Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk

Står ju european bundle så varför inte?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Står ju european bundle så varför inte?

Kan vara för UK-market only osv.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Varför har man valt SIXAXIS i den Europeiska Bundlen?! Nu när man slutat att tillverka den och allt. Skulle det inte vara på tiden att lansera DS3 i Europa i samma veva som MGS4?

Permalänk
Medlem

De vill väl få slut på alla först. Ingen skulle köpa SIXAXIS om DS3 fanns ute.

Visa signatur

.

Permalänk

Snacka om klent erbjudande på Europa-sidan =/
Har dock redan beställt bundle från webhallen, antar att det är den riktiga bundlen och inget de själva sätter ihop men innehållsmässigt spelar det ju ingen roll...

Permalänk
Inaktiv

Sony lanserar ett Playstation magasin via PSN kallat Qore som ska kostar 18 eller 12 kr i månaden:

http://blog.us.playstation.com/2008/06/03/introducing-qore-ta...

Tydligen ska det innehålla beta inbjudningar, intervjuer med utvecklare och annat mums. Allt material ska dessutom presenteras i HD. Blev först lite purk och tänkte "skulle inte psn vara gratis?" men det kan nog bli bra ändån. Alla kan ju inte få ta del av beta grejerna t.ex. Och att man betalar för att få extra mycket intervjuer och information om kommande spel är inte hela världen när summan är såhär liten tycker jag. Kanske ett billigare alternativ till "official playstation magazine"

Permalänk

kan ps3 spela upp mkv filer, alltså om jag tankar ner en bluray film på typ 5gb och bränner eller överför via usb sladden, kan ps3 då kunna spela upp filmen eller måste jag typ ladda hem ett program och hacka lite ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
kan ps3 spela upp mkv filer, alltså om jag tankar ner en bluray film på typ 5gb och bränner eller överför via usb sladden, kan ps3 då kunna spela upp filmen eller måste jag typ ladda hem ett program och hacka lite ?

Så jag märkt det, så nej..PS3an kan ej spela upp .mkv

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
kan ps3 spela upp mkv filer, alltså om jag tankar ner en bluray film på typ 5gb och bränner eller överför via usb sladden, kan ps3 då kunna spela upp filmen eller måste jag typ ladda hem ett program och hacka lite ?

Nej, försök få tag på en .mp4 variant istället eller koda om själv. Bilden blir inte så mycket sämre.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
kan ps3 spela upp mkv filer, alltså om jag tankar ner en bluray film på typ 5gb och bränner eller överför via usb sladden, kan ps3 då kunna spela upp filmen eller måste jag typ ladda hem ett program och hacka lite ?

Man kan göra om filerna på cirka 1 minut med programmet MKV2VOB. Fungerar klockrent för alla mina tv-serier och semesterfilmer.

Permalänk

ska man då bränna filmerna på en skiva lr får man med en usb kabel som man kan överföra filmerna med ??

Permalänk
Medlem

Jag har en serverprogramvara på min PC som jag delar ut med. Sök på Twonkymedia server. Fungerar klockrent för mig. Annars ska man kunna lägga filerna på en extern HD och koppla in till PS3an.

Permalänk
Medlem

Hej, bara jag som har problem med PS store? Grejjen e den att när jag ska föra över pengar så säger den bara att mitt VISA kort (eller snarare info) inte är godkänd.. "The credit card information is invalid, check the info carefuly" typ nått sånt står det hela tiden.. Nått känt problem eller bara jag som har väldigt otur? Har använta VISA kortet på bra många ställen på nätet så det i sig är nog inte problemet.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Hej, bara jag som har problem med PS store? Grejjen e den att när jag ska föra över pengar så säger den bara att mitt VISA kort (eller snarare info) inte är godkänd.. "The credit card information is invalid, check the info carefuly" typ nått sånt står det hela tiden.. Nått känt problem eller bara jag som har väldigt otur? Har använta VISA kortet på bra många ställen på nätet så det i sig är nog inte problemet.

Är infon du skrivit i Account Information korrekt till visa-kortet? Det är inte någon av dina föräldrars kort eller nåt? Account information, dvs address och allt det där ska stämma överens med det som ditt VISA-kort är registrerat till.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

En polare har problem med sin ps3a.. En 60 gbare.
Den börjar lagga/hacka när han lirar Gta4..

Vad kan de vara för fel?
Jag tror startk på att de blir överhettning, men det finns ju inge fläkttest till 60gbarn?

Permalänk
Medlem

Det verkar som Sony har laggt ner The Gateway och Eight days.

http://www.ps3fanboy.com/2008/06/04/the-getaway-and-eight-day...

Permalänk

Tydligen ska PS3:an bli en annonspelare också:

"With our standardized awareness-building advertising formats being delivered directly into people’s living rooms while they play, there are great opportunities for advertisers looking to engage through an entertainment medium outside of the traditional TV spot"

http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=18886

Gud vad mysigt att få upp en clearasil-reklam mitt i FFXIII...

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Ganska lustigt, har något av "spelen" dom visade på E3 kommit ut än? Har blivit ganska tydligt nu att Sonys E3-framträdanden endast var smoke and mirrors för att inte bli helt bortglömda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Ganska lustigt, har något av "spelen" dom visade på E3 kommit ut än? Har blivit ganska tydligt nu att Sonys E3-framträdanden endast var smoke and mirrors för att inte bli helt bortglömda.

Vilka spel visade dom då? Kollar man på gamespots lista på vad som visades så har rätt mycket av det kommit, men en hel del av det är ju också multiplattform.

Permalänk

Ska köpa en Ps3 begagnad men undrar vilken ni tycker jag ska välja
40 eller 60 gigaren?

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harmonizer
Ska köpa en Ps3 begagnad men undrar vilken ni tycker jag ska välja
40 eller 60 gigaren?

Om du inte är intresserad av att spela ps2 spel på din ps3a så ska du välja 40GB versionen.
Den är svalare och tystare, sen är det väl ganska svårt att få tag på 60GB versionen.
Hårddisken kan du ju alltid byta sen.

Edit: Såg nu att du skulle köpa begagnat och då faller ju argumentet att 60 gigaren är svår att få tag på.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Inaktiv

Riktigt dåligt av Sony att The Getaway och 8 days läggs ner. Med tanke på hur många spel man skjutit upp och hur mycket borde man inte ha några problem att färdigställa dessa utan att frigöra resurser från andra projekt. Måste vara problem i ledningen hos Sony, något är det som inte står rätt till i alla fall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Vilka spel visade dom då? Kollar man på gamespots lista på vad som visades så har rätt mycket av det kommit, men en hel del av det är ju också multiplattform.

Var visst en hel del som hade kommit, men inte det man minns mest. Killzone, dom här två, GT5 osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Var visst en hel del som hade kommit, men inte det man minns mest. Killzone, dom här två, GT5 osv.

Men de kommer ju, så ingen ide o klaga.

Permalänk
Medlem

Ones and for all..Nu ska jag banne mig lära mig

Hur vet jag vilka filmer jag kan spela i min ps3a, jag har 40gb Europeisk/svensköpt.

Kollade på exempelvis, http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=66155647

Någon som kan förklara eller ge länk?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

http://www.blu-raystats.com/ det finns en lista där nånstans

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Ones and for all..Nu ska jag banne mig lära mig

Hur vet jag vilka filmer jag kan spela i min ps3a, jag har 40gb Europeisk/svensköpt.

Kollade på exempelvis, http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=66155647

Någon som kan förklara eller ge länk?

Jag kikar på http://bluray.liesinc.net/ innan jag plunkar ner kapital för rullar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

din var bra mkt bättre bi99uy nu har man en ny sida att kolla in själv

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag kikar på http://bluray.liesinc.net/ innan jag plunkar ner kapital för rullar.

Asså, man tackar

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Pissa på EA, Dom har lagt Red Alert 3 till PS3 i paus för att kunna få ut PC o 360 versionen först. Snacka om att inte bry sig om sina kunder.