Permalänk

Nissan Almera - elantenn?

Tjena.

Syrran har en Nissan Almera . antennen sitter i A stolpen på vänstersida. och när hon har radion igång måste hon bokstavligen dra ut anntenen. jag misstänker att denna är elantenn och därför det går trögt att dra ut den. Dock så följer jag sterions kablar så fortsätter inte någon av dessa 'viktiga' kablar är bara plus och minus och högtalare . Jag ser dock inne under instrumentpanele att det hänger lösa kablar. dock vet jag inte om dessa är för armbag eller något annat mög.

Har sökt lite men hittar nästan uteslutande säljanonser på bilar.
även om det inte finns kablar dragna till sterion så kanske man kan koppla om så pass att den evt motorn går upp när bilen är igång.

Någon som är 100 om det finns elanten eller inte? bilen är en 92a?

// martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

om det är elantenn ska den vanligtvis kopplas till den blå/vita kabeln i iso-kontakten, då detta är styrsignalskabeln till t.ex elantenn och slutsteg.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

En Nissan Almera från 92 är det nog ganska små chanser att hitta en elantenn i. Låter ju rimligare att det är rost och skit som gör att den är trög. Den allra enklaste lösningen är väl att ha den utdragen förjämnan?

Permalänk
Medlem

Min första bil, en Mitsobishi Lancer från -91 hade antennen i A-stolpen, det var ingen elantenn utan man fick snällt dra ut den för hand.
Har svårt att tro att det skulle vara en elantenn på Almeran.

Permalänk
Medlem

Säker på att det är en almera/92a?? Då det inte finns en enda 92:a på hela blocket. En -91a om man söker men kollar man reg så är det en primera, och en -87a men den är felskriven då det är en -97a... Syrran har en almera -97a och den har inte al-antenn, tror inte det är el-antenn utan den har nog bara varit ihoptryckt länge och kärvat fast.

Visa signatur

MacBook Pro 13" 4Gb/320Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dazedpro
Säker på att det är en almera/92a?? Då det inte finns en enda 92:a på hela blocket. En -91a om man söker men kollar man reg så är det en primera, och en -87a men den är felskriven då det är en -97a... Syrran har en almera -97a och den har inte al-antenn, tror inte det är el-antenn utan den har nog bara varit ihoptryckt länge och kärvat fast.

Helt riktigt ingen 92'a eller inte en Almera. De kom först 1995.

Länk

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

Okey. Men då är det ingen elanten på den skiten då.. måste nog bara kärvat fast

vet det där med remoten som sagt som nämdes. trodde faktist det var elanten på en sådan där bil men men.. tycker det är lustigt att den ska dras in och ut hela tiden. fast det kansek är enda funktionen att man ska dra in den är när man kör i biltvätt osv.

tack

// martin

Visa signatur

I am Extrazz.