Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CeEss
Skickade precis iväg ett mail till telia och frågade:

"Istället för att köpa iPhone med abbonemanget iMini, skulle det vara möjligt att beställa den med Telia Mobil Max 25 (Månadsavgift: 49 kr) och sen som komplettering till det Internettjänster: prisavtalet Fastpris (Månadsavgift: 199 kr), detta till ett pris av sammanlagt 248 kr/månad. ? Då ett sådant abbonemang skulle passa mig mycket bättre. Och vad skulle isåfall startavgiften (telefonkostnaden) bli? "

Återkommer när jag fått svar från Telia.

KANON! återkom när du fått svar, precis det där jag ville ha reda på

mvh

Permalänk
Medlem

Just Telia Mobil Max 25 + Fast prisavtal på 3G nät låter helt suveränt.

Hur är det då med Telia vänner är det inte äns gratis att skicka och ringa mellan telias egna kunder?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Just Telia Mobil Max 25 + Fast prisavtal på 3G nät låter helt suveränt.

Hur är det då med Telia vänner är det inte äns gratis att skicka och ringa mellan telias egna kunder?

Med: Telia Mobil Till vänner
Ringer du gratis till alla Telia mobiler.
69 öre/min till alla andra.
0,69 kr SMS
1,99 kr MMS

Nu kan vi konstatera att 70% av Sweclockers medlämmar ska köpa Iphone 3G. En riktigt bra siffra, dock skulle den kunna vara högre

Permalänk
Medlem

Sms är allså inte gratis inom telia? Trodde det var standard med sådant inom samma nät nu för tiden.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Sms är allså inte gratis inom telia? Trodde det var standard med sådant inom samma nät nu för tiden.

Tycker det borde vara så, men det beror ju lite på vilket abbonemang man har.
Fastpris Privat kostar 0kr för SMS och MMS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Just Telia Mobil Max 25 + Fast prisavtal på 3G nät låter helt suveränt.

Hur är det då med Telia vänner är det inte äns gratis att skicka och ringa mellan telias egna kunder?

Ja klart det låter suveränt. Men telefonen lär väl kosta skjortan då. För som har jag förtstått det så är det ingen bidningstid på Telia Mobil Max 25

Permalänk
Medlem

"Till din iPhone beställer du något av våra speciellt anpassade abonnemang. Alla tre är utformade för att iPhone ska komma till sin rätt och ge dig maximal användarglädje."

För att det här inte ska vara ren och skär lögn borde det ingå fri data. Hela idén med iPhonen tycker jag är de eminenta möjligheterna till att surfa och hantera Internet.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Ja klart det låter suveränt. Men telefonen lär väl kosta skjortan då. För som har jag förtstått det så är det ingen bidningstid på Telia Mobil Max 25

Hellre det en ett som kostar 900kr mån.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Hellre det en ett som kostar 900kr mån.

De håller jag med om. Jag kan tänka mig att betala ett per tusen, så länge jag slipper en månadskostnad på 900 kr.

Permalänk
Avstängd

Jag håller med, jag ska nog köpa den från Telia och betalar gärna 2k till för att få använda andra bättre abonnemang.

Jag ser att redan nu finns nya Iphone att köpas på tradera, hur kan det komma sig då den inte börjat säljas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Jag håller med, jag ska nog köpa den från Telia och betalar gärna 2k till för att få använda andra bättre abonnemang.

Jag ser att redan nu finns nya Iphone att köpas på tradera, hur kan det komma sig då den inte börjat säljas?

Att folk försöker blåsa andra på Tradera, det har ju aldrig hänt.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Avstängd

Sant ^^

Nu kanse Halebop börjar sälja Iphone med!
http://www.iphoneinfo.se/halebop-saljer-ocksa-iphone/#more-40...

Skickade ett mail till mobil@halebop.net:
Tjena, jag är en Halebop kund som vill ha en Iphone! I dagsläget går den ju bara köpa från Telia men jag skulle hällst av allt köpa den från er så man slipper byta operatör

Kommer ni börja sälja den och i så fall när?
Blir det inte ungifär samtidigt som den börjar säljas hos Telia så orkar jag nog inte vänta och då förlorar ni en kund
Så var snabba tack!

M.V.H Danne

Postar när jag får svar.

Permalänk
Medlem

Jag var i nyss i samtal med Telenors kundservice om att jag starkt funderade på att hoppa av till förmån av Telia.
Då förkunnade hon för mig att Telenor inom kort kommer att introducera iPhone även för Telenor, och det var en uppgift som hade nått deras KS idag. Så kanske, kanske... hon kunde dock inte ge några prisuppgifter till mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neroe
Jag var i nyss i samtal med Telenors kundservice om att jag starkt funderade på att hoppa av till förmån av Telia.
Då förkunnade hon för mig att Telenor inom kort kommer att introducera iPhone även för Telenor, och det var en uppgift som hade nått deras KS idag. Så kanske, kanske... hon kunde dock inte ge några prisuppgifter till mig.

Haha, Telenors agenter har sagt i flera månader att de kommer få iPhone, men du ser ju hur bra det har gått för dem hittils

Jag skulle tro att om iPhone kommer till andra operatörer lär det dröja åtminstonde ett par månader, om inte mer.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Ja klart det låter suveränt. Men telefonen lär väl kosta skjortan då. För som har jag förtstått det så är det ingen bidningstid på Telia Mobil Max 25

Telefonen kommer bli lite dyrare med det abonnemanget eftersom det är rätt usla subventioner på det 200/300/400 för 12/18/24 månader och visst går det att binda upp Mobil Max25.

Det där med sms som alla tjatar om så finns det en tjänst där man för 99 kronor i månaden får 5000 sms per månad som gäller till alla operatörer.

Halleluja

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Inaktiv

Satt och tänkte lite på priset där och vad jag troligen hade landat på med ett mini abbonemang.

Ringer cirka: 130 min per månad över 60-75 samtal skulle jag tro

Skickar: lååååååångt under 100 sms.

Surfar: inget med skiten jag har nu.

Ponera att jag skaffar mini abbonemanget. Frågan e vilken månadskostnad jag slutat på om jag hållt surfandet till 100mb.

Runt 400-450 är vad jag tror det kommer sluta på. Lite för mycket för så lite användande. Tycker det känns som en ganska svag deal. Tror dessutom jag kommer surfa mer och landa runt 600 i slutändan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Satt och tänkte lite på priset där och vad jag troligen hade landat på med ett mini abbonemang.

Ringer cirka: 130 min per månad över 60-75 samtal skulle jag tro

Skickar: lååååååångt under 100 sms.

Surfar: inget med skiten jag har nu.

Ponera att jag skaffar mini abbonemanget. Frågan e vilken månadskostnad jag slutat på om jag hållt surfandet till 100mb.

Runt 400-450 är vad jag tror det kommer sluta på. Lite för mycket för så lite användande. Tycker det känns som en ganska svag deal. Tror dessutom jag kommer surfa mer och landa runt 600 i slutändan.

Då är det nog en god ide att kolla in Telias andra abbonemang och betala lite mer för telefånen i stället?

Har Telenor ens någo bra tjänst som man kan surfa hur mycket man vill?
Sen har dom ju mycke säme teckning än Telia med

Permalänk
Avstängd

4k KR för att köpa den utan abonnemang är ju inte så farligt då.

Permalänk
Medlem

mm, sitter o läser http://macworld.idg.se/2.1038/1.170540 , del att man kommer kunna köpa den lös, men även det andra, det är ju inte lite mer man får för abonnemangs pengarna i usa

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
$600 eller $700 att köpa den lös i USA. Frågan är vad 'no-commitment' betyder. Dvs om den är bunden till AT&T(operatör) i USA.

http://www.engadget.com/2008/07/01/atandt-announces-iphone-3g...

Alla verkar jubla och tro telefonen är olåst men så är det knappast. Det är priset utan abonnemang men låst till AT&T.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem

Står faktiskt såhär ochså

Överraskande nog berättade man också att man snart kommer att erbjuda köp av iPhone där man inte behöver binda sig till AT&T. Det verkar alltså vara en upplåst iPhone. Väljer man detta alternativ kommer mobilen kosta 599 dollar för 8 Gb och 699 dollar för 16 Gb.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Moderator
Moderator

Som jag sagt i en annan tråd, ringde upp Telia's kundtjänst just angående att köpa iPhone 3G med Fastpris 199:-.

Det skulle vara möjligt, dock ska man vara medveten om att när man spenderat sina 5 GB så stryps all trafik (tidigare kört över HDSPA med 7 mb) efter det till 0,2 mb + kostnaden med 20kr/h eller max 9 kr/dygn.

Så flatrate är det inte med Telias Fastpris...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lan
Som jag sagt i en annan tråd, ringde upp Telia's kundtjänst just angående att köpa iPhone 3G med Fastpris 199:-.

Det skulle vara möjligt, dock ska man vara medveten om att när man spenderat sina 5 GB så stryps all trafik (tidigare kört över HDSPA med 7 mb) efter det till 0,2 mb + kostnaden med 20kr/h eller max 9 kr/dygn.

Så flatrate är det inte med Telias Fastpris...

Visst får man 5GB/ varje månad? Det är ju inte så stor risk att man surfar över det.
Om man nu skulle göra det, hur länge stryps då trafiken, månaden ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ralmqvist
http://www.macrumors.com/iphone/2008/07/02/unsubsidized-iphon...
Så nu kan ni släppa den drömmen...

Det betyder ju bara att den är operatörslåst? Går det inte att jailbreaka en operatörslåst iphone? (Vet inte hur jailbreaken med den gamla fungerar men borde la funka med denna tycker man ju)

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk
Medlem

tror jag ska köpa från Telia, dock tycker jag inte om Telia alls, för det är ett jävla pris, 16gb, med IMini blir ca 500kr/Mån i 18mån.....

känns tråkigt, känns även som att man kommer använda upp de dära 100min man får.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
tror jag ska köpa från Telia, dock tycker jag inte om Telia alls, för det är ett jävla pris, 16gb, med IMini blir ca 500kr/Mån i 18mån.....

känns tråkigt, känns även som att man kommer använda upp de dära 100min man får.

Men du, gör som jag föreslår i första inlägget och betala lite mer för telefånen och välj andra abbonemang från Telia så blir det runt 250kr i månaden med fritt surfande

Permalänk
Medlem

Glöm att köpa iPhone från Sverige!

http://iphone3g.swisscom.ch/?lang=en "for residental customers" - längst nere till höger.
iPhone 8Gb, 519 CHF (~3000SEK) utan "subscription" i Schweiz!

Frågan är om butikerna i Schweiz vill leverera till Schweden.
Det känns som att det är sådana här alternativ man får leta, om man vill komma undan med någorlunda vettiga priser. Men förövrigt, ingen tull eller konstiga momspålägg, eftersom länderna är inom EU(?)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
Glöm att köpa iPhone från Sverige!

http://iphone3g.swisscom.ch/?lang=en "for residental customers" längst nere till höger.
iPhone 8Gb, 519 CHF (~3000SEK) utan "subscription" i Schweiz!

Frågan är om butikerna i Schweiz vill leverera till Schweden.
Det känns som att det är sådana här alternativ man får leta, om man vill komma undan med någorlunda vettiga priser.

Det känns lite osäkert att köpa från annat land än Sverige, det finns så många frågetecken.
* Hur gör man för att köpa från annat land och med annan valuta?
* Ska man betala momser, skatt, i både länderna kanse?
* Kan man lite på Säljaren så man inte blir lurad?
* Blir man lurad lär inte polisen kunna göra så mycket när man köpt den på fel vägar.
* Säljaren kommer säkert att lägga på en slant på priset för att käna på affären, då kanse det inte blir lika billigt.
* Ingen försäkring om nått skulle hända med produkten.

Jag ska ha en 16GB och den ska kosta 699 Dollar (4200 Kr) Så jag tror inte man kommer käna så mycket på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Det känns lite osäkert att köpa från annat land än Sverige, det finns så många frågetecken.
* Hur gör man för att köpa från annat land och med annan valuta?
* Ska man betala momser, skatt, i både länderna kanse?
* Kan man lite på Säljaren så man inte blir lurad?
* Blir man lurad lär inte polisen kunna göra så mycket när man köpt den på fel vägar.
* Säljaren kommer säkert att lägga på en slant på priset för att käna på affären, då kanse det inte blir lika billigt.
* Ingen försäkring om nått skulle hända med produkten.

Jag ska ha en 16GB och den ska kosta 699 Dollar (4200 Kr) Så jag tror inte man kommer käna så mycket på det.

* Säljaren kommer säkert att lägga på en slant på priset för att käna på affären, då kanse det inte blir lika billigt.

- Tror du att Swisscom ( motsvarande Telia ) fifflar upp priset, bara för att du är utländsk köpare? Känns lite turiststråk i Alanya, Turkiet-aktigt.

* Kan man lite på Säljaren så man inte blir lurad?

- Förmodligen köper man från ett stort telekombolag, ingen privatperson.

* Ska man betala momser, skatt, i både länderna kanse?

- Troligtvis inte, EU-länder ska ju kunna fungera så att, ingen tull läggs på iaf. Kanske någon har bättre koll på det här.

Sedan så stavas käna inte käna, utan tjäna