Permalänk
Medlem

http://www.sonyericsson.com/cws/download/1/110/61/1200585176/...

Bara att köra den och följa instruktionerna

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart det finns gratis Teman till k850i? Gärna en som vibrerar.

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

K850 || HPM-83 || MBS-100
T7400 Core 2 duo || go7950GTX || 2GB Ram || LG UltraSharp wuxga

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa denna från telenors webshop. Den är antagligen låst då, vilka funktioner går jag miste om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eehh~jaså
här har du nice one
http://eseth.net/k850/download/

preview
http://www.youtube.com/watch?v=fxEWNizsziI

TACK!

Men ingen som vet någon som vibrerar?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Någon som har testat ett 8gb minneskort (Micro SD eller M2) i sin K850?

Permalänk
Medlem

Det var det första jag satte i min K850, ett Sandisk 8GB Micro SD, det har fungerat klockrent i flera månader. Har ständigt ca. 1000 låtar med som sämst 160kbps på den samt lite konsertvideos konverterade i SE Media Manager Pro(fungerar bra). Med senaste firmware går det dessutom snabbt att bläddra även i mediaspelaren. Filhanteraren har alltid varit snabb.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag fick hem en k850i idag, men jag tycker att plastskivan som sitter vid knappsatsen glappar nere i högra hörnet, man ser liksom att den står upp lite där, är det någon annan som har haft det här problemet eller är det kanske så att den ska vara så?

Visa signatur

/ Hampus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zpencer
Jag fick hem en k850i idag, men jag tycker att plastskivan som sitter vid knappsatsen glappar nere i högra hörnet, man ser liksom att den står upp lite där, är det någon annan som har haft det här problemet eller är det kanske så att den ska vara så?

Jag vet inte om jag uppfattat din fråga korrekt, men om så tycker jag att min sitter jätte bra. Dock så måste jag varna dig att den dagen du blir förbannad på den, släng inte in den i väggen! Då pajar media-spelaren... För å fixa det måste du uppdatera den via datorn... Det gjorde jag, svider än idag...

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Medlem

Nyligen införskaffat en K850 och börjat leka med kameran lite, men har stött på ett problem - om det nu är ett sådant.

Vid inställning av "Porträtt" med "Röda Ögon Reducering" aktiverad, så blir foton på mig otroligt ljusa/vita - som om mitt ansikte var en enda stor lampa. Jag sökte lite på Google och fick upp ett par tips om att sänka ISO till 100, vilket jag inte kan göra då dom val jag har är "gråaktiga" (dvs ej klickbara/valbara).

Någon som har ett tips med att fixa denna blixt?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Upgradera firmware till senaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maximo
Upgradera firmware till senaste

Ahh, glömde nämna det - firmware:n uppgraderade jag efter testet med ISO, ingen skillnad.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Citat:

[i]
Någon som har ett tips med att fixa denna blixt? [/B]

Du kan ju alltid testa å ladda ur blixten!

gör du det i dagsljus blir den svagare och i mörker starkare!

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HP_ÄGAREN
Du kan ju alltid testa å ladda ur blixten!

gör du det i dagsljus blir den svagare och i mörker starkare!

Hjälpte inte.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Hjälpte inte.

Gjorde du det i Service eller ?

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HP_ÄGAREN
Gjorde du det i Service eller ?

Ja, med funktionen "Ladda ur blixten".

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 037180
Ja, med funktionen "Ladda ur blixten".

Akay.. Då vet jag ej

Visa signatur

I desperata situationer är ALLA metoder tillåtna!

Permalänk

Så nu har jag också köpt en K850, tyvärr hade de bara den blåa modellen. Jag har blandade intryck av telefonen. Den tar väldigt bra bilder, tar bara lite tid att lära sig hur och i vilka miljöer man använder de olika funktionerna för bäst resultat. Det som jag stör mig mest på är dock mjukvaran. Jag upplever att telefonen är jävligt seg, oavsett vad man än trycker på dröjer det kanske en halv sekund tills telefonen reagerar. Jag hade en W200 innan och jag hade inga liknande problem med den. Jag köpte just en K850 för den inte har symbian OS, trodde att eftersläpandet var mest förekommande hos symbian-baserade mobiler. Tydligen inte...jag undrar om det finns någon lösning på det här problemet? Mest irriterande är det när man skriver meddelanden och rutan med bokstäver kommer inte upp förräns man har tryck 3-4 gånger. Visst är det ett litet fjuttigt problem, men lägger man över 3000 spänn på en pryl vill man att den ska fungera perfekt.

Sen är det lite oklart med de olika ISO inställningarna i kameran. Vad är skillnaden och vilken rekommenderar ni?

Tackar för hjälpen!

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk

Vad gäller telefonens seghet så skulle jag rekommendera dej att flasha om den men dom firmwares som finns är buggiga så det är lite si och så på den fronten. Testa att göra en hard reset/total återställning på luren.

Ju högre ISO ju större ljuskänslighet. Ska du t.ex ta ett macrofoto med blixt så ställ ner ISO:n till 100. Använd "porträtt" i skymmning när du tar inne med blixt så får du mycket trevligare färger. Använd överhuvutaget gärna inställningarna för att få optimala bilder! Testa å labba själv fram till resultat som blir bäst för dej.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Tack för tipsen. Att flsha vet jag ingenting om, men jag vet att jag har den senaste firmwaren då det stor samma nummer i min som någon har tidigare nämnt i tråden. Total återställning kan jag testa, men vet inte om det skulle hjälpa. Telefonen kändes seg redan från början. Tror det är normalt, bara jag som är lite känslig.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem

Jag fick precis tillbaka telefonen efter lagning och nu hittar den inga nät.. Kan alltså inte ringa eller något. Har testat att söka efter nät men den verkar inte hitta ngt alls..
Någon som vet?

OK det funkade med att ominstallera program varan, alltså att ladda ner den igen o installera om den via datorn!

Permalänk

Nån som har koll på vilka inställningar som gäller för att få e-postklienten att funka? Jag kör outlook med comhem och har tele2 som operatör. Jag har försökt att använda de manuella inställningar som gäller för K810 eftersom att tele2 inte har e-postinställningar för K850 men det funkar bara att ta hem mail. Kan inte skicka! Nån som vet vilka serveradresser som ska stå var och vilka portar som gäller var? Tack på förhand!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Någon mera som haft problem med bottenkontakten på sin 850i?
Har haft min inlämnad 2 gånger i rad och dem lyckas inte laga det, så nu har den gått på reklammationsförfrågan.
Har sett att den gröna börjar försvinna från affärerna, någon som vet om det är temporärt eller permanent?
Vill ju inte ha min utbytt till en blå!!

Permalänk
Inaktiv

Har inte äns märkt att dem gröna finns i butikerna :S Fick inte 3 operatören dem mobilerna ganska nyligen? Har aldrig sett någon som har den heller, antingen så släpper dem inga fler eller så tar inte affärerna in dem, för det är väl skillnadspris mellan färgerna? När jag köpte min K850 för drygt 1 år sen så var det 1000kr+ skillnad.

Permalänk

Frågar igen (se mitt förra inlägg) Nån som lyckats få e-postgrejen att funka ihop med comhem?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Papphammar tror inte dem tillåter att du sänder e-post via deras smtp från andras nät.
Du får använda en annan server för sändning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av si3rra
Papphammar tror inte dem tillåter att du sänder e-post via deras smtp från andras nät.
Du får använda en annan server för sändning.

Hm men jag har ju skickat med/via comhem förut. Hur använda en annan server för comhems mail?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flraer
höger, stjärna, vänster, vänster, stjärna, vänster, stjärna. Då kommer du in i en meny där det står.

Det där fattade jag inte?

Permalänk
Medlem

>*<<*<*

> < = joytstick till höger eller vänter
* = knappen *

Permalänk
Medlem

Vart laddar man ner firmwaren?