Age Of Conan = Stor besvikelse

Permalänk
Medlem

Stor besvikelse för trådskaparen kanske.
Att du vart med ett tag i Conan gör min fundersam för jag känner inte igen mycket av det du skriver.

Tycker det inte stämmer. Har aldrig haft något problem. Har blivit "stuck" lite här och där men så är det. Bara relogga så är problemet löst.

Enda problemet jag haft igentligen är att jag går out of ram men jag har bara 2 gig så ska inte direkt klaga. Händer mest om jag zoonar mycket.

Combat systemet är ganska avancerat om man vill tima bra combos.

Pvp skiter jag fullständigt i dock då jag inte alls gillar pvp koncept.
Aldrig spelat pvp i mmo spel och kommer aldrig göra.

Men du verkar gilla blizzard, vafan spelar du då Conan om du bestämt dig för att hata Funcom från början?

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Bestämt mig för att hata Funcom? rofl driver du med mig?

jag värderar min åsikt på det de hat givit mig. plus så tycker jag att du ska ta och läsa mina posts igen eftersom du tydligen inte läst allt.

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imba
Hej, bannade i förra veckan pga botting?

Skyll på dig själv.

Nej, jag blev inte random bannad förra veckan för bottning. Slutade med WoW när TBC kom så du behöver inte vara otrevlig tycker dock synd om dem som har blivit bannade utan anledning.

Citat:

Urpsrungligen inskrivet av Noxxer
Stor besvikelse för trådskaparen kanske.
Att du vart med ett tag i Conan gör min fundersam för jag känner inte igen mycket av det du skriver.

Tycker det inte stämmer. Har aldrig haft något problem. Har blivit "stuck" lite här och där men så är det. Bara relogga så är problemet löst.

Enda problemet jag haft igentligen är att jag går out of ram men jag har bara 2 gig så ska inte direkt klaga. Händer mest om jag zoonar mycket.

Combat systemet är ganska avancerat om man vill tima bra combos.

Pvp skiter jag fullständigt i dock då jag inte alls gillar pvp koncept.
Aldrig spelat pvp i mmo spel och kommer aldrig göra.

Men du verkar gilla blizzard, vafan spelar du då Conan om du bestämt dig för att hata Funcom från början?

Håller med fullständigt. Har aldrig varit med om att man inte kommer in på Fury. Då reloggar jag bara och så får jag upp 3 minuters (max) mätaren. Själv tycker jag att det är skillnad på 3 minuter och 30 minuter. Och så kan du, Dundermax, väll svara på hans simpla fråga istället för att rulla runt på ditt golv? Jag ställer den iallafall igen; Varför spelar du inte WoW som är skapat av det perfekta Blizzard? Och skyll nu inte på att det är en massa tolvåring med, för Age Of Conan lyckas ju hålla dem borta än så länge.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Jag har skitkul och vår guild har skitkul när vi spelar AoC. Det finns buggar och lite dåligt med content vid högre levlar, är själv 55 men jag känner att det finns massor att göra just nu iaf. Har inget emot och behöva grinda, det är ju tamefan roligt och grinda i detta spel till skillnad från flertalet MMO´s

Funcom gör ett bra jobb i att fixa patchar det åtgärdas saker dagligen

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Hur snabbt levlar man egentligen? Spelet har bara varit ute i några dagar och folk är redan lvl 50?

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Det finns lite folk som blivit 80 också.
Man kan väl nå max level på ca' 5 dagar /played. Alltså 120h.
Detta är lite skumt tycker jag då Funcom sa i beta forumen för ett tag sedan att de skulle ta ungefär 10 dagar /played, 240h~ alltså.

Själv har jag ungefär 2d 13h under /played och jag är level 45.

Men jag har inget emot att det går ganska snabbt att levla. Det gör spelet roligare tycker jag :]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Då lär det vara några sjuhelsikes motiv till questsen eftersom WoW är uppbyggt på samma vis?

Det jag menade var att du faktiskt har en diskussion med NPC:s när du ska få dina quests. Känns mer "levande" än i WoW

Permalänk

Det som jag blir jävlig arg på är alla jävla gankers, dom borde ha någon typ av skydd att en lvl50 inte kan ganka lvl15 gubbar. Lite halv jobbigt att questa när man blir gankad 24/7..

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Det som jag blir jävlig arg på är alla jävla gankers, dom borde ha någon typ av skydd att en lvl50 inte kan ganka lvl15 gubbar. Lite halv jobbigt att questa när man blir gankad 24/7..

Ganking är roligt. Detta då det öppnar upp ganking mot andra personer, utan att det kan kallas just ganking. Såklart alla ska kunna döda alla, jag menar annars skulle det inte kallas pvp. Det roliga är såklart inte att bli dödad, utan att döda den som dödar dig. Detta kan ske på många olika sätt.

I alla spel som jag spelat så har vi som målsättning att förstöra för alla som förstör för oss. Om någon i min guild blir dödad av en person, så har vi som målsättning att döda den här personen direkt då vi ser honom, eller helt enkelt döda alla i hans guild. Vi meddelar sedan de döda att vi dödade dom därför att vi någon ur deras guild dödade oss utan direkt anledning.

Känslan att döda någon som under flera minuter gankat en lål-level guildkompis är hur skönt som helst. Framförallt att jaga dessa personer som tror sig vara "mäktiga", utan åtanke att det faktiskt finns en hel del personer som är mycket högre level, och med bättre gear.

När en person når högre level så kommer denne oftast till insikt att det roligaste sättet att pvpa på, är allting förutom att ganka personer 70 levels lägre än en själv.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Jag tycker pvp är kul när båda har fullt liv. Dock blir det sällan på lika villkor eftersom jag är stealthad och gör en massa roligt innan t.ex. en melee karaktär hinner fram till mig.

Sen är det ju härligt att hitta nån som juuust överlevt en fight mot 3 mobs, har lite liv kvar, poppa upp från stealth och sätta en pil i ryggen på dom så de får en fin löptur från närmaste spawn.

Så det är du din jävel som får mig att vilja sluta spela detta spel?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Det som jag blir jävlig arg på är alla jävla gankers, dom borde ha någon typ av skydd att en lvl50 inte kan ganka lvl15 gubbar. Lite halv jobbigt att questa när man blir gankad 24/7..

du bör nog reroll PvE server ett tag så du får en känsla av spelet och kanske sedan börja igen på en pvp server. det jobbiga är att levela upp igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Det som jag blir jävlig arg på är alla jävla gankers, dom borde ha någon typ av skydd att en lvl50 inte kan ganka lvl15 gubbar. Lite halv jobbigt att questa när man blir gankad 24/7..

dom ska ju fixa detta när dom väl får igång pvp expen, vad jag har hört så kommer man gå - i exp av att döda låg levels vilket kommer göra att folk iaf tänker efter innan dom dödar låg levels förhoppningsvis

Permalänk
Medlem

Har spelat i två dagar nu och är snart uppe vid lvl 20. Hittils tycker jag att det är helskönt och att PvP:n är rolig - Jag menar, börjar jag bråka med någon så kommer han tillbaks med sina kompisar, då hämtar jag mina o sen har vi ett fett slagfält och bara har skoj

Sen självklart är det väl aldrig roligt att bli gankad efter man har slaktat några mobs och sitter och vilar... men what comes around goes around... får se hur det hela utvecklar sig. Som det ser ut nu så är det ett spel jag kommer följa med stort nöje och intresse - det finns ju mycket potential i detta. Ungefär som Eve-Online var i början... man växer med spelet.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
Ganking är roligt. Detta då det öppnar upp ganking mot andra personer, utan att det kan kallas just ganking. Såklart alla ska kunna döda alla, jag menar annars skulle det inte kallas pvp. Det roliga är såklart inte att bli dödad, utan att döda den som dödar dig. Detta kan ske på många olika sätt.

I alla spel som jag spelat så har vi som målsättning att förstöra för alla som förstör för oss. Om någon i min guild blir dödad av en person, så har vi som målsättning att döda den här personen direkt då vi ser honom, eller helt enkelt döda alla i hans guild. Vi meddelar sedan de döda att vi dödade dom därför att vi någon ur deras guild dödade oss utan direkt anledning.

Känslan att döda någon som under flera minuter gankat en lål-level guildkompis är hur skönt som helst. Framförallt att jaga dessa personer som tror sig vara "mäktiga", utan åtanke att det faktiskt finns en hel del personer som är mycket högre level, och med bättre gear.

När en person når högre level så kommer denne oftast till insikt att det roligaste sättet att pvpa på, är allting förutom att ganka personer 70 levels lägre än en själv.

Mjo visst pvp, men hur mycke till figth blir det när den andra inte kan göra ett skit mot sin motståndare.
Det är som att låta en 5 åring möta Mohamed Ali i ringen, kul eller rättvist ?

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Och de tror jag Funcom gör..Funcom älskar sina spel de gör, de genuint älskar dem, Blizzard är ute efter pengar och pengar.

Att säga att Blizzard enbart är ute efter pengar med sina speltitlar är att vara ute på riktigt tunn is.

Finns väl inget annat företag som satt i system att inte sätta några realesedatum på sina spel, utan "it will be done when its done".
Hade blizzard strävat efter att enbart tjäna pengar kan jag lova att det funnits både starcraft 2-3-4 ute och diablo 3-4-5 ute på marknaden redan.

Sen att dom tjänat pengar genom att deras spel blivit oerhört populära kan man väl knappast ge dom skit för?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jckssn
Att säga att Blizzard enbart är ute efter pengar med sina speltitlar är att vara ute på riktigt tunn is.

Finns väl inget annat företag som satt i system att inte sätta några realesedatum på sina spel, utan "it will be done when its done".
Hade blizzard strävat efter att enbart tjäna pengar kan jag lova att det funnits både starcraft 2-3-4 ute och diablo 3-4-5 ute på marknaden redan.

Sen att dom tjänat pengar genom att deras spel blivit oerhört populära kan man väl knappast ge dom skit för?

Jo det kan jag...Då de tappat kontakt med communityn pga detta. Deras GM's är skit för det mesta, och tro mig jag har varit i kontakt med en del av dem.

Deras telefonsupport är ofta någon brud som knappt kan engelska, det som funkar när man väll får svar är deras mailsupport.

Jag gillade Blizzard när de släppte WoW, men de har gått dem för högt nu och jag önskar att de skulle kliva ner från sin påhittade Pedistal och hitta tillbaka till spelarna.

Jag säger inte att detta inte kan hända med Age of conan och funcom, men som de är nu hålls det en annan standard.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Jo det kan jag...Då de tappat kontakt med communityn pga detta. Deras GM's är skit för det mesta, och tro mig jag har varit i kontakt med en del av dem.

Deras telefonsupport är ofta någon brud som knappt kan engelska, det som funkar när man väll får svar är deras mailsupport.

Jag gillade Blizzard när de släppte WoW, men de har gått dem för högt nu och jag önskar att de skulle kliva ner från sin påhittade Pedistal och hitta tillbaka till spelarna.

Jag säger inte att detta inte kan hända med Age of conan och funcom, men som de är nu hålls det en annan standard.

Så bara för att du haft lite problem med supporten så är Blizzard pengakåta?
Som skiter i alla spelare, bara dom får sina pengar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Jo det kan jag...Då de tappat kontakt med communityn pga detta. Deras GM's är skit för det mesta, och tro mig jag har varit i kontakt med en del av dem.

Deras telefonsupport är ofta någon brud som knappt kan engelska, det som funkar när man väll får svar är deras mailsupport.

Jag gillade Blizzard när de släppte WoW, men de har gått dem för högt nu och jag önskar att de skulle kliva ner från sin påhittade Pedistal och hitta tillbaka till spelarna.

Jag säger inte att detta inte kan hända med Age of conan och funcom, men som de är nu hålls det en annan standard.

För funcom har ju sååå stor kontakt med communityn, har nog aldrig varit med om sämre GMs än i AoC.
Skulle väl då varit AO (det spelade jag aldrig eftersom jag avskyr Sci-Fi) för dom ska tydligen ha samma GMs.

Jag säger som dom koreanska kommentatorerna för SC matcher... DJIIII DJIIIII

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Så bara för att du haft lite problem med supporten så är Blizzard pengakåta?
Som skiter i alla spelare, bara dom får sina pengar?

Tillåt mig att skratta då du inte fatta vad jag menade ALLS.

Vad jag mena var, när ett företag blir för stort så är risken större att de tappar kontakt med communityn. Och vilket företag är inte pengakåta, det är så gott som alla, onödigt att ens skapa ett företag annars.

Enity: Wha?! Att gm'sen inte ger svaren vi vill än och uppför sig skumt har jag aldrig nekat..jag menar att de har mer koll på vad vi skriver på forumen, om man kollar deras prio-lister så kan man se att de lyssnat på vad vi sagt.

Men jag orkar seriöst inte dra en disskussion om blizz kontra funcom, båda vill ha pengar no doubt annars skulle de aldrig funnits.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Tillåt mig att skratta då du inte fatta vad jag menade ALLS.

Vad jag mena var, när ett företag blir för stort så är risken större att de tappar kontakt med communityn. Och vilket företag är inte pengakåta, det är så gott som alla, onödigt att ens skapa ett företag annars.

Enity: Wha?! Att gm'sen inte ger svaren vi vill än och uppför sig skumt har jag aldrig nekat..jag menar att de har mer koll på vad vi skriver på forumen, om man kollar deras prio-lister så kan man se att de lyssnat på vad vi sagt.

Men jag orkar seriöst inte dra en disskussion om blizz kontra funcom, båda vill ha pengar no doubt annars skulle de aldrig funnits.

Tja du gnällde på GM´s och supporten.

Och om nu Funcom verkligen älska sitt spel och brydde sig om sina spelare så mycke så skulle dom väll ha släppt ett i princip buggfritt spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Tja du gnällde på GM´s och supporten.

Och om nu Funcom verkligen älska sitt spel och brydde sig om sina spelare så mycke så skulle dom väll ha släppt ett i princip buggfritt spel.

Ja, jag klaga på GM's..varför?
Jo för att de kör 99% pre-scripted och de ger ingen trevligt bemötande, iaf inte för mig och bekanta.
Och att de ej anställer folk på deras ekonomiavdelning som har en utbildning för det de faktiskt ska göra, hjälpa mig med ekonomifråger kring min betalning osv.

Och att vilja ha ett buggfritt spel har jag aldrig begärt, jag förstår att folk gillar WoW då jag själv gilla det i x-antal år, men nu gillar jag age of conan då jag trivs bättre med supporten och företaget Funcom.

Men visst, Blizzard är ett bra företag, de drar in x-antal kronor i månaden på sitt spel just nu, det är bra för dem. Men jag tycker personline inte att under min tid i spelet att de visa sig utåt mot oss som faktiskt betalade.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZereCool
Och om nu Funcom verkligen älska sitt spel och brydde sig om sina spelare så mycke så skulle dom väll ha släppt ett i princip buggfritt spel.

Hur fick du ihop dom där trådarna? Förklara gärna vad du menar, tydligt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

För att klargöra en sak, jag avskyr vad wow blivit så kalla mig inte en blizzard fanboy eller något.

Funcoms support är helt värdelös och är sämre än Blizzard på i princip allt skulle jag tro.

Alla gånger är det bättre att få ett scriptat svar och ett working as intented än att inte få ett svar överhuvudtaget, sen ekonomifrågor hur hade du tänkt att ta dom med funcom över telefon eller?
I sådanafall undrar jag vilket nummer du hade tänkt att ringa på för såvitt jag vet har dom inte telefonsupport.

Mycket kan man säga om funcom men att säga att dom har bra/bättre support är att ljuga för deras support är fan obefintlig.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Jag spelade wow tidig beta och jag var inte med om en enda bugg, kanske dc nån gång om dagen pga mitt tele2 0.5mbit. Men har aldrig annars varit med om något så roligt som när wow lanserades. Okey, wows support va väll inte bästa men det strulade aldrig för mig. Så jag är nöjd med wow. Dock kunde dem hållt kvar tbc. Men annars har jag aldrig haft så kul som med wow.

Permalänk
Medlem

Det känns inte som inläggen är seriösa om man säger att AOC buggar mera än WOW det är ren BS. Körde både betan och starten på WOW och man var ju helt vansinnig för det mesta den första tiden. AOC har i stort sett funkat hela tiden. Jag tycker att spelet har varit kul upp till 20 är 28 nu sista 8 levlarna har varit så där. Känner inte riktigt igen den bild man fått från marknadsföringen med verkligheten kommer att fortsätta köra över sommaren det är ofta så att ju svårare det är att komma in i spelet ju bättre är det i slutändan.

Permalänk
Medlem

Dags att sluta att jämföra AoC och WoW..Känns inte rätt, med tanke på att alla har olika upplevelser från båda.
De är två olika spel, båda HADE buggar vid realesen. Och båda HAR buggar just nu. Thats it liksom.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

att säga att AoC's support är värdelös tycker jag är skitsnack, den är till vis del väldigt underbemanad (men detta gör inte supporten till skit, eller?) vilket gör att köerna är långa ibland men när du väl får hjälp så är de både trevliga och kan ofta lösa de problem du har. Lär väl inte ta specielt lång tid tills dom fixar in fler gm's heller men tanke på hur spelet växer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tehlamah
att säga att AoC's support är värdelös tycker jag är skitsnack, den är till vis del väldigt underbemanad (men detta gör inte supporten till skit, eller?) vilket gör att köerna är långa ibland men när du väl får hjälp så är de både trevliga och kan ofta lösa de problem du har. Lär väl inte ta specielt lång tid tills dom fixar in fler gm's heller men tanke på hur spelet växer

Underbemannad support anser jag gör den till skit jo.
Mycket kan man säga men Funcom HAR dålig support, när du väl får support är den väl inte så dålig, även om dom gångerna jag fått tag i en GM så har det varit totalt meningslöst ändå, för dom har inte kunnat göra något åt det jag rapporterade om. (även i vissa fall hade dom ingen aning om problemen)

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Nu måste jag faktiskt protestera lite. Personligen har jag bara haft positiva kontakter med WoW's GMs. Visst, deras svar är till viss del scriptade men att skriva Hello what may I help you with? 200 gånger per dag kanske inte är så roligt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Nu måste jag faktiskt protestera lite. Personligen har jag bara haft positiva kontakter med WoW's GMs. Visst, deras svar är till viss del scriptade men att skriva Hello what may I help you with? 200 gånger per dag kanske inte är så roligt.

Ser jag inga problem med, som kundtjänstarbetare så svarar jag på x-antal samtal och ett storta antal mail om dagen, inte så att jag kör pre-scripted

Scriptade ger inte samma känsla av medkänsla och hjälpande känsla imo.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow