Ny dator för 10k. Vill klara AoC på högsta. Behöver hjälp med val av graffe.

Permalänk

Ny dator för 10k. Vill klara AoC på högsta. Behöver hjälp med val av graffe.

Hej. Nu är det så att jag som många andra behöver en ny dator för att klara de nya spelen som AoC tex.

Det är denna burk jag har kollat på:

http://www.prisjakt.nu/optimize.php?f=7,33,82,113,134,136,141...

Nu är frågan: Vilket grafikkort bör jag köpa för att det ska klara högsta inställningarna på AoC? Jag har hört att det ska komma nya grafikkort snart så jag skulle vilja ha endast ett kort så att jag har möjlighet att köpa ett av de nya lite senare om det skulle behövas.

//Sven

Permalänk

Vad hade du tänkt spela i för upplösning?

Permalänk
Medlem

hmm, läste förra månadens pcgamer tidning.
Fanns på sista sidan där de hade prövat olika grafikkort och kom fram till ett bra kort..

Fast jag har glömt vilket det e
Jag återkommer när jag har kollat upp det.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=165-28442

för 11K men graffet är suveränt och du kan ta ett till sen;)

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=165-28442

för 11K men graffet är suveränt och du kan ta ett till sen;)

Men inte på det moderkortet eftersom det stödjer Ati Cross-fire och inte Nvidia SLi....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ms22cn
Men inte på det moderkortet eftersom det stödjer Ati Cross-fire och inte Nvidia SLi....

Och vem har sakt att ASUS P5N-D med Nforce 750I chipsättet och två PCIe 2.0 portar inte skulle stöda SLI? det är ju ett SLI mobderkort!

I och för sig rekommenderas 600W för ett GX2 då måste man tänka att graffet kanske drar max 300 Egentligen men för att vara säker så litar jag inte på 650W för två GX2 skulle köra HX 1000 då den dessutom rekommenderas av Corsair för den specifikationen (2 st GX2)

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Sorry my mistake.......kollade fel kundvagn.............man börjar bli lite sleten..../Mange

Permalänk
Hedersmedlem

Man vill gärna lämna en buffert så att nätagget inte blir stressat då det leder till värme och högre ljud så jag håller med men 750W borde räcka. Blir inte två 9800GX2 lite trångt på det moderkortet?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Man vill gärna lämna en buffert så att nätagget inte blir stressat då det leder till värme och högre ljud så jag håller med men 750W borde räcka. Blir inte två 9800GX2 lite trångt på det moderkortet?

Joo det blir trångt!

Evga rekomenderar 400W för ett GTS 512 och 450 för två i SLI

då kan man ju tänka PGA av dom två kärnorna att ett GX2 vill ha 600W och två i SLI 700 men då tycker jag att 50W blir lite litet för resten av systemet

men då är nog 600W för ett graffe menat för hela systemet plus graffe
och då talar vi CA...

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Hedersmedlem

De test som gjorts visar på strax över 550W för hela systemet så det stämmer bra så jag håller med om att 650W är lite snävt för två 9800GX2.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Kan man verkligen spela AoC i dem högsta inställningarna med bara ett grafikkort?, den går ju inte på Crysis iaf

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk

"SLI is a bad idea. Spend the extra money on a better video card now, you'll get better performance and in a year you can buy a new card that will outperform two 9600s in SLI, and overall you'll have spent less money.

Unless you're driving a 30" monitor and want the absolute maximum graphics settings and details, SLI is a waste of money. Sorry to be trite but I have said it a million times to tons of people. SLI is simply not worth it. It never was and it never will be for 99% of people.

If you have a 22" monitor or less, a 9600 will play all games except Crysis at max res, max graphics, and even a little AA and AF for your trouble with no problem. At 24" an 8800GT will give you equal framerates to that."

Visa signatur

"There's no such thing as gravity, the earth sucks!.
"we all know George Bush is an imbecill. He loves dick but he hates homosexuals.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bowler hat
"SLI is a bad idea. Spend the extra money on a better video card now, you'll get better performance and in a year you can buy a new card that will outperform two 9600s in SLI, and overall you'll have spent less money.

Unless you're driving a 30" monitor and want the absolute maximum graphics settings and details, SLI is a waste of money. Sorry to be trite but I have said it a million times to tons of people. SLI is simply not worth it. It never was and it never will be for 99% of people.

If you have a 22" monitor or less, a 9600 will play all games except Crysis at max res, max graphics, and even a little AA and AF for your trouble with no problem. At 24" an 8800GT will give you equal framerates to that."

detdär sista är nog lite njaaah...

man vill ju gärna spela spel om två år också! men SLI kommer nog att bli bättre! och om man jämför överklockning till SLI så lönar sig SLI i spel då en uppgradering från 8600GT till 8800GTS ger 500% medans överklockning vid runt 30% bara ger 30% prestanda bättre!

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s