Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Alltså, jag var inte ute efter att du skulle ge vika, utan att du skulle ge en bedömning när KIS/KAV funkar som det ska. Har kört med KAV i ungefär tre år och KIS senaste året och aldrig haft sådana bekymmer du beskriver med BSOD, nersegning etc. Det får mig, som redan sagts, att fundera på hur din dator funkar i övrigt. Kanske ett tidigare, felaktigt/dåligt avinstallerat antivirusprogram som spökar och krockar med Kaspersky.

Har du tex provat formatera datorn och köra med Kaspersky då och har du i så fall kvar problemen?

Wops, inser att jag kanske uttryckte mig lite konstigt. Vad jag menade var att eftersom att Kaspersky verkar fungera bra för många andra, så tänker inte jag fortsätta argumentera för att det är en skitprodukt när det verkar vara fel på min bruk.

Angående vad som kan vara fel så installerade jag Kaspersky i samband med att jag hade fått den från Dell. Vidare så jobbar jag som programmerare så det kanske är så att KAV slöar ner när man jobbar med sådana program (Visual studio 2005/2008 etc)?

När jag sitter här och funderar så kommer jag faktiskt på att jag utvecklade en webservice under ett par månader som skapade ett par tusen loggfiler per dag. Den mappen innehöll tillslut typ 700 000 loggfiler och är en underdrift att windows hade lite problem att hantera den mappen. Jag tror det tog cirka fem minuter att sudda den mappen och visual studio som jag jobbade med betedde sig som om man gick i sirap. I visual studio finns det bland annat ett träd likt filträdet i utforskaren med filer, projektinställningar osv. När man högerklickade på någon av noderna i trädet så tog det cirka 30 sekunder innan programmet svarade på högerklicket. Ska väl inte utesluta att KAV tyckte att min dator var lite dryg.

Edit:

Jag måste dock tillägga att alla mina kollegor upplever att KAV slöar ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Wops, inser att jag kanske uttryckte mig lite konstigt. Vad jag menade var att eftersom att Kaspersky verkar fungera bra för många andra, så tänker inte jag fortsätta argumentera för att det är en skitprodukt när det verkar vara fel på min bruk.

Angående vad som kan vara fel så installerade jag Kaspersky i samband med att jag hade fått den från Dell. Vidare så jobbar jag som programmerare så det kanske är så att KAV slöar ner när man jobbar med sådana program (Visual studio 2005/2008 etc)?

När jag sitter här och funderar så kommer jag faktiskt på att jag utvecklade en webservice under ett par månader som skapade ett par tusen loggfiler per dag. Den mappen innehöll tillslut typ 700 000 loggfiler och är en underdrift att windows hade lite problem att hantera den mappen. Jag tror det tog cirka fem minuter att sudda den mappen och visual studio som jag jobbade med betedde sig som om man gick i sirap. I visual studio finns det bland annat ett träd likt filträdet i utforskaren med filer, projektinställningar osv. När man högerklickade på någon av noderna i trädet så tog det cirka 30 sekunder innan programmet svarade på högerklicket. Ska väl inte utesluta att KAV tyckte att min dator var lite dryg.

Edit:

Jag måste dock tillägga att alla mina kollegor upplever att KAV slöar ner.

Haha okej

Jag tvivlar inte på att du kände att KAV/KIS segade ner din dator, men som du själv misstänker, så tror jag även att du redan belastade din dator så pass att all ytterligare skulle få den att gå på knäna.

Permalänk
Medlem

Bytte från Avg free edition till Kis och ingen märkbar prestandaförsämring.

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem

Mitt intryck av KAV är att många små eller packade filer ger slowdown.
Det går att finslipa med inställningarna.

Dock ger KAV ifrån sig mer liv än vad NOD32 gör för min del.
Min filosofi är ofta "install then forget it" när det gäller processer som skall ligga i bakgrunden och underlätta och det är vad NOD32 gör för mig.
Dyker upp när det väl behövs, aldrig annars.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag har också användt Kaspersky och gillade det inte alls. Det var slött som sören och datorn segade så in i h'lvete, så jag gick tillbaka till Nod32, vilket alltid har funkat bra och gör det fortfarande.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Jag använder NOD32 och Comodo Firewall Pro på min vanliga dator för att kunna använda min licens till Kaspersky Internet Security v7.0 till servern

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Japp, KIS segade ner min dator också (har bara testat trial-versionen). Funkar mycket bättre med NOD32 + Comodo.

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk

Åh! Har tre datorer som man förritiden fått installera om var varannan vecka, och Allt detta har försvunnigt när vi bytade till Kaspersky tillsammns med MacAfee Site Advisor! Dessa två fungerar som två murar runt din dator! Jag säger bara en mening:

SLUTA REFLEKTERA, TA Å INSTALLERA!

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Medlem

Nod32 använder jag :).
när man väl får virus så tas dom bort. andra spec på programet kan jag inget om för jag är inte så insatt när det gäller antivirusprogram.

dock så vet jag att jag vill ha ett program som använder så lite processer som möjligt. sammanlagt 27000kB med 2 processer. vilket är en stor skillnad mot mitt förra antivirusprogram som var f-secure som hade ca 20 processer och tog upp enormt mycket minne, och med min dator så kunde man inte ens lira cs med f-secure igång.

så jag rekomenderar Nod32

testa det iaf.

Mvh