Permalänk
Medlem

Verkligen inga svindlande summon Sumito tyvärr så är det vardagen för oss som säljer komponenter.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Klart det låter billigt om du jämför exklusive med inklusive moms.
Skillnaden är 130:- och det är inga svindlande summor.

Självklart jämför jag inte ett pris exkl. moms med ett annat pris inkl. moms. Jag tycker att 130 kr är ganska stor skillnad. Det betyder att jag kan ta ut 100 kr i vinst och fortfarande vara billigast. 100 kr är mer än 10% vilket är riktigt bra (tror jag).

Jag tänkte passa på och fråga er om en sak jag gjort med sidan.

http://www.eknefelts.se/product.html?product_id=23&category_i...

Vad tror ni om att man gör på det sättet? Så folk kan välja lite vad de vill köpa.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag måste tyvärr meddela att jag för närvarande inte har tid att skriva några produkttexter till dina datorer som jag skrev tidigare i tråden.

Lycka till med butiken!

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag är mäktigt imponerad

Jobbar som kundtjänst, så jag tipsar om att hålla bra support så kommer kunderna tillbaka. Gör så mycket du kan för att de ska bli bekvämt för dem.

Läste om han som ville häva köpet på sin dator, vilket ej går.
Du ska ha testat datorn defekt med samma fel 3 ggr innan han har rätt att ångra den, alltså.
Kunden beställer en dator av dig, får hem den.
Grafikkort defekt, artefakter(som exempel)
Du tar in det och byter ut.
Kunden får ett nytt, samma fel på detta, artefakter
Du tar in de igen, och du testar även detta defekt, då har kunden rätt att häva köpet enligt konsumentköpslagen.

Om de är olika fel varje gång på datorn så gäller de 5 ggr för att han ska få rätt att häva.

men kom ihåg, du är den som går minus på att hävtköp så försök ALLTID lösa det för kunden, ett problem löst på ett smidigt sätt innebär godaord för dig

Och ett stort lycka till, jag håller utkik på uppdateringar med spänning då du håller bra pris

Med vänliga hälsningar
Mattias

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Läst igenom tråden och var otroligt imponerad.

Våga starta eget vid den ålderna är något jag bara kunnat drömma om, synd att inte fler gör det bara.

De skulle ge mycket fler jobb i detta avlånga land.

Permalänk
Avstängd

Tackar för alla komplimanger och fortsätt gärna komma med tips om hur jag kan förbättra mig. Försäljningen går bättre än aldrig förr just nu och jag säljer mellan 5 och 7 datorer per vecka. Har uppdaterat sidan nyligen med nya, lägre priser: www.eknefelts.se.

Permalänk
Medlem

Du är 16 år och har en fast månadslön? Schait vad jag är impad!

Ring mig om du behöver en bilmekaniker någon gång ^^

Visa signatur

The truth will shine if you open your eyes.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oblivian
Du är 16 år och har en fast månadslön? Schait vad jag är impad!

Ring mig om du behöver en bilmekaniker någon gång ^^

Haha, tackar! Hmm, bilmekaniker, njaä, tveksamt.

Permalänk

Hej! Läste denna tråd nu och kan säga att jag är imponerad!
Starta företag vid 16 års ålder är inte något som tillhör det vanliga, speciellt inte ett som verkar gå så pass bra som ditt gör!

Tittade lite snabbt på sidan, vad jag såg så var priserna helt klart rimliga.
Gillade sidans design, aningen tråkig kanske, men ser helt klart seriöst/proffsig ut!

Rom byggdes inte på en dag! Kör hårt!

Permalänk
Medlem

Hej!

AMD Mega-Home och AMD Extended-Gamer verkar ha hamnat under Intel-baserade.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk

Riktigt impad på dig! hejja! Du sköter dig riktigt bra tycker jag.

Permalänk
Medlem

Hej!

Hej till alla som vill köpa dator/datordelar!

Jag precis varit i kontakt med gurra92 genom sweclockers. Det hela började med att han skrev ett personligt meddelande till mig angående min tråd " spelburk 8000:- "

Han började med att pressentera sig och visa mig vad han kunde erbjuda mig. Första intrycket var väl att jag tyckte att det var för bra att vara sannt. När jag klickade in mig på hans sida såg den väl inte så seriös ut. Började med att kolla upp organisationnummer mm.

Efter några mail så bestämde jag mig att köpa en skräddarsy dator som Gurra92 hade plockat ihopp.

" Du vill ha det, ok inga problem. Det blir bra " Kan det bli bättre service. Är lite orolig om datorn skulle gå sönder eller delarna är trasiga. Det är väl så med allt tom från datorbutiken / komplett mm.

Hoppas det går bra med allt så jag slipper hans verkstad >_< inget jag tvivlar på. Han har ju allt i hemmet.

Iaf så är Gurra92 väldigt seriös och mogen för hans ålder ( 16 år ). Grymt impad. Önskar all lycka med företaget!!!

Servicen är inget fel på hoppas han är så mot alla sina kunder. Det måste löna sig i längden tror jag. Jag skulle handla där igen tex.

Väntar på datorn om jag vore en 5-årig som väntar på hans leksak >_<

Hoppas detta gör att jag förkänar en nätverkskabel for free
>_<

Permalänk
Avstängd

Re: Hej!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xl3nt84
Hej till alla som vill köpa dator/datordelar!

Jag precis varit i kontakt med gurra92 genom sweclockers. Det hela började med att han skrev ett personligt meddelande till mig angående min tråd " spelburk 8000:- "

Han började med att pressentera sig och visa mig vad han kunde erbjuda mig. Första intrycket var väl att jag tyckte att det var för bra att vara sannt. När jag klickade in mig på hans sida såg den väl inte så seriös ut. Började med att kolla upp organisationnummer mm.

Efter några mail så bestämde jag mig att köpa en skräddarsy dator som Gurra92 hade plockat ihopp.

" Du vill ha det, ok inga problem. Det blir bra " Kan det bli bättre service. Är lite orolig om datorn skulle gå sönder eller delarna är trasiga. Det är väl så med allt tom från datorbutiken / komplett mm.

Hoppas det går bra med allt så jag slipper hans verkstad >_< inget jag tvivlar på. Han har ju allt i hemmet.

Iaf så är Gurra92 väldigt seriös och mogen för hans ålder ( 16 år ). Grymt impad. Önskar all lycka med företaget!!!

Servicen är inget fel på hoppas han är så mot alla sina kunder. Det måste löna sig i längden tror jag. Jag skulle handla där igen tex.

Väntar på datorn om jag vore en 5-årig som väntar på hans leksak >_<

Hoppas detta gör att jag förkänar en nätverkskabel for free
>_<

Jag tackar för de vänliga orden och det glädjer mig mycket att du är nöjd med den service du fått. Dina paket skickas idag (om ca. en timme) och självklart skickar jag med en nätverkskabel utan extra kostnad!

För övrigt går allt annat bra. LIte tufft den här veckan, 7 beställningar på två dagar (idag och igår), men det är ju sommarlov som tur är!

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag skulle rekommendera dig att ta in chassiet Antec NSK6580. Det har hög kvalitet och ett mycket bra nätaggregat. Det passar bra till alla datorer som inte har SLI eller CF.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Hej!

Jag skulle rekommendera dig att ta in chassiet Antec NSK6580. Det har hög kvalitet och ett mycket bra nätaggregat. Det passar bra till alla datorer som inte har SLI eller CF.

Mvh Johan

Jag ska kolla på det. Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hej!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Jag tackar för de vänliga orden och det glädjer mig mycket att du är nöjd med den service du fått. Dina paket skickas idag (om ca. en timme) och självklart skickar jag med en nätverkskabel utan extra kostnad!

För övrigt går allt annat bra. LIte tufft den här veckan, 7 beställningar på två dagar (idag och igår), men det är ju sommarlov som tur är!

Det känns nästan som ett måste Gurra. Har aldrig fått en sånn bra service samt bemötande av något företag. Jag kan bara önska dig lycka till med allt i framtiden, det kommer lösa sig bara man vill och vill lägga lite extra på det. Förresten angående kabeln hur lång är den?!>_<

Sommarlov, kommer ihåg hur skönt det var. Nu när man jobbar är ju skillnad. Något jag saknade på sidan var där man kan skriva recention/omdömme tex någon datorpaket man har köpt eller liknande. Skulle vara bra för dina blivande kunder att förlita sig på kan jag tänka mig.
Annars kan jag inget mer säga än att lycka till !

M.V.H Voltaren !!

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Hej!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xl3nt84
Det känns nästan som ett måste Gurra. Har aldrig fått en sånn bra service samt bemötande av något företag. Jag kan bara önska dig lycka till med allt i framtiden, det kommer lösa sig bara man vill och vill lägga lite extra på det. Förresten angående kabeln hur lång är den?!>_<

Sommarlov, kommer ihåg hur skönt det var. Nu när man jobbar är ju skillnad. Något jag saknade på sidan var där man kan skriva recention/omdömme tex någon datorpaket man har köpt eller liknande. Skulle vara bra för dina blivande kunder att förlita sig på kan jag tänka mig.
Annars kan jag inget mer säga än att lycka till !

M.V.H Voltaren !!

Det finns tyvärr ingen möjlighet att ordna så att man kan skriva omdöme på hemsidan eftersom det inte är jag själv som gör den. Jag köper ju hemsidan av ett företag (123ehandel) och det går därför inte fixa. Däremot går det utmärkt att skriva omdöme på Prisjakt här:

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=6296

Man måste dock registrera sig på Prisjakt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Hej!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Det finns tyvärr ingen möjlighet att ordna så att man kan skriva omdöme på hemsidan eftersom det inte är jag själv som gör den. Jag köper ju hemsidan av ett företag (123ehandel) och det går därför inte fixa. Däremot går det utmärkt att skriva omdöme på Prisjakt här:

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=6296

Man måste dock registrera sig på Prisjakt.

Jaha, då vet jag det Gurra! Har du en 3m nätverkskabel så blir det prima! Fan längtar verkligen på burken >_<

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Hej!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xl3nt84
Jaha, då vet jag det Gurra! Har du en 3m nätverkskabel så blir det prima! Fan längtar verkligen på burken >_<

Jag har redan skickat iväg grejerna. Jag visste inte att du behövde 3m, den kablen jag skickade med var ca. 2m. Jaja, inte mycket att göra åt nu.

Permalänk
Medlem

Riktigt imponerande, faktiskt!
Bara att önska lycka till fortsättningsvis, du verkar helt klart vara inne på rätt spår.

Kanske du skulle kunna erbjuda något slags "tillbehörspaket" när man köper en dator, skulle kunna innehålla t.ex mus, tangentbord, musmatta, högtalare...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ant2000
Riktigt imponerande, faktiskt!
Bara att önska lycka till fortsättningsvis, du verkar helt klart vara inne på rätt spår.

Kanske du skulle kunna erbjuda något slags "tillbehörspaket" när man köper en dator, skulle kunna innehålla t.ex mus, tangentbord, musmatta, högtalare...

Riktigt bra idé det där med tillbehörspaket. Det finns bara en hake, vilket också är anledningen till att jag inte säljer bildskärmar.

Jag skickar datorerna med posten. Frakten för ett kolli mellan 15 och 20 KG kostar 295 kr, alltså kostar det 295 kronor för frakten vid en datorbeställning. Det finns en gräns på 140 kr, d.v.s. hur lite ett paket än väger så kostar det alltid minst 140 kr. Dessutom måste jag betala en postförskottsavgift per kolli (55 kr), inte en per sändning.

Att ha ett tillbehörspaket skulle alltså öka fraktkostnaden med MINST 140 + 55 kr (postförskott), d.v.s. 195 kronor.

Att betala 295 + 55 + 140 + 55 = 545 kronor för frakt tror jag inte så många är intresserade av.

Permalänk
Medlem

avtala med posten...

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Duel Core processor 5600+ 2,8Ghz 4,00 Gb Ram ATI Radeon HD 4800
Hitachi 250 Gb S-ATA
Hitachi 150 Gb S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Riktigt bra idé det där med tillbehörspaket. Det finns bara en hake, vilket också är anledningen till att jag inte säljer bildskärmar.

Jag skickar datorerna med posten. Frakten för ett kolli mellan 15 och 20 KG kostar 295 kr, alltså kostar det 295 kronor för frakten vid en datorbeställning. Det finns en gräns på 140 kr, d.v.s. hur lite ett paket än väger så kostar det alltid minst 140 kr. Dessutom måste jag betala en postförskottsavgift per kolli (55 kr), inte en per sändning.

Att ha ett tillbehörspaket skulle alltså öka fraktkostnaden med MINST 140 + 55 kr (postförskott), d.v.s. 195 kronor.

Att betala 295 + 55 + 140 + 55 = 545 kronor för frakt tror jag inte så många är intresserade av.

Hej!

Hur löser andra butiker den saken då?

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Hej!

Hur löser andra butiker den saken då?

Mvh Johan

En utmärkt fråga som jag också vill ha svar på. Jag frågade tanten på konsum (där jag skickar grejerna från) och hon hade ingen aning. Jag ringde posten och det var ingen som kunde hjälpa mig. Jag ska prata med DHL istället och se om de är bättre.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurra92
Du har nog rätt i att det inte är så stor vins med att sälja komponenter, jag får överväga om jag ska sälja det eller inte.

MarkoV: Du har rätt i att betygen inte spelar så stor roll, men nog tycker jag att de spelar någon roll. Hur skulle det se ut om någon som har IG i svenska ska svara på ett snyggt och avancerad sätt på ett mail till ett annat företag eller kund. Det ser inte så bra ut om det är en massa stav- och grammatikfel. Om man ska sköta affärer behöver man väl dessutom kunna lite matte? Inte så lyckat om man inte kan räkna, har fel priser m.m. Vad ska man göra om någon som endast pratar engelska ska beställa och man själv inte kan någon engelska.

Betygen spelar en liten roll, i alla fall.

EDIT:

lbs129: Tack för tipset! Man kan ju köpa in begagnade datorer och rusta upp och dessutom köpa begagnade komponenter och bygga datorer av. Bra idé!

Nu antar du att man inte kan ämnet för att man fick ig, eller hur?
Jag fick ig i både matte b och kemi a, nu går jag sommarskola och efter en vecka (av 4) tyder allt på att jag kommer få mvg i båda.
Jag kan mer än de flesta i klassen, fast p.g.a. dålig motivation var jag inte i skolan tillräckligt.
Dåliga betyg behöver inte vara = har inlärningssvårigheter

Hursomhelst så tycker jag att det är kul att se någon i typ min ålder driva ett litet företag. Har faktiskt själv funderat på det.
Frågan är dock om man skulle kunna köpa in komponenter från en grossist och inte från lokala datorbutiken, för att få ner priserna ytterligare.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Nu antar du att man inte kan ämnet för att man fick ig, eller hur?
Jag fick ig i både matte b och kemi a, nu går jag sommarskola och efter en vecka (av 4) tyder allt på att jag kommer få mvg i båda.
Jag kan mer än de flesta i klassen, fast p.g.a. dålig motivation var jag inte i skolan tillräckligt.
Dåliga betyg behöver inte vara = har inlärningssvårigheter

Hursomhelst så tycker jag att det är kul att se någon i typ min ålder driva ett litet företag. Har faktiskt själv funderat på det.
Frågan är dock om man skulle kunna köpa in komponenter från en grossist och inte från lokala datorbutiken, för att få ner priserna ytterligare.

Jag menar inte att betygen betyder allt, men jag tror de spelar en liten roll.

Jag köper bara in komponenter från Captech och PCB som är två stora grossister. Det var länge sedan jag köpte från en återförsäljare, det har jag slutat med.

Permalänk
Avstängd

Aldrig i mitt liv att jag skulle köpa något av en 16-åring som "driver" ett "företag. Inte med de höga priserna du kör med, attityden att "jag har tjänat 30,000,- på en månad" och varför står det "om oss" när du driver butiken själv? Är vi schizofrena? Gärna bra att ha ett kapital att luta sig tillbaka på också. Eller ett 020/0771-nummer istället för mobilnummer. En snabb koll på dig visar att du inte har några tillgångar, kul om folk köper datorer som sedan går sönder när du konkar...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deranged
Aldrig i mitt liv att jag skulle köpa något av en 16-åring som "driver" ett "företag. Inte med de höga priserna du kör med, attityden att "jag har tjänat 30,000,- på en månad" och varför står det "om oss" när du driver butiken själv? Är vi schizofrena? Gärna bra att ha ett kapital att luta sig tillbaka på också. Eller ett 020/0771-nummer istället för mobilnummer. En snabb koll på dig visar att du inte har några tillgångar, kul om folk köper datorer som sedan går sönder när du konkar...

Ahh är inte den svenska jantelagen underbar!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Avstängd

Köp gärna från honom om du vill, kom dock inte och beklaga dig senare... 0,- i kapital när man "bedriver" ett "företag" är ju toppen för potentiella kunder. *sigh*

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deranged
Köp gärna från honom om du vill, kom dock inte och beklaga dig senare... 0,- i kapital när man "bedriver" ett "företag" är ju toppen för potentiella kunder. *sigh*

Förstår inte vad du menar med 0 i kapital. Jag har ca. 80 000 kr att röra mig med, och det ökar snabbt.