Permalänk

Battlefield: Bad company

Hej!

Jag undrar om ps3 versionen kommer att ha stöd för mus/tangentbord?
På en del sidor står det att det skall inkluderas, på andra ej.

Jobbigt att lira med kontrollen, svårt att sikta..

Visa signatur

Datorn: i7 3770k, Gigabyte GA-Z77-DS3H, Corsair Vengeance 16gb, Gtx 680, Samsung 830 SSD 256gb, Seagate 1Tb, Fractal design R4, Corsair HX750 750W, DELL U2711.

Studerar: Civilingenjör IT på KTH, började HT 2009 och blir klar sommaren 2014.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkpower
Hej!

Jag undrar om ps3 versionen kommer att ha stöd för mus/tangentbord?
På en del sidor står det att det skall inkluderas, på andra ej.

Jobbigt att lira med kontrollen, svårt att sikta..

ms har gått ut med att mus och keyboard inte kommer att stödjas av dem officiellt. Sedan har jag hört att dom bannar de som använder en konverterare.

ps3 vet jag inte om. Kanske då UT verkar ha stöd för det och även stöd för att filtrera på typen av input folk använder.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lär dig att spela med kontrollen istället. Går hur bra som helst när man blir van med det.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

jag tror Inte att det kommer ha stöd för det, då jag hört att de flästa spel tilverkarna undviker den funktionen (Vet dock inte varför)

men Battlefield Bad Company blir ett givet köp - F*n va skoj det ska bli

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Nån som fick tag i demo nyckeln som fanns på FZ.se? Jag missade den med några timmar

Permalänk
Testpilot

Missade dom med mindre än 5 minuter jag, dom gick åt på direkten

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Inaktiv

Är det nån här som har något att säga om det?

Mönstrade när nycklarna delades ut.. kom hem typ en halvtimme försent.. förjävligt..

Permalänk
Medlem

Jag fick en nyckel, har provat det på ps3 , och grafiken är ruskigt grym
det som imponerar mest enligt mig är ljudet.. det är i en HELT ny nivå.
Finns inget som ens är i närheten.

det enda störande som alla konsol fps lider, som battlefield bad company lider extremt av är "fov -100" känslan.

vapnet är gigantiskt och tar upp halva bilden och man sitter i soffan och lutar sig bakåt hela tiden för man är så van att vara längre bakom.

blir fruktansvärt frustrerande även Call of Duty 4 hade detta men inte lika mycket så man vänjde sig ganska fort men detta... vette fan.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Ja har läst att man kan dela ut demon, går de?

Permalänk

Lite taskigt med info om det här spelet tycker jag. Någon som vet något om/hur det blir coop till detta?

Permalänk
Medlem

Jag fick en nyckel av webhallen idag för att jag har förbokat spelet där
Håller på att ladda ner de nu (PS3)

Visa signatur

Rock On!

Permalänk

mmmh skulle ju vara kul att ha en nyckel

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Men på torsdag släpps demon!

Permalänk
Medlem

å då ska jag ladda ner det woohoo

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Prövade det i förrgår, och jag säger såhär: Ett lätt köp om man har XFPS så man kan använda mus/tgb, man dör ju hela tiden!

Hoppas nu bara att M$ kan ändra min ålder så man kan spränga väggar online!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

då har man firat början av sommarlovet med ett lan över en natt, CoD (1) ftw

låg i soffan å halvsov för 20min sen, då jag kom å tänka på, oj det är Torsdag idag, Bad Company Demot är ffs ute så man kan ladda ner - å jag kvickt upp där ifrån

håller på att ladda ner Demot nu (är det SP eller MP?)

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
håller på att ladda ner Demot nu (är det SP eller MP?)

De undrar jag med

Ska tanka det när man väll kommer hem från jobbet och påbörjar en liten långhelg

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

De är både SP o MP

Förövrgit riktigt skoj!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
De är både SP o MP

Förövrgit riktigt skoj!

Gött!

Funkar de att invita vänner?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Gött!

Funkar de att invita vänner?

Ingen aning,

Permalänk
Medlem

har testat nu f*n villket skönt spel (F*n va nice med både mp/sp)

Riktigt coolt, ska bara bli bättre med min Aim på konsol sen kan det bli riktigt roligt.

Grafiken skulle behöva lite AA Dock =/

det blir ett Givet köp!!!

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Tycker helt klart de är ett riktigt bra spel, men når inte riktigt upp till CoD4

Permalänk
Medlem

Har just precis spelat igenom BF: Bad Company singleplayer demo och jag måste värkligen säga att de är ett riktigt grymt spel! Men nu när jag ska spela det online på Xbox LIVE så funkar det förstås inte. Jag trycker på Multiplayer och så står det "connecting" sen kommer det upp en lista med licens agreement eller nåt sånt, jag scrollar ner och sen trycker jag på accept, sedan väntar jag en stund så står det " Your gamer profile does not have the correct premissions to acces xbox LIVE funcktions" vad kan felet vara? Detta händer even när jag försöker spela Army Of Two demo över LIVE. Men GTA IV funkar hur bra som helst. Vad är felet?

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor.H
Har just precis spelat igenom BF: Bad Company singleplayer demo och jag måste värkligen säga att de är ett riktigt grymt spel! Men nu när jag ska spela det online på Xbox LIVE så funkar det förstås inte. Jag trycker på Multiplayer och så står det "connecting" sen kommer det upp en lista med licens agreement eller nåt sånt, jag scrollar ner och sen trycker jag på accept, sedan väntar jag en stund så står det " Your gamer profile does not have the correct premissions to acces xbox LIVE funcktions" vad kan felet vara? Detta händer even när jag försöker spela Army Of Two demo över LIVE. Men GTA IV funkar hur bra som helst. Vad är felet?

se du skulle köpt ett ps3 (skämt)

jag har inga problem alls att komma in på en server från mitt ps3 - går riktigt snabbt att hitta en server - till skillnad till spel som tex Army of two där det var typ 45min väntetid ^^

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Grym multiplayer! Som BF2 fast med uppdaterad grafik och på konsol. Givet köp!

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

För er som undrar ifall det går att bjuda in vänner.

Ja det går utmärkt. Du kan skapa en squad som du bjuder in alla dina vänner till. Sen väljer squad-leadern gamemode och startar spelet. Då hoppar alla ni in i samma lag och spel.

Sen när någon kompis är inne i ett spel så kan man via vännerlistan hoppa in i samma spel (i mån av plats).

Detta gäller på XBOX versionen.

Spelade lite igår kväll. Verkar bli ruskigt kul. Dock väldigt laggig server jag hamnade på. Lite buggar märkte man nu när man spelade demot. Förhoppningsvis löser detta sig när hela spelet är släppt

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Fysiken på bilen var ju skitkass.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Hatar värkligen EA, kan inte spela ett enda spel över live som EA har gjort. Otroligt störande.

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk

Kontrollerna, jisses.

Är riktigt grym på FPS när man lirar på pc'n, men här!?? Tekniskt sett omöjligt att få till ett headshot eller pricka ner 3 snubbar med samma magasin...
varför envisas dem med T-bord+mus? UT3 har väl stöd för det på PS3?

Visa signatur

Datorn: i7 3770k, Gigabyte GA-Z77-DS3H, Corsair Vengeance 16gb, Gtx 680, Samsung 830 SSD 256gb, Seagate 1Tb, Fractal design R4, Corsair HX750 750W, DELL U2711.

Studerar: Civilingenjör IT på KTH, började HT 2009 och blir klar sommaren 2014.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkpower
Kontrollerna, jisses.

Är riktigt grym på FPS när man lirar på pc'n, men här!?? Tekniskt sett omöjligt att få till ett headshot eller pricka ner 3 snubbar med samma magasin...
varför envisas dem med T-bord+mus? UT3 har väl stöd för det på PS3?

Efter några timmar så lär man sig hantera kontrollen.
Men visst håller jag med om att det skulle vara nice med ett tangentbord och mus. Är betydligt lättare att sikta med musen

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |