Dubbelt upp med moderkort från MSI

Permalänk
Medlem

Nu är vi i samma stadie som då det var övergång från sd <---> ddr, det var tider, jag hade 2st datorer med moderkort i båda som klarade både sd och ddr. Dock inte då heller sammtidigt, ett var Matsonic och det andra ECS.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

kan ju bara säga att min kompis kör 3.6 ghz med orginal volten på MSI bräda med sin E6550 nu stoppar bara minnena honom från att klocka mer;) så dålig prestanda i dom är de inte direkt:P

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Mitt MSI är det inga som helst problem med iaf. Sen vet jag inte om det är så smart att mixa DDR2/3 stöd... s775 ska väl ändå sållas ut snart så nästa byta kan man lika gärna göra till den nya standarden

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-k0rf
Hmm ett moderkort för datorentusiaster utan fler PCI-express x16 portar? Hur fungerar det?

Du förväxlar spelentusiast med datorentusiast. Den förstnämda kan vilja ha dubbla PCIe x16 för crossfire vilket den sistnämda nödvändigtvis inte vill ha.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
jo men sant men om man har ett moderkort med många sata portar så när dom är slut då skaffar man kontrollerkort! hoppas detta moderkort kommer med AM2 socket!

Finns inte mycket som kan flyttas över till AM2.
Intel nordbrygga går bort.
Intel sydbrygga går bort.
DDR3 går bort.
Kvar blir ett rätt ordinärt moderkort.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Du förväxlar spelentusiast med datorentusiast. Den förstnämda kan vilja ha dubbla PCIe x16 för crossfire vilket den sistnämda nödvändigtvis inte vill ha.

Finns inte mycket som kan flyttas över till AM2.
Intel nordbrygga går bort.
Intel sydbrygga går bort.
DDR3 går bort.
Kvar blir ett rätt ordinärt moderkort.

Ok då vet jag!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Vad hände med dom gamla hederliga sdr 133 minnena?
Det modernaste som finns i min ägo är ddr minnen

Hehe, har PQI sdr Pc 166 överklocknings minnen. Har grymt låga timings vid 133.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Ah, vad besviken jag blev. Trodde det rörde sig om 8 minnesplatser som kunde användas samtidigt (sen DDR2/DDR3 spelar mindre roll).

Permalänk

Hyfsat många som kör ddr2!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000