Permalänk
Medlem

Klart!

Det är för stor efterfrågan för att skita i att göra det till PC, det finns bara en anledning till att det dröjer och det är för att de vill att så många som möjligt ska köpa konsoll och inte ladda ner till sin dator från pirate....

Smart av Rockstar smart av alla utom oss PC spelare....tyvärr...!!

Permalänk
Medlem

Har spelat GTA 4 på grannen 360. Tycker det börjat bli lite gammalt hela GTA grejjen.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Personligen tror jag att det kommer till pc förr eller senare, däremot att dem inte annonserad ut detta eller släpt det än kan vara pga avtal med Sony / Microsoft för att dem vill få folk att köpa konsoler, för att användaren vill kunna njuta av spelet tidigare.
Dvs. Marknadsföring

Sen att dem inte skulle göra vinst på att släppa det till PC'n pga piratkopiering så är det löjligt och påstå något sådant.

Det är inte många länder som har så bred piratkopiering av spel som vi i sverige har och som det ser ut så är det väldigt Multiplayer inriktat och då kommer det isådanafall behövas en Auth-nyckel som gör att spelare kommer köpa ett exemplar för att få tillgång till onlinefunktinerna.

OT: Skulle vara kul och spela detta spel på Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd

Längtar till PC versionen kommer, då kan man spela med bra grafik UTAN massa jävla fps slowdowns/hack.

Löjligt vad det går segt på konsollerna, synd på ett annars så bra spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patflexx
Det är för stor efterfrågan för att skita i att göra det till PC, det finns bara en anledning till att det dröjer och det är för att de vill att så många som möjligt ska köpa konsoll och inte ladda ner till sin dator från pirate....

Smart av Rockstar smart av alla utom oss PC spelare....tyvärr...!!

Missat att det fanns tillgängligt för nerladdning till både XBOX 360 och PS3 ett bra tag innan release? xD Dock så kan jag inte förstå varför de kopierar ett PS3-spel när det ändå inte går att köra kopior på den konsolen.

Så piratkopieringen till PC är en dålig ursäkt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Missat att det fanns tillgängligt för nerladdning till både XBOX 360 och PS3 ett bra tag innan release? xD Dock så kan jag inte förstå varför de kopierar ett PS3-spel när det ändå inte går att köra kopior på den konsolen.

Så piratkopieringen till PC är en dålig ursäkt.

Man löper dock en stor risk att få sin Xbox bannad från live för alltid om man piratar spel. En fälla som inte går att falla i med PC.

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Missat att det fanns tillgängligt för nerladdning till både XBOX 360 och PS3 ett bra tag innan release? xD Dock så kan jag inte förstå varför de kopierar ett PS3-spel när det ändå inte går att köra kopior på den konsolen.

Så piratkopieringen till PC är en dålig ursäkt.

PS3 kan inte spela några brända spel, så det kan ju knappast påverka mycket.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buck
Man löper dock en stor risk att få sin Xbox bannad från live för alltid om man piratar spel. En fälla som inte går att falla i med PC.

Sant, men är man inte intresserad av att använda XBOX-Live så spelar det ju ingen roll. Och piratversionerna av PC-spelen kan man i de flesta fallen inte spela i multiplayer online annat än via privata servrar.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
PS3 kan inte spela några brända spel, så det kan ju knappast påverka mycket.

...än

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
PS3 kan inte spela några brända spel, så det kan ju knappast påverka mycket.

MEd blue-ray brännare och ett moddat chipp e de säkert nån som fått de att funka

De kommer som sagt....

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
MEd blue-ray brännare och ett moddat chipp e de säkert nån som fått de att funka

De kommer som sagt....

Det kommer kanske, men har inte direkt varit mycket framgång hitills.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Det kommer kanske, men har inte direkt varit mycket framgång hitills.

Ok, är inte alls insatt i det så jag vet inte så bra. Men de borde ju komma.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
PS3 kan inte spela några brända spel, så det kan ju knappast påverka mycket.

Därför föredrar många Xbox 360 istället som är en bättre maskin bara man stoppar i lite exta kylning.

Jag har sett en PS3 köra en piratad version av GTA IV. spelet låg på PS3'ns hårddisk och dem hade flashat om ett litet chip på. Så det går, det är inte någon som orkat visa resten av allt folk hur man gör bara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Därför föredrar många Xbox 360 istället som är en bättre maskin bara man stoppar i lite exta kylning.

Jag har sett en PS3 köra en piratad version av GTA IV. spelet låg på PS3'ns hårddisk och dem hade flashat om ett litet chip på. Så det går, det är inte någon som orkat visa resten av allt folk hur man gör bara.

Hahaha ja det tror jag med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Hahaha ja det tror jag med.

du vet hur det var med PS2 va? PS2 var knäckt länge innan det nådde allmänheten (SweC bland annat ). Det som nog kommer att bli svårast att knäcka är att få PS3 att ta Brända Blue-Ray skivor. hursomhelst så är det på G iaf.

Det tråkiga med det jag såg på var att GTA IV var det enda spelet som gick att spela, och det offline såklart för att Sony inte ska banna en parmanent =/ .

Permalänk

ALLTSÅ DET ÄR EN SJÄLVKLAR HET ATT "GROV BIL STÖLD 4" KOMMER TILL PC! Därmot kommer det att dröja minst ett halvår om inte mera och därför rek. jag att ni ska köpa det till ps3 eller xbox. Jag gjorde det när det kom och är minst sagt imponerad! Självklart väntar jag på PC-versionen för att det är mkt lättare att styra och genomföra uppdrag smidigt men hjälp av en mus och ett tangentbord. Om jag inte mins fel så var det tänkt att gta4 skulle komma till PS3 & Xbox 360 i oktober eller november. Det dröjde ju drygt ett halvår längre innan dom kunde släppa det. Jag läste på någon Rockstar sida att det skulle komma nu i oktober 2008 till pc, och att versionen redan är färdig. Den bara testas om och om igen samt står på kö. Där påstod dem även att det inte skulle släppas förens xbox och ps3 versionerna inte säljer bra längre... Ett bra buissnes sätt faktiskt MEN fan osjysst mot PC-folket.

Däremot om man kan leva med att det kommer att dröja tills vi får se det i våra datorskärmar så måste jag säga att spelet är ÖVERLÄGSET! Det ända jag är lite missnöjd med är att det tar 2-3 minuter att starta spelet ochg att uppdragen hittils har varigt väldigt lätta. Innan kvällsmat han jag komma 26.7 procent av spelt och låsa upp en stor del av liberty city. Då snackar vi bara om ett par timmars spelande.

Om ni funderar på att köpa spelet till en konsoll så rek. jag ps3. Inte bara för att jag själv köpte det till den, utan för att den är tyst, laddar knappt och har en rörelse funktion i kontrollen (lite som i Wii). Har alldrig spelat gta 4 i xbox, men vet att den brummar mkt vilket är lite opraktiskt vid vissa tillfällen. Sen så har 360 inte blue-rye spelare vilket 3'an har.

Kommer det till pc: JA

När: Ännu oklart, troligen i det fjärde decenjumet detta året eller i det första under 2009

Min bedömning::

Grafik: 5/5 (laggar minimalt, bilarna blir skitiga, blod stannarkvar tills du tvättar bilen!!)
Ljud: 4/5 (tycker att billjuden är väldigt lika och den rysska brytningen är fifty fifty)
Radiokanaler: 2/5 (dåliga låtar, mkt snack och reklam, går inte å jämföra med tidigare versioner)
Spelglädje/beroende: 5/5 !!!

Slutsats: Rockstar has done it again!!

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Medlem

väntar på PC, kung att ha egen radio

Permalänk
Medlem

Tydligen verkar folk ha missat denna tråd då det senast idag skapades en ny........

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Arguing on the internet is like competing in the special-peoples olympics, even if you win you’re a Retard..

thats just my oppinion

..Tyst me er o se glada ut så ska ni nog se att ni får spelet till PC också..

Permalänk
Avstängd

Om man inte ska ha en diskussion så kan swec lika gärna lägga ner, inte mycket forum utan det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinata_kai
Arguing on the internet is like competing in the special-peoples olympics, even if you win you’re a Retard..

thats just my oppinion

..Tyst me er o se glada ut så ska ni nog se att ni får spelet till PC också..

Wäre es nicht schön, wenn wir alle sprachen schwedisch hier auf Sweclockers?

Stellen Sie sich alle schreiben würden in verschiedenen Sprachen hier

Haha, skämt å sido, är du amerikan, engelsk eller skojar du bara ?:)

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk

haha ja e svensk tycker bara de "ordspråket" passar sig bäst på engelska =P

"definition" .. jodå, jag menar mer att det är helt onödigt o argumentera för varför PC är bättre än konsoll o varför PS3 e blablabla o massa sånt som alla tycker helt olika om ändå.. när detta är en tråd om GTA 4 till PC

När ni har nått o berätta om just det så kan ni väl skriva det o diskutera det, t.ex. om rockstar kanske säger att dom håller på me PC versionen eller om dom kommer ut me ett release datum så kan man länka till den sidan där dom säger det.. istället för o argumentera om massa onödigt som ändå är off-topic här.. skapa en ny tråd då där ni kan jämföra pc o konsoll i evigheter

menmen ni tycker väl tydligen de e kul.. so don't let me spoil your fun dudes!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Därför föredrar många Xbox 360 istället som är en bättre maskin bara man stoppar i lite exta kylning.

Jag har sett en PS3 köra en piratad version av GTA IV. spelet låg på PS3'ns hårddisk och dem hade flashat om ett litet chip på. Så det går, det är inte någon som orkat visa resten av allt folk hur man gör bara.

Att man ska behöva förlöjliga sig själv för att få lite uppmärksamhet....

Ontopic: GTAIV till PC kommer förr eller senare. De allra flesta GTAs lanserades först på konsol och sedan på PC med undantag för GTA Liberty Stories.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Ontopic: GTAIV till PC kommer förr eller senare. De allra flesta GTAs lanserades först på konsol och sedan på PC med undantag för GTA Liberty Stories.

Och Vice City Stories.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

Och GTA1,2.
GTA1 > alla GTA.
Så med andra ord, dom flesta GTA lanserades först på PC

Shinata_kai: Självklart har någon pc vs konsoll debatt inte här o göra direkt.
Men att disskutera eventuella tankar ang en PC lansering är absolut inget fel att snacka om enligt mig.
Spekulera kan man alltid göra, om alla bara ska sitta och vänta till utvecklaren ger ett datum vore knappast så roligt.
Spekulera ang spel releaser gör man alltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Att man ska behöva förlöjliga sig själv för att få lite uppmärksamhet...

Det är så lite du vet om allt som händer omkring, och jag är inte den som söker uppmärksamhet, jag undviker den helst. Men jag kan inte klandra dig för att inta tro mig, det är ju trots allt bara ord mot ord.

Permalänk
Avstängd
Citat:

[i]Jag har sett en PS3 köra en piratad version av GTA IV. spelet låg på PS3'ns hårddisk och dem hade flashat om ett litet chip på. Så det går, det är inte någon som orkat visa resten av allt folk hur man gör bara. [/B]

Det handlar knappast om att dom inte ORKAR, den som kommer med första fungerande chippet för att spela backups till ps3 kommer tjäna väldigt bra med pengar på det.

HD-loaders till ps3 har funnits väldigt länge, men dom har aldrig fungerat direkt bra, och det finns så vitt jag vet ingen hd-loader som fungerar felfritt med många spel än.

Dom som lanserar första fungerande chippet kommer också få en del cash för det.

Lite mycket chip disskus nu men

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Det handlar knappast om att dom inte ORKAR, den som kommer med första fungerande chippet för att spela backups till ps3 kommer tjäna väldigt bra med pengar på det.

HD-loaders till ps3 har funnits väldigt länge, men dom har aldrig fungerat direkt bra, och det finns så vitt jag vet ingen hd-loader som fungerar felfritt med många spel än.

Dom som lanserar första fungerande chippet kommer också få en del cash för det.

Lite mycket chip disskus nu men

Hah, det är Väldigt mycket jobb kvar kan jag lova, när dem blir klara har nog PS5 redan kommit .

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Hah, det är Väldigt mycket jobb kvar kan jag lova, när dem blir klara har nog PS5 redan kommit .

Precis det jag syftade på.
Var åt folk som säger att "det kommer snart" "funkar redan" osv.
Det jag trodde du syftade på med ditt förra inlägg.

Men ja, sony har gjort ett bra jobb på det sättet att stoppa detta, med hjälp av BD mestadels dock antar jag.
Då det inte finns någon hd-loader till 360 heller afaik.

Permalänk
Inaktiv

GTA kommer nog till PC ska ni se. Skulle inte förvåna mig om det kom lagom till julhandeln.