På vilket sätt använder iPhone datatrafik?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
s.c.s.i: hur skulle de begränsa menar du? vad jag vet ligger den stora begränsningen i att saker inte får köras i bakgrunden, men det drabbar ju inte ett gps program.

Det har ju skrivits mycket om en klausul i sdk:n som säger att navigeringsprogram av den typen inte kommer att vara tillåtna.

http://www.engadget.com/2008/06/11/iphone-sdk-agreement-forbi...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Kollar man på Bilden här uppe värkar Iphons GPS system vara mycket bättre än den andra, riktigt nice!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Kollar man på Bilden här uppe värkar Iphons GPS system vara mycket bättre än den andra, riktigt nice!

Det är inte "Iphons GPS system" på bilden, utan Navigons programvara, som altså kanske inte kommer att få ges ut.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ok, hoppas det kommer, annars kanse man kan köpa det på Apple store. Annars lär man kunna dra in det om man hackar Iphone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Ok, hoppas det kommer, annars kanse man kan köpa det på Apple store. Annars lär man kunna dra in det om man hackar Iphone.

Vadå "annars kanske man kan köpa det på apple store"? Om det kommer, så kommer man bara att kunna få tag på det via appstore, precis som alla andra program. Och företag som Navigon eller TomTom kommer aldrig att släppa kommersiella program som kräver en hackad iphone, det kan du nog räkna ut själv.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ne men någon privat person kan ju göra en egen programvara och lägga upp

Permalänk
Medlem

Om jag däremot skulle vilja ha ett surftilläg för att anända vädertjänster, youtube m.m. är det då Telia Prisavtal Fastrpis som gäller. Eller det finns inte så att man kan köpa till typ 50 MB/månad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Om jag däremot skulle vilja ha ett surftilläg för att anända vädertjänster, youtube m.m. är det då Telia Prisavtal Fastrpis som gäller. Eller det finns inte så att man kan köpa till typ 50 MB/månad?

Väljer du inte en av de abonnemangen som finns speciellt för iPhone så är det Prisavtal Fastpris som gäller.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Man får dock kolla lite så det är fast pris på all data och inte bara "smurfport".
Det problemet slipper man med de färdiga abonnemangen.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!