Acceleration på trackpad på Macbook

Permalänk
Medlem

Acceleration på trackpad på Macbook

Hur gör man för att bli av med accelerationen men samtidigt få en sensitivity som man kan leva med?

Googlat runt ett tag nu och börjar bli smått galen.

Stänger man av accelerationen i de vanliga inställningarna så får man ju världens långsammaste trackpad.

Så jag testade att både leka i Terminalen och med programmet MouseZoom. Men båda ändringarna resetar accelerationen (vilket då gör den aktiv) när de höjer känsligheten.

Hur gör jag alltså för att få en snabb trackpad utan acceleration, det kan verkligen inte bara vara jag som inte klarar av acceleration. Varför finns acceleration, om jag vill att muspekaren ska accelerera snabbare rör jag väl FINGRET snabbare, behöver inget program som ska gissa hur snabbt pekaren ska förflytta sig.

Permalänk
Medlem

Jag läste nånstans att det ska finnas en drivrutin eller nåt från microsoft som gör att musen rör sig som i windows, nån som vet mer om detta?

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Varför skulle microsoft göra en drivrutin för Mac OS X?

Testa iMouseFix, Steermouse eller USB Overdrive. Jag vet dock inte om dom påverkar styrplattan. Jag använder själv Steermouse för att binda knapparna och fixa accelerationen på min MX510, men den interna styrplattan kör jag med standard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Varför skulle microsoft göra en drivrutin för Mac OS X?

Testa iMouseFix, Steermouse eller USB Overdrive. Jag vet dock inte om dom påverkar styrplattan. Jag använder själv Steermouse för att binda knapparna och fixa accelerationen på min MX510, men den interna styrplattan kör jag med standard.

Själv använder jag USB Overdrive till min "externa" mus. Men det påverkar inte trackpaden.. som jag för övrigt tycker är väldigt mysig och bra! Till trådskaparen: Du borde ge den en chans.. den är bra.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Prova .dmg filen i den här tråden(länken ska peka på rätt inlägg): http://forums.armagetronad.net/viewtopic.php?p=196566&sid=316...

Jag har testat den men gillade det inget vidare, trivdes bättre med orginal även fast jag trivs ännu bättre med den som är i windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Varför skulle microsoft göra en drivrutin för Mac OS X?

Testa iMouseFix, Steermouse eller USB Overdrive. Jag vet dock inte om dom påverkar styrplattan. Jag använder själv Steermouse för att binda knapparna och fixa accelerationen på min MX510, men den interna styrplattan kör jag med standard.

För att Microsoft tillverkar möss som (jag tror) fungerar för mac.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikkeka
För att Microsoft tillverkar möss som (jag tror) fungerar för mac.

Jo, det slog mig nån timme efter jag skrev inlägget ovan.

Permalänk

Testat SideTrack? Om du har en dator som stödjer programmet. Märker inte av någon acceleration själv, så jag kan inte riktigt testa om det fungerar.

Visa signatur

#mac - irc.pienet.org

Permalänk
Medlem

Acceleration? What? Är ju exakt samma som på alla andra laptops.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Acceleration? What? Är ju exakt samma som på alla andra laptops.

Njae.. en Mac har lite annorlunda känsla i mushanteringen under OSX jämför med Windows. Gillar inte deras acceleration när man kör vanlig mus men på touchpaden är den riktigt skön tycker jag.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)