Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

1-1½ år är ungefär vad jag gissade på när jag läste deras FAQ innan också, ju tidigare desto bättre dock, det här är ett spel med stoooor "vill-ha" faktor.

Blizzard har nu utannonserat SC , WotLK och Diablo 3, antagligen tre spel som lätt kvalar in på listan över spelvärldens fem mest efterlängtade spel. Blizzard har lyckats!

Permalänk

Blizzard hade lyckats redan på 90-talet Finns inga spel som är lika gripande och beroendeframkallande som blizzards..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Blizzard hade lyckats redan på 90-talet Finns inga spel som är lika gripande och beroendeframkallande som blizzards..

*host*Valve*host*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axfred
*host*Valve*host*

Valve gör bra spel, men inte lika beroendeframkallande som Blizzards.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Tror dom återanvänt ett ljud ifrån wc3 faktiskt
Precis när ghoulsen klättrat upp för väggen i gameplay videon alldeles i början så är det samma ljud som när man dödar en murloc (tror jag det är) i wc3. Låter typ gni-igh eller nått liknande.

Fråga mig dock inte hur jag kunde höra detta... Hörde det första gången jag såg videon.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Valve gör bra spel, men inte lika beroendeframkallande som Blizzards.

Aldrig spelat CS?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Tror dom återanvänt ett ljud ifrån wc3 faktiskt
Precis när ghoulsen klättrat upp för väggen i gameplay videon alldeles i början så är det samma ljud som när man dödar en murloc (tror jag det är) i wc3. Låter typ gni-igh eller nått liknande.

Fråga mig dock inte hur jag kunde höra detta... Hörde det första gången jag såg videon.

Haha, tänkte samma sak, fast tror inte ljudet är från en murloc tror det är en gnoll men är jävligt osäker

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Spelet känns lite "WoWigt och Lite Warcraftigt Blandat med en liter Diablo".

Men det ser riktigt bra ut, undra hur långt dom är ifrån en färdig produkt :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Aldrig spelat CS?

Ja, spelade det en hel del på den tiden när "alla" spelade det. Diablo II var klart mer addictive

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Sitter och kör igenom Diablo II just nu, trodde aldrig att Diablo III skulle komma.
Väntat ända sen Diablo II ffs.

GIEF!

Blizzard gör ofta bra spel så jag tror ingen behöver oroa sig över det.
Däremot WoW kunde dem ha skitit i, alltför beroende för personer med låg viljeförmåga. :Y
Men nog tjänar dem pengar på det, alltid.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkzideR 84
Sitter och kör igenom Diablo II just nu, trodde aldrig att Diablo III skulle komma.
Väntat ända sen Diablo II ffs.

Ja herregud vem hade trott det? jag har aldrig lyssnat på rykten och skitsnack, det får bara upp ens förhoppningar. Så det var verkligen en rolig överraskning

Visa signatur

| 24" BenQ | GTX 260 Core 216 | Q9550 @ 3.6GHz | Asus PQ5-E | |500Gb SpinPoint + 3 x 1000Gb WD | 4096MB DDR2 | Antec P182 | Freezer eXtreme - 5 x Schyte Slipstream 800 rpm | Asus Zonar DX - Sennheiser 555 - Antec Lansing | Salitek 2 - Razer Deathadder - Qpad EC-R - Logitech Chilstream | ¤ Powered by Corsair ¤

Permalänk

De ska nog kunna lyckas än en gång!

http://www.blizzard.com/us/inblizz/awards.html

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Avstängd

dom har typ en handfull med spel, Ändå så lyckas dom att överleva OCH att sälja som fan ^^ Blizzard är fina grejer

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Alla ljud lär ju inte vara på sin plats än. T.ex. tror och hoppas jag, att det inte låter så "squish" när man slår på alla slags monster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Aldrig spelat CS?

Som inte gjordes av Valve.

Har aldrig lirat diablospelen, men ta mig fan om inte Blizzard är bra på att skapa hype, jag är helt klart intesserad. Någon som vet någon bra hemsida med en sammanfattning av storyn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparvy
Någon som vet någon bra hemsida med en sammanfattning av storyn?

Story? *host*

Diablo är väl inte direkt något djupare spel, men det har förstås en bakgrundsstory.

Finns lite att läsa här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diablo_(video_game)

Om du vill se storyn i berättelseform med alla tidigare videotrailers så finns den på nya sidan i Cain's Journal:
http://www.blizzard.com/diablo3/world/lore/journal.xml
En bit fram kommer de trailers som gjorts till D2 och expansionen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Blizzard gör ofta bra spel så jag tror ingen behöver oroa sig över det.
Däremot WoW kunde dem ha skitit i, alltför beroende för personer med låg viljeförmåga. :Y
Men nog tjänar dem pengar på det, alltid.

Har för mig att blizzard hade grymt kass ekonomi innan, men efter WoW tror jag inte de har det längre... Kan va tack vare WoW som de fick möjlighet att göra D3.
Tack isf WoW! Det var inte helt meningslöst!

D2 var ju roligt när det kom, men expansionen mer än dubblade nöjet. Undrar om det blir så med D3s expansion när den väl kommer...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Fixade en wallpaper.
http://smg.photobucket.com/albums/v142/Zerox_no1/Diablo%203/?...

tufft xD

Visa signatur

Awesome stuff can be found @ www.demonshalo.com
follow us on twitter: www.twitter.com/demonshalo_com

Permalänk
Medlem

ge mig releasedatum nu!!!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
Aldrig spelat CS?

Bara en påminnelse, Valve gjorde inte CS från början så det är egentligen inte Valve som ska ha credit för just CS.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7
Har för mig att blizzard hade grymt kass ekonomi innan, men efter WoW tror jag inte de har det längre... Kan va tack vare WoW som de fick möjlighet att göra D3. Tack isf WoW! Det var inte helt meningslöst!

Blizzard har inte haft några som helst problem med ekonomin vad jag känner till. De har däremot ägts av en hel del olika bolag, men Vivendi blev ägare av dem redan 1998. Självklart drar WoW in enormt med pengar, men det är bara rik blir rikare.

Permalänk

Ser bra ut på alla sätt!
Att säga att "vissa saker är tagna ut warcraft-världen" är ju bara löjligt då i princip allt finns med i warcraftvärlden, så stor som den är.

Musiken som spelas när man kollar på världskartan är hur mäktig som helst!

Permalänk

Varför kalla det för diablo istället för warcraft 4 eller Warcraft RPG? Då finns ju möjligheten att någon nån gång i framtiden gör ett ordentligt diablospel med rätt atmosfär. Diablo II var tillräckligt likt en kalle anka tidning och nu blir det (så klart) ännu värre.

Och givetvis finns det en massa fjortisar på internetforum som vill förklara att det VISST är rätt atmosfär trots att dom var 4 år när originalet kom ut.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bedragaren_no1
Varför kalla det för diablo istället för warcraft 4 eller Warcraft RPG? Då finns ju möjligheten att någon nån gång i framtiden gör ett ordentligt diablospel med rätt atmosfär. Diablo II var tillräckligt likt en kalle anka tidning och nu blir det (så klart) ännu värre.

Och givetvis finns det en massa fjortisar på internetforum som vill förklara att det VISST är rätt atmosfär trots att dom var 4 år när originalet kom ut.

Haha du är ju helt väck! Diablo 2 kalle anke? gå och lägg dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
förstår verkligen inte allt gnäll, det kommer nya spelbara klasser, dom gammla kommer vara kvar(Hoppas jag, skulle vara dumt att ta bort dem)

De har sagt det kommer 5 klasser.
Barbarian och Witch Doctor vet vi redan om, sen skulle det vara flera nya klasser. Så några gamla kommer inte vara kvar

bedragaren_no1: Tydligen är inte du gammal nog att ens spelat något av spelen, då det du säger "makes no sense"

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

barbarian finns ju kvar. säkert gör dom om klasserna liite, precis som barb. men vilka blir spännande. och dom kommer säkert annonsera ut en karaktär ju längre mot lansering det lider, för att hålla uppe intresset(om nu nån skulle tappa det )

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

när man kikar på filmen, så ser det väldigt nära en färdig produkt iaf, visst man vet ju aldrig hur långt dom har kvar men jag hoppas att det inte är mycket kvar iaf

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
De har sagt det kommer 5 klasser.
Barbarian och Witch Doctor vet vi redan om, sen skulle det vara flera nya klasser. Så några gamla kommer inte vara kvar

Fasiken
Aja, ska bli intressant och se vilka klasser det blir!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
när man kikar på filmen, så ser det väldigt nära en färdig produkt iaf, visst man vet ju aldrig hur långt dom har kvar men jag hoppas att det inte är mycket kvar iaf

Hoppas de inte gör som Bungie med Halo 2, såg ju nästan färdigt ut 1,5 år innan releasen.