Permalänk

Diablo 2 vista hjälp

Hejhej ;P när jag och mina polare fick reda på att blizzard skulle släppa diablo 3 täntke vi att vi fick öva upp våra skills lite igen och tänkte börja lira lite D2 multiplayer över hamachi.
Nu är det så att vi är 4, 2 av oss har windows vista och 2st har XP.
när en av dem som har vista hostar ett game kan de 2 som har XP joina men inte den som har vista, så vista måste hosta, man kan inte hitta dom andra om de creatar, så vi kan bara spela 3 åt gången^^

vi har öppnat alla olika portar till Diablo och hamachi i både router, virusskydd och windows brandvägg...

skulle vara fint om någon visste vad felet var

//en som vill spela diablo igen!

PS. förlåt för att jag tog upp hamachi, men visste inte var annars jag skulle fråga DS

Permalänk
Medlem

vetefan vad ni har trixat med men jag har Vista och det funkar jätte bra att joina andras spel varken dom har vista eller xp. :/

Permalänk
Medlem

Men joina via Battlenet? bör inte vara något problem då!

Permalänk
Medlem

Hhaha jag har också börjat spela diablo2 igen, isntallerade i förrgår .
Fan va skoj det är fortfarande !

Kör en barbar som heter Pulverhunden

Permalänk
Medlem

Undrar hur många som börjat med D2 sedan man fick höra om D3
Ska be nyhetsredaktionen göra nåt av det

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

haha eller hur? det är ju galet grymmt, kan knappt berja (bärja?) mig tills 3:an kommer, då e det bara att ge upp alla andra spel och börja köra

Permalänk

hur gör man då? hur får man det att funka?

Visa signatur

ÐeviL

Permalänk
Medlem

Det fungerar över battle.net iaf

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Inaktiv

Har börjat spela det med D2 Exp alltså

Ser lite pixligt ut dock på min 24 wide men ändå godkänt

Permalänk

kör windowed om det blir för pixligt.. jag kör inte windowed med 22"

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Funkar vanliga d2 i vista? behöver man inte köpa nån ny version/uppgradera på något sätt för att spela? (har ganska ny dator och blev sugen på lite d2 )

Visa signatur

MSI 870A-G54 | AMD Phenom II x4 955 @ 3.6GHz | CM Hyper 212+ | Asus Radeon HD 6870 DCII | 4GB Corsair XMS3 | NZXT H2 | XFX Core 650W

Permalänk
Hedersmedlem

Vad jag förstår finns ingen anledning att använda Hamachi till Diablo2.

*Tråd låst*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM