Permalänk
Medlem

Pissigt ljud...

Ljudet i högtalarna har helt plötsligt börjat låta illa. Det distar och sprakar och det låter som om högtalarna inte räcker till. (Vilket de absolut och mer därtill gör.)

Vet med mig att det har gjort så här en gång förut, på en gammal burk, men jag minns inte vad jag gjorde då. Kommer bara ihåg att jag fick ordning på det. Har provat att installera om ljudkortet och drivrutinerna, utan att lyckas. Det låter illa som f-n ändå.

Tips och idéer om åtgärd?

Permalänk
Medlem

kollat så att stereopluggen sitter i ordentligt? .. ljudet brukar bli alldeles galet då.. skrapar och har sig

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

det va samma sak med mitt gamla SB Live..testade o göra allt men det gick inte..så jag köpte ett audigy för 600:- nu är det perfekt..tycker det va värt pengarna...

Permalänk
Medlem

Kolla på Volymkontrollen i windows, testa att stänga av olika in/utgångar genom att muta dom...

Har för mig att jag får ett sjuhelvetes sprak om jag har min digitala ingång aktiverad, eller det kanske var spdif eller nåt...

Testa i alla fall, det kan funka!

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Du kanske kan testa att dra ner volymen i windows och dra upp den på högtalarna i stället. Om förstärkaren i högtalarna får för hög insignal blir ljudet distat.

Permalänk

Jo ifall man har mjukvaru mixern ställt på för höga ljudnivåer, t.ex. equalizern i winamp eller nåt liknande i ett annat program så kan det leda till att ljudet blir distat. Gå igenom alla program du har som har lagt på equalizer eller liknande och ställ alla frekvenser i mittläge.

Permalänk

Om du inte löst problemet ännu - köp nya !

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Hedersmedlem

* Tråd låst av åldersskäl *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.