Age Of Conan = Stor besvikelse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Håller med är väldigt besviken, känns som spelet hade behövt typ ett år till innan det släpptes..

Sjukt lite content i spelet.. världen är pinsamt liten och content på högre lvlar finns iprincip inte.

Finns väldigt mycket andra småbuggs som tillsammans gör det väldigt frustrerande att spela.. Får hoppas att det kommer några patcher inom en kort framtid eller så får man ta en lång paus

http://img140.imageshack.us/img140/2425/gms1xv7.jpg
Detta också.. gör mig sjukt förbannad.

Source på den bilden?
Är det du eller finns det nån forumtråd? Verkar ju helt sjukt om dom inte hängt vid respawnpunkten(med buggad spawnprotection).

Permalänk
Medlem

Gnäll gnäll å gnäll... gå tillbaks till wow då om AoC inte passar. *suck*
Jag vill påminna er alla om WoW:s "stuck in loot"-bug som fanns vid launch, den var fruktansvärt irreterande.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Håller med är väldigt besviken, känns som spelet hade behövt typ ett år till innan det släpptes..

Sjukt lite content i spelet.. världen är pinsamt liten och content på högre lvlar finns iprincip inte.

Finns väldigt mycket andra småbuggs som tillsammans gör det väldigt frustrerande att spela.. Får hoppas att det kommer några patcher inom en kort framtid eller så får man ta en lång paus

http://img140.imageshack.us/img140/2425/gms1xv7.jpg
Detta också.. gör mig sjukt förbannad.

HAHAHA, så jävla klockren GM..I love it!

orka bry sig, man blir inte bannad, och som han skriver do not abuse the system, detta var troligen innan de la in ressprot spellen, och då var de faktiskt inte riktigt vad de tänkt sig med FFA pvp, man måste ha en sportsligchans att kunna skydda sig imo. Men orka bry sig.

Jag tyckte GMen var riktigt skön, hehe..inge pre-scripted WoW svar där inte

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
Håller med är väldigt besviken, känns som spelet hade behövt typ ett år till innan det släpptes..

Sjukt lite content i spelet.. världen är pinsamt liten och content på högre lvlar finns iprincip inte.

Finns väldigt mycket andra småbuggs som tillsammans gör det väldigt frustrerande att spela.. Får hoppas att det kommer några patcher inom en kort framtid eller så får man ta en lång paus

http://img140.imageshack.us/img140/2425/gms1xv7.jpg
Detta också.. gör mig sjukt förbannad.

LOL @ den bilden!
Den där GM:en verkar ju väldigt korkad.

Är det förbjudet att spawn-döda folk?

Permalänk
Medlem

Håller med "RedFLip" helt och hållet! Klockrent, haha

Inte heller stött på några stora buggar. Instancieringen är inga problem. Det tar väl några extra sekunder kanske.

Buggarna som existerar är jag inte ett dugg orolig för, och de kommer att fixas med tiden. Och det är klart att en server blir full...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
LOL @ den bilden!
Den där GM:en verkar ju väldigt korkad.

Är det förbjudet att spawn-döda folk?

Nej, men jag tror de var innan de la in den "guarden" som gör att man inte kan bli dödad på 20 sek från en zoning eller när man ressar. Då de var lite exploit/unfair då visa inte ladda lika fort som andra.

Men tror inte GMen var 100% seriös i sina svar heller, och för att se de hela så är de ju inte hela konversationen, vad sägs innan med tanke på att GMen säger "I didn't say that, don't tell me what I said", så hela konversationen skulle jag vilja se för att kunna utvärdera situationen helt.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Alltså, WoW var varken perfekt eller är perfekt. Stör mig extremt mycket på att Account managment sidan alltid är nere till exempel. Eller att dem random bannar folk för ingenting.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Eller att dem random bannar folk för ingenting.

Hej, bannade i förra veckan pga botting?

Skyll på dig själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Gnäll gnäll å gnäll... gå tillbaks till wow då om AoC inte passar. *suck*
Jag vill påminna er alla om WoW:s "stuck in loot"-bug som fanns vid launch, den var fruktansvärt irreterande.

å fyfan vad jag hatade den buggen!

och självklart gnäller jag när inte ens DX10 är incuderad i retail produkten, även när det står på själva boxen att den ska existera. (bara ett exemple på AoC verkligen inte är färdigt)

@respawn så är den fixen de har gjort löjlig. Men om du tycker att det är tillräkligt, good for you!

och på WoW kunde jag uaf spela.

Nu har jag inte kunnat spela AoC på 2 dagar för att jag inte kan komma in på servern, för vi vanliga människor faktist har ett jobb och kommer inte hem förns 6-7 på kvällen och då vill man kunna gå och lira lite tänker man, men icke istället ska man möttas av en jävla bild som säger att servern är full. Tack för den.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

DunderMAX: Det brukar oftast bara vara att sitta och uppdatera det där som en idiot, eller så tabbar man ur och sedan in igen efter 2 min kanske och försöker igen. Går skitfort hela tiden

Permalänk
Medlem

Eller så rullar man inte en karaktär på den server som samtliga sagt att man ska spela på? \o/ win

Permalänk
Medlem

att ni tycker spawn dödande är roande och innebär "skills" ja då har kvaliten sjunkit lågt på spelarna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chourou
att ni tycker spawn dödande är roande och innebär "skills" ja då har kvaliten sjunkit lågt på spelarna

Håller med. Skönt att admin går in och säger till när idioter nördar sig. Kan man inte ge folk en sportlig chans att försvara sig så har man inget i ett spel med andra människor att göra.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Håller med. Skönt att admin går in och säger till när idioter nördar sig. Kan man inte ge folk en sportlig chans att försvara sig så har man inget i ett spel med andra människor att göra.

Speciellt i detta spelet när alla har helt olika laddingstid beroende på datorn.
Jag menar... kom igen nu, hur kul är det att döda en char som inte gör någonting? Dessutom helt obuffad OM han/hon hinner se vad som händer, och det är ganska väsentligt i detta spelet. Jag själv, Demonolist lvl 36, har 7!! buffar jag måste slänga på mig innan jag questar. Då har jag inte räknat med min minion.

Är så jäkla nöjd att jag valde en PvE server, då kan man åtminstånde välja själv om man vill PvPa.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Själv kör jag på Aquilonia, Rp-PvP server. Verkar dock inte vara så mycket RP där men iallafall om du kör på Fury får du väl skylla dig själv att servern är full, det är väl den servern som är mest populär? Bara rolla på en annan server )

Jag har spelat i Betan sen augusti och Funcom verkar väldigt noga med att fixa de buggar som finns, till skillnad från blizzard som fortfarande inte hade fixat lootbuggen när jag köpte spelet i april '05, då det vart ute sen november

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Speciellt i detta spelet när alla har helt olika laddingstid beroende på datorn.
Jag menar... kom igen nu, hur kul är det att döda en char som inte gör någonting? Dessutom helt obuffad OM han/hon hinner se vad som händer, och det är ganska väsentligt i detta spelet. Jag själv, Demonolist lvl 36, har 7!! buffar jag måste slänga på mig innan jag questar. Då har jag inte räknat med min minion.

Är så jäkla nöjd att jag valde en PvE server, då kan man åtminstånde välja själv om man vill PvPa.

Det är skitkul. speciellt och blockera folk från ett questområde
Det är world pvp och då ska man få få leva med ganking. Det är liksom inget stort problem. Känner du dig mobbad byt instans för helvete. Eller rulla om på en PVE server.
Blir så less på folks om spelar på en PVP server och inte accepterar att det inte är carebear wow.
Jag är av åsikten att om t.ex. ett guild bestämmer sig för att äga en instans ska de få göra det. Passar det inte byt instans. Varje område har flera stycken. Och just pga det kommer det ju itne vara nått problem med folk som förföljs etc. Byt instans, så poof vet inte din fiende i vilken av dom du är. Simple.

Visst Efter spawn ska du vara skyddad i 20 sec men efter det så ska det vara anything goes.

Permalänk
Medlem

Finns ju inget roligt alls med att ganka folk med 1% HP, eller de som håller på att snacka med NPC's o.s.v, Finns ju inget utmaning, inget som kul med det?

Vad som är kul åt andra sidan är att slåss mot andra på liknande grunder, och vinna :P.

Bilden i fråga är nog garanterat före lördagens patch då de la till buffen så man inte kan bli gankad så fort man spawnar på ett res ställe och dö utan att kunna reagera i huvud taget eller enns kunna fly då man har 1% HP.

Och jo de bannade ett antal användare för att sitta och campa de rez points, buffen i frågan var aktiverat för ett tag sedan men de tog bort den på grund av en bugg och under den tiden så gankade folk ganska rejält graveyards, ibland i flera timmar och låste totalt ute spelarna att enns förflytta sig.

Tyvärr värkar väldigt många tycka det är roligt att just mörda folk när de som enklast kan ta kål på dem, aka när de zonar, har 1% HP eller figtas med hur 3-4 mobs, väldigt få tar hedern och fightas på liknande grunder, det är vad PVP är, resten är just ganking.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag tycker pvp är kul när båda har fullt liv. Dock blir det sällan på lika villkor eftersom jag är stealthad och gör en massa roligt innan t.ex. en melee karaktär hinner fram till mig.

Sen är det ju härligt att hitta nån som juuust överlevt en fight mot 3 mobs, har lite liv kvar, poppa upp från stealth och sätta en pil i ryggen på dom så de får en fin löptur från närmaste spawn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Sen är det ju härligt att hitta nån som juuust överlevt en fight mot 3 mobs, har lite liv kvar, poppa upp från stealth och sätta en pil i ryggen på dom så de får en fin löptur från närmaste spawn.

Ja det är ju "jätteskoj"...Vissa tycker olika no doubt

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Ja det är ju "jätteskoj"...Vissa tycker olika no doubt

Ärligt talat det är skoj när man inte är offret

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Ärligt talat det är skoj när man inte är offret

Jag är väll på en annan sida på det där så, jag tycker inte de är jätteroligt hur de än goes down

Blev corpsecampad av min polare igår, de var rätt drygt..så fort jag spawna restat upp och buffat mig så döda han mig, ranger som döda min PoM inte så mycket att göra

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Nu börjar det låta som ett massivt deathmatch-spel. Ser inte riktigt det roliga i längden av att springa runt och hoppa på allt och alla man ser. Lite djup och inlevelse måste det ju vara i spelandet!

Det känns som att de flesta inbitna mmo-lirare mest tänker på att levla upp sin gubbe och kötta så många som möjligt under tiden och få lägga vantarna på de bästa grejerna, vad det än är. Wow, kul.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Nu börjar det låta som ett massivt deathmatch-spel. Ser inte riktigt det roliga i längden av att springa runt och hoppa på allt och alla man ser. Lite djup och inlevelse måste det ju vara i spelandet!

Det känns som att de flesta inbitna mmo-lirare mest tänker på att levla upp sin gubbe och kötta så många som möjligt under tiden och få lägga vantarna på de bästa grejerna, vad det än är. Wow, kul.

Jag skulle inte vilja säga att det är en rättvis bild av spelet. Uppdragen och miljön i spelet har djup och inlevelse. Och ingen griefing i PVE-servrarna.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Ja, spelet i sig är säkert riktigt bra. Syftar mer på majoriteten av spelarna Jag menar, det är ju alltid bara detta eviga slaktandet och levels som man hör om. Inget om själva spelet i sig. Ändå så är det många av just dom som klagar på hur tråkigt det är efter ett tag, när dom då har nötat non-stop dag och natt för att bli så "grym" som möjligt. Det känns som att det här med levels stampar ner resten av spelet i leran. Handlar det verkligen inte om något annat i mmo's?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ja alltså questen man gör lvl 1-20 är så grymt mycket mer intressanta än 99% av det i wow. Dom har ju faktiskt ansträngt sig lite för att skapa lite motiv och backstory till varje quests även om många är "Go here, kill that, collect this"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Ja alltså questen man gör lvl 1-20 är så grymt mycket mer intressanta än 99% av det i wow. Dom har ju faktiskt ansträngt sig lite för att skapa lite motiv och backstory till varje quests även om många är "Go here, kill that, collect this"

Då lär det vara några sjuhelsikes motiv till questsen eftersom WoW är uppbyggt på samma vis?

Permalänk
Medlem

Alltid lika roligt att se vilket skitsnack folk kan dra till med för att smutskasta WoW. Att påstå att Blizzard egentligen skiter i sitt spel utan bara bryr sig om pengar, eller att uppdragen saknar motiv är ungefär som att säga att Celine Dion är fet. Kan det vara så att 90% av alla MMO-spelare helt enkelt är för lata för att läsa texterna utan bara tar reda på vad som ska göras och sedan kollar thottbot efter koordinaterna? Jaja, alla har sitt sätt att spela...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

tycker att vi börjar komma ifrån topicen nu, med att prata om wow. Men jag håller med att smutskasta Blizzard och WoW är bara patetiskt.

Blizzard är enligt mig det absolut bästa spelmakaren och de bryr sig väldigt mycket om sinna kunder och att säga något annat är bara så fel på så många sätt. Finns inte ett enda Blizzard spel som är dåligt. Till skildand från vissa andra, som tex EA games som verkligen bara bryr sig om pengar. Har inte köpt ett enda EA game sedan battlefield 2 som var så illa skjöt att jag vill börja gråta.

Och jag vill bara klargöra en sak Jag tycker om detta spel skarpt och ser extremt lovande ut. Dock så tycker jag att de skulle släppt detta spel när det var klart inte i detta stadium. Sedan har jag inte fått en bra bild av funcoms adminasration. Men förmogligen blir det mycket bättre när de har landat på båda benen. Som sagt kommer börja spela om 4-6 månander igen.

Sedan tycker jag att det är väligt sorgligt med människorna som säger att jag ska byta server och har bara mig själv att skylla. Som jag sa JAG Började min char första dagen på EA och servern var full efter en dag (DÅ BORDE DE HA STÄNGT DÖRRARNA) Men icke istället lätt de 1 million mer personer joina så att det blir helt omöjligt att ens komma in på servern, istället för att ha det öppet så skulle de skappat 3 pvp servrar till minst. Varför ska jag börja en ny server för? jag var här först jag har spelat på den i 10 dagar. Det är funcom som ska anpassa sig efter kunden inte tvärtom. Och alla som hade vänner som inte kunde joina servern, hade de köpt early access så skulle de inte haft några problem. Skyll er själva.

@ulath666 håller helt med dig 1-20 är så mycket roligare och bättre i AoC än i wow. Jag hoppas verkligen att funcom gör flera av dessa quests till högre levlar sedan.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem

Jag orka tyvärr inte äns läsa det du skrev, ser ut som en stor bomb..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Jag orka tyvärr inte äns läsa det du skrev, ser ut som en stor bomb..

ÅH NEJ?!