Bahnhof vägrar FRA-lagen

Permalänk

Antar att terroristerna går över till kuvert eller vykort i framtiden.
Bara att skriva i kod eller t.o.m. i klartext vad som ska göras och när.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crillelundh
...text...

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Permalänk
Medlem

Sverige tar emot mest invandrare i europa jag tror inte dom hatar oss så mycket i öst att det skulle bli något hot mot oss en dag.

Permalänk
Medlem

Tja, tre ledamöter från M och fp har ju officiellt sagt Nej. Behövs bara en liten röst från centern så är det ju klart. Och eftersom att centern är negativ till förslaget får vi hoppas att någon ledamot från centern vågar gå emot

Vilket jag tror att någon till kommer göra.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knuckles
Jag vill se dom "yttre hoten" FRA vill skydda oss från...Största hotet vi har haft på 20år är väl invandringen

En folkpartist (tror jag) i riksdagsdebatten motiverade det med två attacker på 70-talet. Vad jag förstår så dog ingen. Andra motiverar med att hjälpa våra soldater i Afghanistan. Jaaa, SÅN trafik skyfflar ju sverige mängder av.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sm90caen
Tja, tre ledamöter från M och fp har ju officiellt sagt Nej. Behövs bara en liten röst från centern så är det ju klart. Och eftersom att centern är negativ till förslaget får vi hoppas att någon ledamot från centern vågar gå emot

Vilket jag tror att någon till kommer göra.

Centern har gått ut med att de är eniga och kommer att rösta ja. (Alldeles nyss)
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1373913.svd

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Sverige tar emot mest invandrare i europa jag tror inte dom hatar oss så mycket i öst att det skulle bli något hot mot oss en dag.

Vad fan var det där för resonemang? Om vi nu ponerar att det finns eventuella hot mot Sverige, typ terrorister, skulle de ju ändå komma runt med informationen som dom vill om till och med Aftonbladet har "så-slipper-du-FRA" för pensionärer på löpsedeln...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Centern har gått ut med att de är eniga och kommer att rösta ja. (Alldeles nyss)
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1373913.svd

Aj då. Fast det finns ju uppenbarligen ledamöter som är emot förslaget men inte vill ge några svar i nuläget, så Nej'en finns ju där. Man får väl hoppas att de vågar gå emot som Karl Sigfrid och de två ur fp imorgon.

Permalänk
Medlem

Skandal vilka politiker vi har. Hur kan dom med att undvika frågor gång på gång. Såg någon debatten på tv? Hade jag fått bestämma så hade grabbarna med backslick fått sparken på plats när dom undviker frågor, svarar på frågor med nya frågor och skyller ifrån sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rent tekniskt, hur skulle den här kopieringen av all traffik gå till? Detta måste ju betyda att alla piratkopierade filmer, program, spel och musik även hamnar på FRAs servrar? Det måste ju bli kopiösa mängder data!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Åker jag i fängelse om jag skämtar om opassande saker över MSN då?

Permalänk
Medlem

Starkt jobbat av dom, hoppas fler ställer sig bakom Banhof och lagen.

Vafan låt oss rösta istället...chansen är flera gånger större att SD skulle klara 4% än att det här går igenom vid en rösning.

Det är ett jävla snack om demokrati hela tiden, men i det här fallet inte? jävligt konstigt.

Det är exakt som dom själva säger man måste väga integriteten mot hoten...är vi hotade? varför skulle det här hjälpa våra soldater i mellanöstern kan man ju undra då data mellan terrorister från Pakistan och typ Afghanistan INTE går igenom detta filter, men det värsta med det här ät att det är människor sitter och har hand om informationen av många människor och som vi alla vet så är alla människor goda och missbrukar aldrig någonting...

Be regeringen avgå any1? ^^,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Rent tekniskt, hur skulle den här kopieringen av all traffik gå till? Detta måste ju betyda att alla piratkopierade filmer, program, spel och musik även hamnar på FRAs servrar? Det måste ju bli kopiösa mängder data!

De kommer inte bry sig nämnvärt om fildelning om jag fattat rätt. Det kommer vara filter som plockar ur "rätt" information och dit hör nog inte filmer och spel.

För övrigt helt sjukt om detta går igenom. Det driver ju oss att köra något sådant som helkrypterat freenet och då kan de ju glömma att köra någon övervakning på oss.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Rent tekniskt, hur skulle den här kopieringen av all traffik gå till? Detta måste ju betyda att alla piratkopierade filmer, program, spel och musik även hamnar på FRAs servrar? Det måste ju bli kopiösa mängder data!

De lagrar ju självklart inte allt. De KAN däremot lagra vissa saker, jag tvivlar på att befolkningen kommer få reda på det isåfall. Fast det sas ju redan på nyheterna igår att det ligger till så redan nu.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Den svenska riksdagen kan ta och slicka mitt hariga arsle. Fy fan vad jag blir arg over detta. Det har ar for fan sjukt. Det ar emot EU och Sverige grundlagar. Dom ar for helvete dumma i huvudet. Ett sant har forslag borde inte ens existera.

Ursakta spraket.

Permalänk

Nu är det väl inte hot mot Sverige som är problemet utan hot från, som jag förstått det. Det sägs ju att Sverige har blivit lite av en "terrorism-hub".

Jag tror inte lagen kommer igenom, och om den gör det kommer det inte bli så allvarligt som alla här verkar tro. Jag tror inte ni åker fast när ni skyfflar hem oförsvarbara mängder film, musik och spel. Verkar som majoriteten är rädda för det när man läser mellan raderna.

Sedan att "internet är den största friheten vi har" så tycker jag väl att det delvis stämmer. Men med det kommer ett väldigt stort ansvar som de flesta skiter fullständigt i. Man kan hata t ex skivindustrin till döds, men det kommer aldrig rättfärdiga åsikten "det är inget brott".

Jag tycker nog att det är lite av en "skyll-oss-själva-situation".

Permalänk
Medlem

Skönt att man har Bahnhof då. Det är några tior dyrare i månaden än billigaste alternativet men det är sånt här som gör att det är värt det.

Låt oss nu bara hoppas att lagen inte går igenom. Min stora fråga är varför förslaget dykt upp över huvud taget. Är det verkligen så många som är så rädda för ett stort terrorattentat mot Sverige?

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte ha nåt emot att byggnader för avlyssning attackeras och bränns ned till grunden! Det här är ren skandal mot den personliga integriteten och ska under inga omständigheter accepteras!

Nån som vill gå hem till politiker och terrorisera dom för att rösta NEJ kanske? Att gå emot folkets vilja borde ju i sig vara ett lagbrott

Permalänk

För Fredrik ska byta bredband för Fredrik ska byta bredband *sången fortsätter*

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Jag skiter fullstandigt i fildelning och shit. Vad jag oroar mig ar min personliga integritet. Ingen ska fa lasa mina mejl som jag skickar t.ex till min flickvan. INGEN. Inte ens staten. Om det har lagforslaget gar igenom sa hoppas jag att EU straffar sverige sa javla hart.

Permalänk
Medlem

Vad skulle den värsta nationella katastrofen vara? Terroist attentat i globen...? Om terrorister skulle tänka tanken skulle det vara otroligt.

Permalänk
Medlem

notera att det är socialdemokraterna som tagit upp förslaget INTE moderaterna

Permalänk
Medlem

Var det inte någon som sade att "FRA-datorn" redan var inköpt?

Det är vid sådana här tillfällen man önskar att man hade (ninja krafter)^10. Då skulle ja-sägarna få smaka på terrorhot och attentat kan jag lova! -_-V

Permalänk
Medlem

Bytte till Bahnhof 2006, och det är jag idag glad för. De har funkat utmärkt för mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wesc
notera att det är socialdemokraterna som tagit upp förslaget INTE moderaterna

Låter rätt osannolikt tycker jag. Men även om så är fallet, så är det trots allt moderaterna som röstar FÖR detta.

/miljöpartist

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt bra! Hoppas fler leverantörer följer deras exempel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wesc
notera att det är socialdemokraterna som tagit upp förslaget INTE moderaterna

Japp! Fattar inte vart många har fått att moderaterna som har tagit upp förslaget. BAHNOF 100mbit beställer jag isåfall helt klart. TELIA **** ***

Permalänk
Medlem

Nagon som har lust att skapa en trad om hur man skyddar sig mot detta

Permalänk

Bra att någon säger ifrån igallafall.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Någon som har lust att skapa en tråd om hur man skyddar sig mot detta

Ja, det hade varit najs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
En folkpartist (tror jag) i riksdagsdebatten motiverade det med två attacker på 70-talet. Vad jag förstår så dog ingen. Andra motiverar med att hjälpa våra soldater i Afghanistan. Jaaa, SÅN trafik skyfflar ju sverige mängder av.

Om de nu vill skydda våra soldater i afghanistan kan de väl börja med att skicka ökenkamoflage till dem. Det e ju löjligt att de har gröncamo i den terrängen

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

I grunden är väl de borgerliga emot det som kränker den personliga integritet. Ju mer man sedan rör sig mot vänsterblocket ju mera kontroll önskas av staten, eller har jag fel?

Är det detta med att så många ledamöter ur alliansen vill rösta ja som genererat orden "Det borgerliga sveket" ?