Convolve stämmer Dell, Hitachi och Western Digital

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Osannolikt kanske, men så är det. I praktiken brukar välutbildade människor med hög inkomst komma på sätt att komma undan när man blir kallad, så juruyerna har en tendens att överrepresenteras av relativt lågutbildade låginkomsttagare.

skrämmande faktis.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Osannolikt kanske, men så är det. I praktiken brukar välutbildade människor med hög inkomst komma på sätt att komma undan när man blir kallad, så juruyerna har en tendens att överrepresenteras av relativt lågutbildade låginkomsttagare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swedishbanshee
Osannolikt men sant, systemet är uppbyggt runt ett "fritt-land" enligt dem själva, så i princip kan "alla" ostraffade medborgare bli kallade till att sitta Jury någon gång. Kommer dom inte och sitter Jury så blir som istället straffade för det, om jag minns rätt.

Men som sagt, systemet är inte fullbordat då låginkomstagare representerar den största andelen.

EDIT: Meh; personen ovan var snabbare

Ok, tack för infon.

Väldigt skrämmande att ens öde läggs i outbildade människors händer.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Att inte nån av dem köper upp Convolve så slipper vi dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Nu är jag precis nyvaken så jag hoppas det är därför som jag inte får ihop det där.

Convolve går till Dell för att de vill att Dell ska implementera en feature i hårddiskar som de använder? Det låter ju skittroligt att Dell ska öppna upp Hitatchis/WDs hårddiskar

Och om det nu bara är själva upphängningen, vad har Hitachi/WD gjort för fel? Levererat hårddiskar så att Dell har haft möjligheten att hänga upp dem på ett patenterat vis?

Eller att Dell skvallrade till Hitatchi/WD som sedan implementerade Convolves lösning och att lösningen eventuellt består i två delar, dels upphängningen och dels hårddisken.

Eller att stämningen mot Dell inte har något med den som är riktad mot Hitachi och WD?

Det behöver inte vara något jättesofistikerat. Det finns patent på tandpetare. Dell har väl antagligen fått någon på företaget att smuggla ut ritningar på deras lösning och implementerat det själva.

Företagsspioneri sker hela tiden. Hur Fick Dell reda på detta? Förmodligen efter att Convolve presenterat idén för dem!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Ok, tack för infon.

Väldigt skrämmande att ens öde läggs i outbildade människors händer.

Du menar som att leva i en demokrati då! :-). Med risk att framstå som elitistisk så är jag för differentierad rösträtt, eller möjligtvis en teknikrati..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson
Du menar som att leva i en demokrati då! :-). Med risk att framstå som elitistisk så är jag för differentierad rösträtt, eller möjligtvis en teknikrati..

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D