fattar) men då kan man typ inte spela lan på cs eller? jag pröva med mina datorer men det gick ej :S vet nån hur man kan göra så det går eller?

Permalänk
Medlem

Klart man kan spela på trådlöst, kanske inte det mest optimala. Men ska ni koppla upp er mot varandra eller köra på nätet? För om ni nu alla har trådlösa nätverkskort är det ju bara att ansluta till modemet/routern och spela.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Något som hjälper när du skall spela via trådlöst nätverk är att skriva
net stop wzcsvc när du ska lira, om det inte skulle funka eller du vill
ändra tillbaks skriver du bara net start wzcsvc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Klart man kan spela på trådlöst, kanske inte det mest optimala. Men ska ni koppla upp er mot varandra eller köra på nätet? För om ni nu alla har trådlösa nätverkskort är det ju bara att ansluta till modemet/routern och spela.

vi ska koppla upp mot varandra asså du spela på lan ....

Permalänk
Medlem

om ni har problem allihopa så bara dra ner Hamachi och starta ett virtuellt nätverk. Är nog snabbaste lösningen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För att kunna köra LAN måste du ha en switch. En vanlig router fungerar inte om ni vill köra lan.

H-ordet 2 inlägg upp är inte tillåtet att diskutera på forumet, så där får du ingen hjälp av mig ialla fall.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
För att kunna köra LAN måste du ha en switch. En vanlig router fungerar inte om ni vill köra lan.

H-ordet 2 inlägg upp är inte tillåtet att diskutera på forumet, så där får du ingen hjälp av mig ialla fall.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Switch

De flesta vanliga routrarna idag har en switch inbyggd.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

men vår e rätt gammal så jag vet inte men vet nån nåt sätt att se det eller nån sida? tack! :D:D